lisas man
Ny medlem
det var ett lågt slag,haha. kan ju va så,o det e ju isåfall hyggligtJag tror han menar att han visar alla med foten ut att han kör
långsamt och det är okey för andra att passera...
det var ett lågt slag,haha. kan ju va så,o det e ju isåfall hyggligtJag tror han menar att han visar alla med foten ut att han kör
långsamt och det är okey för andra att passera...
ungefär det vad jag ville få fram,men du formulera det bättre. fotpinnen används mer till att förankra sig i hojen,än att svänga den..Min "ringa" erfarenhet säger att trycket på fotpinnarna inte påverkar så mycket då dessa sitter väldigt långt ner på cykeln och momentet blir lågt.
Det krävs mycket mer kraft i fotpinnarna jämfört med att utnyttja motstyrning!
Skulle aldrig våga ha tryck på den inre då denna har väldigt dåligt kontakt med fotpinnen vid max nedlägg.
Ienatsch påpekar att krossåkare typiskt viktar yttre fotpinnen för att trycka in cykeln under sig medans roadracing åkare viktar inre för att hjälpa till med insvängningen.
Men crossförarna står väl oftast upp, med innerfoten ute vid framhjulet? Då blir det ju inte så mycket att välja på vad gäller viktfördelning...
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |