Vettiga lås?

Smauland

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Det finns väl ganska gott om larm från kina av tveksam kvalité?

Jag har inte sett något med fjärrkontroll i någon butik här. Jag har beställt ett nu från Kina så får jag se hur bra det fungerar. Det är mest så att man skrämmer iväg och att jag hör från mitt sovrumsfönster om någon försöker med något.
ABUS larmlås passade inte bra på mina skivor då det tar i fälgen, så jag provar detta istället.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra tips om Pollaren!
Ett alt jag har är att kedja ihop (med klass 3 kätting) en dröse vinterdäck, sisådär 12st...
Tror att redan 4 hjul blir marit att bära med sig ihop med hojjen.
Vad tror ni?

Ulvhamne skriver
Är det utrustade tjuvar tar de sig igenom kättingen på en halvminut max, sedan är hojen i skåpbilen.

Såg på filmen i #11.
Det tog faktiskt nästan 2 minuter med kedjan fastsatt i skruvstycke att kapa kedjan med batteridriven vinkelslip. Så jag tror mera på 12 kedjor till 4 hjul.

För något konstruktivt, ett stort gärna skitigt kapell (ser gammalt ut) över hojen gör att buset inte bara kan gå förbi och registrera ett intressant nytt objekt. De måste fram och lyfta på kapellet.
Och när de drog i kapellet så hade jag fixat redan på 1960-talet att batteriet kopplades till signalhornet. Och inte stängdes av innan jag återställt det. Idag kan det ju "förbättras" enkelt med ett blinkrelä.
Och lite mer komplicerat med en timer för tex en minuts tutande, tex med en 555 krets.
https://www.elfa.se/sv/timerkrets-d...r&page=1&origPos=1&origPageSize=50&simi=90.72

Dessutom gärna en dold strömbrytare som hindrar att motorn kan startas.

Smauland skriver
Jag funderar på att köpa ett sånt här som komplement, någon som vet om det finns i Sverige att köpa redan? http://www.aliexpress.com/item/Free-...4-d7314db6e7a6

Biltema har haft sådana larm.
Dels
ett sådant som förde oväsen om hojen flyttades
ett sådant som (dessutom?) skickade signal trådlöst till kontrollenheten så kontrollenheten hemma larmade (om räckvidden räckte till.)
Men jag kunde inte hitta dem nu. När jag sökte på MC larm.

Googlar man på MC larm
kommer det en rad förslag
 
Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Såg på filmen i #11.
Det tog faktiskt nästan 2 minuter med kedjan fastsatt i skruvstycke att kapa kedjan med batteridriven vinkelslip. Så jag tror mera på 12 kedjor till 4 hjul
Anta att hojens ena eller båda fram&bakhjul är fastkedjade, hur lång tid tar det att montera bort hjulen o lyfta med sig hojen?
Gör tjyven det istället för att kapa kedjan...
Tystare helt klart!

Vad är era erfarenheter?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top