Vila i frid tjejen

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Skulle ut på en sväng med en polare igår kväll vid 21.00 tiden, hinner inte mer än ca 1km, så kommer vi fram till trafikolycka. Det är en 16årig tjej på moppe som blivit på körd av en bil, (fins några personer före mig på platsen).
Jag går fram till tjejen som ligger halv vägs ner i diket, sitter även en kvinna bredvid henne, som samtalar med 112 i telefonen.
Jag slår mig ned bredvid flickan, hon ligger på mage med huvudet neråt diket, jag tittar så att hon andas och känner på pulsen,
Kvinnan sträcker över mobilen till mig så jag får föra samtalet med 112 Jag förklarar läget, men det ända vi kan göra är att vänta.
Jag bli sittande med ena handen på flickans hals för att känna pulsen, och 112 i mobilen. Det blir längre och längre mellan andetagen, och pulsen blir svagare,men blir åt sagd att inte flytta henne innan ambulansen kommit, bara om hon skulle sluta andas helt.Jag känner mig så hjälp lös i denna stund, varje sekund käns som en timme.Till slut så kommer ambulansen till platsen, och jag lämnar min plats bredvid flickan.
Blir en liten vända på kvällen, men hela tiden så har jag en bild på flickan framför ögonen. När jag kom hem så gick jag direkt in till datorn för att kolla om det stod något på unt`s hem sida. Stod där att en flicka blivit påkörd och är förd till akademiskasjukhuset med livshotande skador, får rysningar genom kroppen. Och går då och lägger mig ca 00.30. Drömmer då att jag hälsar på flickan på sjukhuset, hon mår bra och jag ger henne en kram, hon hade inte en skråma på kroppen. Sen vaknar jag kl 06.00 måste upp och läsa på unt`s hemsida igen stod inget nytt, förhoppnings vis så har hon klarat sig.
Går sedan och tänker på det här av och till, får inte bort bilden på henne,och ljudet när hon andas det där skrovlet som hon får fram.
Och nu när jag kom in så får jag veta att hon avlidit,
FAAAAANNN också. Hon var ju bara 16 år. Jag satt ju och kände hennes hjärta slå igårkväll.
Jag kan inte låta bli att fälla tårar när jag skriver det här.
Man funderar så mycket nu,
-hade jag kunnat gjort något annat
-varför hade hjälmen åkt av hennes huvud
-hur kan han som körde fått solen i ögonen?då solen var bakom bilen
-allt bara snurrar framför näthinnan just nu, jag kommer inte ens ihåg namnet på flickan även fast folk roppade hennes namn hela tiden, på platsen.

Mina tankar går till hennes familj.

Vila i frid tjejen, även fast jag inte kände dig så kommer du alltid att finnas i mitt minne. // Johan

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=628812,00.html
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Ja Fy fan !!!
Ruggigt man förstår att livet är fragilt i såna situationer.

Har du varit med om en så traumatisk grej är det aldrig fel att prata med någon :tummenupp

Det finns kris hanterare på alla akutmottagningar i Sverige
 
Last edited:

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Fyfan. Aldrig trevligt när någon dör oavsett ålder. Men så unga, och att läsa om det så får man lite distans. Att ha varit där på plats måste vara tung.

VIF
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Tragiskt... Olyckan är aldrig långt bort så det försiktigt därute!
 

Socrates

Guest
Du var där och gjorde vad du kunde låter det som, mer kan ingen begära. Du stannade ju även där tills ambulansen kom, och det uppskattade säkert tjejen även om hon aldrig fick chansen att säga det.



Tankarna går till hennes familj :(
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tragiskt :( R.I.P

Jag tycker att det är synd att skolorna eller föräldrar inte ser till att deras barn använder hjälm när de åker mopped. Jag ser dagligen tjejer killar som åker utan hjälm tyvär.

(Nu är det inte säkert att så va fallet denna gång)
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Tragiskt :( R.I.P

Jag tycker att det är synd att skolorna eller föräldrar inte ser till att deras barn använder hjälm när de åker mopped. Jag ser dagligen tjejer killar som åker utan hjälm tyvär.

(Nu är det inte säkert att så va fallet denna gång)


Vet inte hur det var. Hjälmen låg en bit ifrån, Så hon hade kanske inte spänt fast den, utan bara dragit på den.
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
fy

får rysningar över hela kroppen när jag läser det du skrivit.hoppas bara hon inte led allt för mycket,du gjorde va du kunde göra.dock kan jag inte föreställa mig känslorna som du måste ha haft i det ögonblicket.tankarna går till flickans familj.R:I:p
 

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Nyköping (enstaberga
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Tragiskt:( R.I.P
Tankarna går till hennes familj

Bruckar se några som åker runt utan hjälm här också det är ju bara så onödigt. Kommer även att tänka på den 16-åriga flickan som avled bara några meter från mitt hus när hon av okänd anledning körde rakt igenom bommen på järnvägsövergången med moped o blev påkörd av tåget:gråta
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Du kunde börjat ge HLR ifall hennes puls stannade innan abmulansen nådde fram.
Annars har du gjort det mesta. antar att hon inte blödde nånstans. annars Lagt tryckförband..
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Inget du kunde ha gjort. Speciellt inte eftersom du blev ombedd att inte göra något av utbildad personal (läs: SOS-alarms personal)! MC Doktorn har nog massa erfarenhet inom ämnet av någon konstig anledning :)rolleyes:), så prova hans tips att prata med någon.
Synd att det slutade som det gjorde. Jävla piss helvete! Gjort är gjort och jag lovar att föraren av bilen, hur lite sol han än hade i ögona, idag inte mår så mycket bättre än dig.
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
Tragiskt, blir lite tjock i halsen när man tänker på det. Du gjorde vad du kunde, stor eloge för det. Tankar till hennes familj.
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Skulle ut på en sväng med en polare igår kväll vid 21.00 tiden, hinner inte mer än ca 1km, så kommer vi fram till trafikolycka. Det är en 16årig tjej på moppe som blivit på körd av en bil, (fins några personer före mig på platsen).
Jag går fram till tjejen som ligger halv vägs ner i diket, sitter även en kvinna bredvid henne, som samtalar med 112 i telefonen.
Jag slår mig ned bredvid flickan, hon ligger på mage med huvudet neråt diket, jag tittar så att hon andas och känner på pulsen,
Kvinnan sträcker över mobilen till mig så jag får föra samtalet med 112 Jag förklarar läget, men det ända vi kan göra är att vänta.
Jag bli sittande med ena handen på flickans hals för att känna pulsen, och 112 i mobilen. Det blir längre och längre mellan andetagen, och pulsen blir svagare,men blir åt sagd att inte flytta henne innan ambulansen kommit, bara om hon skulle sluta andas helt.Jag känner mig så hjälp lös i denna stund, varje sekund käns som en timme.Till slut så kommer ambulansen till platsen, och jag lämnar min plats bredvid flickan.
Blir en liten vända på kvällen, men hela tiden så har jag en bild på flickan framför ögonen. När jag kom hem så gick jag direkt in till datorn för att kolla om det stod något på unt`s hem sida. Stod där att en flicka blivit påkörd och är förd till akademiskasjukhuset med livshotande skador, får rysningar genom kroppen. Och går då och lägger mig ca 00.30. Drömmer då att jag hälsar på flickan på sjukhuset, hon mår bra och jag ger henne en kram, hon hade inte en skråma på kroppen. Sen vaknar jag kl 06.00 måste upp och läsa på unt`s hemsida igen stod inget nytt, förhoppnings vis så har hon klarat sig.
Går sedan och tänker på det här av och till, får inte bort bilden på henne,och ljudet när hon andas det där skrovlet som hon får fram.
Och nu när jag kom in så får jag veta att hon avlidit,
FAAAAANNN också. Hon var ju bara 16 år. Jag satt ju och kände hennes hjärta slå igårkväll.
Jag kan inte låta bli att fälla tårar när jag skriver det här.
Man funderar så mycket nu,
-hade jag kunnat gjort något annat
-varför hade hjälmen åkt av hennes huvud
-hur kan han som körde fått solen i ögonen?då solen var bakom bilen
-allt bara snurrar framför näthinnan just nu, jag kommer inte ens ihåg namnet på flickan även fast folk roppade hennes namn hela tiden, på platsen.

Mina tankar går till hennes familj.

Vila i frid tjejen, även fast jag inte kände dig så kommer du alltid att finnas i mitt minne. // Johan

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=628812,00.html

shit fan... trafiken kan va rysk roulette ibland, kvittar vad man kör för fordon.. mina tankar till familjen och till dej johan som enligt mig handlade som en hjälte, många andra hade bara stått där tyvärr...
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
V.I.F

Har tänkt på det många gånger när man ser unga tjejer som kommer på sina mopeder i shorts o linne. att den dagen dom kör omkull så blir det inte roligt. Sedan varför lägger vi hojförare stora summor på hjälmar medans man kan köpa en mopedhjälm för ett par hundralappar på tex jula. Vi som åker hoj vet om riskerna medans föräldrarna ibland kan bli styrda av plånboken än av säkerhetstänkandet.
Nu står inte jag här och säger att hon hadde klarat sig om hon hadde haft en bättre hjälm och en hjälm som var fastspänd. men det hadde kanske förbättrat odsen lite
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Så otroligt tragiskt. Lider med hennes familj och dig som var på plats och gjorde det du kunde.


Vila i frid.........
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Tragiskt :( Hoppas att DU har någon och tala ut med...DU är ganska tagen av detta och det är fullt förståligt.
 

Unidoc

&#1087;&#1088;&#1077;&#1079;&#1080;&#1076;&#1077;&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
16år,då har livet knappt börjat.Den åldern är ju bland dom bästa tiderna som finns också.Tråkigt att det skulle gå så illa...
 

ToyHoj

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki SV 650, Husqvarna 258
Att du i huvudtaget stannade och stannade kvar gör dig nog till dagens hjälte för flickan och hennes familj. Respekt broder!
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Skulle ut på en sväng med en polare igår kväll vid 21.00 tiden, hinner inte mer än ca 1km, så kommer vi fram till trafikolycka. Det är en 16årig tjej på moppe som blivit på körd av en bil, (fins några personer före mig på platsen).
Jag går fram till tjejen som ligger halv vägs ner i diket, sitter även en kvinna bredvid henne, som samtalar med 112 i telefonen.
Jag slår mig ned bredvid flickan, hon ligger på mage med huvudet neråt diket, jag tittar så att hon andas och känner på pulsen,
Kvinnan sträcker över mobilen till mig så jag får föra samtalet med 112 Jag förklarar läget, men det ända vi kan göra är att vänta.
Jag bli sittande med ena handen på flickans hals för att känna pulsen, och 112 i mobilen. Det blir längre och längre mellan andetagen, och pulsen blir svagare,men blir åt sagd att inte flytta henne innan ambulansen kommit, bara om hon skulle sluta andas helt.Jag känner mig så hjälp lös i denna stund, varje sekund käns som en timme.Till slut så kommer ambulansen till platsen, och jag lämnar min plats bredvid flickan.
Blir en liten vända på kvällen, men hela tiden så har jag en bild på flickan framför ögonen. När jag kom hem så gick jag direkt in till datorn för att kolla om det stod något på unt`s hem sida. Stod där att en flicka blivit påkörd och är förd till akademiskasjukhuset med livshotande skador, får rysningar genom kroppen. Och går då och lägger mig ca 00.30. Drömmer då att jag hälsar på flickan på sjukhuset, hon mår bra och jag ger henne en kram, hon hade inte en skråma på kroppen. Sen vaknar jag kl 06.00 måste upp och läsa på unt`s hemsida igen stod inget nytt, förhoppnings vis så har hon klarat sig.
Går sedan och tänker på det här av och till, får inte bort bilden på henne,och ljudet när hon andas det där skrovlet som hon får fram.
Och nu när jag kom in så får jag veta att hon avlidit,
FAAAAANNN också. Hon var ju bara 16 år. Jag satt ju och kände hennes hjärta slå igårkväll.
Jag kan inte låta bli att fälla tårar när jag skriver det här.
Man funderar så mycket nu,
-hade jag kunnat gjort något annat
-varför hade hjälmen åkt av hennes huvud
-hur kan han som körde fått solen i ögonen?då solen var bakom bilen
-allt bara snurrar framför näthinnan just nu, jag kommer inte ens ihåg namnet på flickan även fast folk roppade hennes namn hela tiden, på platsen.

Mina tankar går till hennes familj.

Vila i frid tjejen, även fast jag inte kände dig så kommer du alltid att finnas i mitt minne. // Johan

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=628812,00.html



Hemskt, bästa tiden i livet.

Vila i Frid tjejen!
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Din medmänsklighet, ditt proffsiga agerande och ditt engagemang väcker respekt, broder! Var nu rädd om dig själv också!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top