Vilka kör Rookie 2012?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
1000
- #4 Anders
- #5 Peppe
- #8 Magnus www.wcxracing.se
- #23 Johan
- #33 Mio
- #56 Daniel (senare under säsongen)
- #61 Andreas Öberg, www.neonman.se, Facebook
- #65 Daniel Mattsson
- #83 Henrik
- #666 Tommy Ohlsen

600
- #9 Nordis
- #13 He rik www.inorbitracing.se FB länk på sidan ! (under konstruktion, men men...)
- #14 Rikard
- #17 Nilssson_ http://www.facebook.com/pages/Nilsso...68144076630668
- #27 Haggren Racing www.haggrenracing.se Facebook
- #28 Johnnie (Agile)
- #34 R1kard
- #71 Torbjörn
- #75 Marcus
- #78 Hoztic Racing
- #87 Jocke
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det var så jag boka mitt nummer, men tyckte det var så enkelt att jag undrade om jag verkligen kommer få det numret :hihi

Är det nåt mer då? Förutom att mc-id:et ska redovisa startnummer (?)???

Nu blir ju JAG orolig :eek:
 

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
RRRSeexNollseex
1000
- #4 Anders
- #5 Peppe
- #8 Magnus www.wcxracing.se
- #23 Johan
- #33 Mio
- #56 Daniel (senare under säsongen)
- #61 Andreas Öberg, www.neonman.se, Facebook
- #65 Daniel Mattsson
- #83 Henrik
- #666 Tommy Ohlsen

600
- #9 Nordis
- #13 He rik www.inorbitracing.se FB länk på sidan ! (under konstruktion, men men...)
- #14 Rikard
- #17 Nilssson_ http://www.facebook.com/pages/Nilsso...68144076630668
- #27 Haggren Racing www.haggrenracing.se Facebook
- #28 Johnnie (Agile)
- #34 R1kard
- #71 Torbjörn
- #75 Marcus
- #78 Hoztic Racing
- #87 Jocke
- #96 Danne (Toyboy)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Va fan Tommy!
Släpp sargen och klassa upp dig nu :p
bjorn.bergstrom@svemo.se

Om du har konstiga startnummer som en annan, i deras lista finns det upp till #200 ,,, sen skall ju jag alltid krångla till det och ha #666 tex ,,, my bad men så är det.

Ha med mailat Björn på svemo, har inte svarat än men får väl se vad som händer :fyllisar
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Va fan Tommy!
Släpp sargen och klassa upp dig nu :p

Ahhh, hur då ,, jag har inte materialet för det ,,, jag har tänkt och räknat som fan på detta skall du veta.
Det är många som tjatar på mig men det sliter jag i just nu.
Jag vill inte köra i en serie där jag inte har en sportlig chans att hävda mig, jag kommer köra på beggade grejer hela tiden alt endurance grejer som däck typ.
Kände att jag stod i valet mellan detta eller inte köra alls, men nu är det ju så att det är så förbannat kul att bara få köra hoj och det kan jag lika gärna göra i rookie.

Så är det när man inte har en enda sponsor och betalar allt med det jag får i lönekuvertet från Volvo, och det är inga feta löner kan jag säga.
Satsade väl på "fel" jobb när man var yngre, man skulle startat bilskrot eller ICA affär, då hade man vart miljonär idag.

Dessutom är jag inget vidare snabb egentligen, min styrka har varit att jag vart ganska jämn och krashar sällan och det har tagit mig upp i tabellen.

Fast man vet ju aldrig, allting kan ju hända, tar det med ro nu iaf och ställer in mig på att köra rookie på Anderstorp till och börja med.

ps/ t o m svemo gav mig en seniorlicens och det är väl den jag får köra med :död /ds
 
Last edited:

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
Är det nåt mer då? Förutom att mc-id:et ska redovisa startnummer (?)???

Nu blir ju JAG orolig :eek:

Första året jag ska vara med så har absolut ingen aning, men tror jag har bokat mitt #34 i alla fall :va Jag har inte skaffat MC-id än
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
Föresten någon som kan länka till var man kan få tag på en MC-id blankett för 2012, jag har bara hittat för 2011.
 

stoffe JJ

Stoffe JJ
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R6 -08
1000
- #4 Anders
- #5 Peppe
- #8 Magnus www.wcxracing.se
- #23 Johan
- #33 Mio
- #56 Daniel (senare under säsongen)
- #61 Andreas Öberg, www.neonman.se, Facebook
- #65 Daniel Mattsson
- #83 Henrik
- #666 Tommy Ohlsen

600
- #9 Nordis
- #13 He rik www.inorbitracing.se FB länk på sidan ! (under konstruktion, men men...)
- #14 Rikard
- #17 Nilssson_ http://www.facebook.com/pages/Nilsso...68144076630668
- #27 Haggren Racing www.haggrenracing.se Facebook
- #28 Johnnie (Agile)
- #34 R1kard
- #71 Torbjörn
- #75 Marcus
- #78 Hoztic Racing
- #87 Jocke
- #96 Danne (Toyboy)
- # 3 Christoffer Josefsson www.JosefssonRacing.se
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
:) Ok ok
Ja detta är inget man blir fet på direkt. Själv sitter man med gravid flickvänn på 44½ kvm med kokvrå, men köra det ska jag ;)
Prioritera :)

Ahhh, hur då ,, jag har inte materialet för det ,,, jag har tänkt och räknat som fan på detta skall du veta.
Det är många som tjatar på mig men det sliter jag i just nu.
Jag vill inte köra i en serie där jag inte har en sportlig chans att hävda mig, jag kommer köra på beggade grejer hela tiden alt endurance grejer som däck typ.
Kände att jag stod i valet mellan detta eller inte köra alls, men nu är det ju så att det är så förbannat kul att bara få köra hoj och det kan jag lika gärna göra i rookie.

Så är det när man inte har en enda sponsor och betalar allt med det jag får i lönekuvertet från Volvo, och det är inga feta löner kan jag säga.
Satsade väl på "fel" jobb när man var yngre, man skulle startat bilskrot eller ICA affär, då hade man vart miljonär idag.

Dessutom är jag inget vidare snabb egentligen, min styrka har varit att jag vart ganska jämn och krashar sällan och det har tagit mig upp i tabellen.

Fast man vet ju aldrig, allting kan ju hända, tar det med ro nu iaf och ställer in mig på att köra rookie på Anderstorp till och börja med.

ps/ t o m svemo gav mig en seniorlicens och det är väl den jag får köra med :död /ds
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
:) Ok ok
Ja detta är inget man blir fet på direkt. Själv sitter man med gravid flickvänn på 44½ kvm med kokvrå, men köra det ska jag ;)
Prioritera :)

Mmm, en annan har ju redan tillverkat massa ungar så jag bor i en 4:a + Volvo V70 = Prio1 Hoj = Prio2 Mat = Prio3 osv osv ,,, ja du förstår :)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
:) Ok ok
Ja detta är inget man blir fet på direkt. Själv sitter man med gravid flickvänn på 44½ kvm med kokvrå, men köra det ska jag ;)
Prioritera :)

Mycket imponerande. Det hade jag inte kunnat ro hem själv. Är själv i andra änden med 300m2 och liten racebudget.
 
Last edited:

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
:) Ok ok
Ja detta är inget man blir fet på direkt. Själv sitter man med gravid flickvänn på 44½ kvm med kokvrå, men köra det ska jag ;)
Prioritera :)

Hoppas sambon är lika nöjd med prioriteringen som du är.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Hahaha sant!
Å andra sidan blir damer aldrig nöjda. Man ligger alltid på minus hur mycket man en kämpar! :(

Just nu ligger jag på en jäkla massa plus. Frun har varit på tjejresa i Verbier och en massa annat. Tyvärr är nog allt detta glömt när första rejshelgen bokas in. Då är vi tillbaks till den där ansträngda blicken och pustandet när man står där och lastar. Några rookierace ska nog ändå bli i år.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
:) Ok ok
Ja detta är inget man blir fet på direkt. Själv sitter man med gravid flickvänn på 44½ kvm med kokvrå, men köra det ska jag ;)
Prioritera :)

Satt förra säsongen i en 45 m2 lägenhet med en gravid flickvän (hon satt i.o.f.s i en egen lägenhet om 36 m2 i en annan stad). Flyttade ihop i en större lägenhet 4 veckor innan dottern föddes och nu i efterhand känns det som om det var en hyggligt klok prioritering att skippa en del av hojandet förra sommaren till förmån för denna flytt!

MEN, om ni bor kvar i 44,5:an, och ni får en hyggligt grinig bebis, så kanske Du måste fly till garaget för jämnan för att få någon ro och i samband med det kan det bli en del mekande gjort. Så med det utfallet kan ju situationen faktiskt gynna din racing :)

Hursomhelst, även jag planerar att köra några R1000-race i år nu när jag, som Colin Edwards, blivit snabbare med en egen unge i fan-cluben. Har dock inte fått samma rutin på pappaskapet som #666:an men planerar att gå en kurs i ämnet hos honom!

\m/
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Just nu ligger jag på en jäkla massa plus. Frun har varit på tjejresa i Verbier och en massa annat. Tyvärr är nog allt detta glömt när första rejshelgen bokas in. Då är vi tillbaks till den där ansträngda blicken och pustandet när man står där och lastar. Några rookierace ska nog ändå bli i år.

Hjalmarsson, jag tycker f.ö. jag har helt klart sportigare lutning i kurvtagningen på våra resp. avatarer (misstänker att det är exakt samma kurva). Ta dig i akt, nu kommer jag:)
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Mmm, en annan har ju redan tillverkat massa ungar så jag bor i en 4:a + Volvo V70 = Prio1 Hoj = Prio2 Mat = Prio3 osv osv ,,, ja du förstår :)

Tommy, om Du utvecklas även i år så tycker jag i.a.f Du skall satsa på ett inhopp i den högre klassen. Endast då kan Du få svar på vilket virke Du egentligen är gjord av!!! I.s.f kan jag vara mek/pep-talker/allt-i-allo.

Den stabilitet Du har, och att Du verkar känna av när gränsen kommer så till den grad att Du kan undvika krasch, är ju absolut inget negativt!

\m/
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top