Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tror det är en helt ok hoj för allmänt bus.
Om du bara ska köra på gatan med motardhjul senare kan den väl vara slö men för skogen och motardbana, helt ok...
Blir väl mest skog, motionskörning, bus och kanske motardbana om tillfälle ges.

Tack för info!

O

Kompisen kör en yamma 426.t
Han kör mest skog, skoterstig och rätt mycke is o skoterled på vintern.
Han är nöjd i alla fall.

Tror du kommer uppskatta hojen men som kolle säger, tänker du "transportköra" landsväg e det inte rätt hoj. Men som skog, grus och busmotard tror jag det e helrät
Gött snack!

Det är mestadels skog, spår, och is som lockar, inte så mycket harva på gata. Får kolla vidare på eventuella objekt.

Allmänt, är det hugget som stucket gällande Yamaha, KTM, eller andra märken när man letar sådana här små leksaker?
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
TEXT:::

Allmänt, är det hugget som stucket gällande Yamaha, KTM, eller andra märken när man letar sådana här små leksaker?

Jag skulle säga JA det e som alltid det enskilda skicket o känslan som är avgörande.
Jag körde ju Honda innan o där var problemen små men bling och reservdelar asdyra o nu kör jag KTM o det e klart billigare grejer till de än japanska maskiner.
Kan dock inte säga att KTM skulle vara bättre kvalisort eller om det jämnar ut sig med reparationer o så.

Men helt klart finns det MYCKE mer begagnade grejer på blocket etc till KTM än japanarna vilket jag tycker e bra.
 

Hitman_765

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2010
Ort
Mölndal
Hoj
KTM 690 Enduro R -11
Köpte precis mig en KTM EXC 400 -01
Så nån som vet några bra stigar/grustag man kan köra i nära Göteborg?

:Bugar
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Hallå gubbar!! Här kommer en liten rulle från Sthlm! Jag suger på att redigera, men det blev bild i alla fall..
Saknar fan att köra med er!! Fixa fest snart så kommer jag ner!
Ha det gött soppor! ;) P&k

[YOUTUBE-ID]y9s3V6SXd8s[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Hallå gubbar!! Här kommer en liten rulle från Sthlm! Jag suger på att redigera, men det blev bild i alla fall..
Saknar fan att köra med er!! Fixa fest snart så kommer jag ner!
Ha det gött soppor! ;) P&k

[YOUTUBE-ID]y9s3V6SXd8s[/YOUTUBE-ID]

Din jäkla PIRAT!!!!

Detta videoklipp visar innehåll från Sony Music Entertainment, som har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.

Haha :D
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hallå gubbar!! Här kommer en liten rulle från Sthlm! Jag suger på att redigera, men det blev bild i alla fall..
Saknar fan att köra med er!! Fixa fest snart så kommer jag ner!
Ha det gött soppor! ;) P&k

[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

"Det här videoklippet har tagits bort av användaren", vem är det som är sopa egentligen? :7peta

Måste det vara fest för att du ska komma hit o köra eller?
Jag har köpt lägenhet btw, så inflyttningsfest kan du få komma på om du vågar, när det väl är dags :)
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
"Det här videoklippet har tagits bort av användaren", vem är det som är sopa egentligen? :7peta

Måste det vara fest för att du ska komma hit o köra eller?
Jag har köpt lägenhet btw, så inflyttningsfest kan du få komma på om du vågar, när det väl är dags :)

Klippet funkade här uppe i Sthlm.. Kanske bara censurerat för Gbg ;):arsele

Hörde att du hade gjort det! Säg till när det är inflyttning, så ska jag lätt försöka komma ner!! Bara du kirrar sovplats :krama:tungan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Klippet funkade här uppe i Sthlm.. Kanske bara censurerat för Gbg ;):arsele

Hörde att du hade gjort det! Säg till när det är inflyttning, så ska jag lätt försöka komma ner!! Bara du kirrar sovplats :krama:tungan

Det finns alltid plats för dig :slicka :tungan
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Goderafton.

Hämtar upp en KTM 690 SM-R imorgon bitti, och antar att det finns fler än jag som har letat olja till en LC4 här? Enligt vad jag har sett så skall den ha 10W60, vilket inte verkar vara det lättaste att hitta, så är det nån som har några tips på var man får tag på det i GBG?

Den är ny, så den skall väl helst köras på mineralolja ett tag. Hade dessutom tänkt vara duktig och byta olja så fort jag kört några mil, eftersom jag valt att tro på vad bland andra de här killarna påstår:

http://www.ashonbikes.com/content/running
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Goderafton.

Hämtar upp en KTM 690 SM-R imorgon bitti, och antar att det finns fler än jag som har letat olja till en LC4 här? Enligt vad jag har sett så skall den ha 10W60, vilket inte verkar vara det lättaste att hitta, så är det nån som har några tips på var man får tag på det i GBG?

Den är ny, så den skall väl helst köras på mineralolja ett tag. Hade dessutom tänkt vara duktig och byta olja så fort jag kört några mil, eftersom jag valt att tro på vad bland andra de här killarna påstår:

http://www.ashonbikes.com/content/running
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Johans mc har det.

Btw, grattis till hojen:tummenupp
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Det är inga tokpriser där då? Har gjort bort mig och köpt olja av Yamaha-handlare, och tror att jag betalade ungefär det dubbla jämfört med annan märkesolja...

Tackar :) Hintade lite diskret i KHR härom dan, men det slumras bara vidare... tänkte väl lägga up en bild imorrn och se om någon vaknar till :D
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Perfekt att du köper ny hoj och är körkåt precis när jag drar till mallis. Wellwell, då får vi åka en sväng när jag kommer tillbaka.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Någon som har en Magura/Ktm kopplingspump (10.5mm) liggandes som jag kan köpa eller eventuellt låna för provmontering?

(Har 4 olika bromspumpar liggandes hemma jag provat igenom som stunt/hand-bakbroms som inte varit lämpliga och jag orkar verkligen inte chansa o köpa ännu en ny på ebay förrän jag vet vad som funkar :huvet)
Misstänker att en såndär orginal ktm/husa kopplingspump är precis storleken jag söker :)
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Goderafton.

Hämtar upp en KTM 690 SM-R imorgon bitti, och antar att det finns fler än jag som har letat olja till en LC4 här? Enligt vad jag har sett så skall den ha 10W60, vilket inte verkar vara det lättaste att hitta, så är det nån som har några tips på var man får tag på det i GBG?

Den är ny, så den skall väl helst köras på mineralolja ett tag. Hade dessutom tänkt vara duktig och byta olja så fort jag kört några mil, eftersom jag valt att tro på vad bland andra de här killarna påstår:

http://www.ashonbikes.com/content/running
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Grattis till inköpet linus!

Kan bara säga att jag är grymmt nöjd med min:yoparty
Ångrar inte för en sekund att jag byte bort ninjan mot denna
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Goderafton.

Hämtar upp en KTM 690 SM-R imorgon bitti, och antar att det finns fler än jag som har letat olja till en LC4 här? Enligt vad jag har sett så skall den ha 10W60, vilket inte verkar vara det lättaste att hitta, så är det nån som har några tips på var man får tag på det i GBG?

Den är ny, så den skall väl helst köras på mineralolja ett tag. Hade dessutom tänkt vara duktig och byta olja så fort jag kört några mil, eftersom jag valt att tro på vad bland andra de här killarna påstår:

http://www.ashonbikes.com/content/running
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Köp OK/Q8 SBK Racing 15W50 på alvhems livs. Kostar 56kr/L.
Visst du vill ha 10W60, men alla vi som tävlar kör på 15W50 och varmare motor är nog svårt att få.

Det är ett jäkla tjöt om oljor hit o dit :) Men kontentan ät att alla oljor klarar klassningen, så köp det som är billigt. Vi kör på SBK Racing för att det är billigare än Biltema :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top