VIKTIGT: hur lär man sig på bästa sätt o köra på bakhjulet?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Vad är det för hoj han kör i den första filmen från bike?
Ktm? vadå?

Superduke

KTM%20990%20Super%20Duke%20R%2007%20%201.jpg
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Den har vunnit Bike's bushojstest åtminståne två år (kan vara fler än så) :tummenupp
 
Gick med
12 Feb 2007
Ort
kristianstad
Hoj
Superduke -09
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?



Ska ge det ett försök! :)
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?

Måste va bra för framgaffeln på din.. :rolleyes:
Extremt ömtåliga på BB,s.... (har jag hört)... :brinnerup
 
Gick med
12 Feb 2007
Ort
kristianstad
Hoj
Superduke -09
än så länge har den klarat sig =) men antar att det går och byta när den blir dålig :banana

vi är faktiskt 3st blackbird som brukar köra varje vecka och leka lite, ingen har fått problem hittils med framgaffeln...men det stämmer säkert det du säger =) så bara att invänta problemet...=)
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
än så länge har den klarat sig =) men antar att det går och byta när den blir dålig :banana

vi är faktiskt 3st blackbird som brukar köra varje vecka och leka lite, ingen har fått problem hittils med framgaffeln...men det stämmer säkert det du säger =) så bara att invänta problemet...=)

Ja, de går ju... men det kostar... :tungan

Annars e det en rolig hoj... föjlsam å trevlig...
besök http://www.superblackbird.se
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag brukade alltid gasa upp han på 2an i ca 60km/t men nu tycker jag att det går bättre att koppla upp han i ca 40-50km/h på 2an iom att varvet inte är så jättehögt känns det rätt skonsamt för kopplingen :)

Så när du lärt dig gaskontroll så kan det va dax för lite kopplingskontroll ;)
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag brukade alltid gasa upp han på 2an i ca 60km/t men nu tycker jag att det går bättre att koppla upp han i ca 40-50km/h på 2an iom att varvet inte är så jättehögt känns det rätt skonsamt för kopplingen :)

Så när du lärt dig gaskontroll så kan det va dax för lite kopplingskontroll ;)

På r6:an måste jag fan ligga runt 80-90km/h på tvåan för att ens ha någon kraft att lyfta upp den på. Kan inte åka så långt ut det blir oftast bara växeln ut och ibland lyckas jag peta i nästa växel.

Jag skulle vilja ha lite mer bottendrag.
 

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
KingCity, Skåne
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
På r6:an måste jag fan ligga runt 80-90km/h på tvåan för att ens ha någon kraft att lyfta upp den på. Kan inte åka så långt ut det blir oftast bara växeln ut och ibland lyckas jag peta i nästa växel.

Jag skulle vilja ha lite mer bottendrag.

V-twin is da sheit! :tummenupp :banana
 

Abris47

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
04 Honda CBR 600 RR
Tja har en lite fråga bara.

När jag håller på och övar nu. Så tycker jag att det vill spinna lite för ofta istället för att resa sig upp! Vad gör jag för fel eller ska det göra så? (kopplar upp den på 1 nu)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tja har en lite fråga bara.

När jag håller på och övar nu. Så tycker jag att det vill spinna lite för ofta istället för att resa sig upp! Vad gör jag för fel eller ska det göra så? (kopplar upp den på 1 nu)

Min beter sig så när mitt bakdäck inte är uppvärmt så bara ta en runda tills det är varmt så borde det fästa bättre.

Kör förövrigt med avon bakdäck som kräver en bra stunds uppvärmning.
 
Last edited:
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top