Versys

wilhelmo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Versys 650, -07. Suzuki VX800, Husqvarna modell 24 -47
Hallå Versys-folk!
Tänkte berätta lite kort om min tid med Versysen sen jag köpte den i Mars i år.

Det är en -07 som hade gått 470 mil. Betalade 40' inkl. hugger, slipon, toppbox och orginal sidoväskor.

Passerade nyss 1100 mil, har blivit en tur till Öland och till Nordkap nu under sommaren.

Hojen har funkat kanon!! körde långturen med sidoväskorna och det kändes bra. Det enda jag haft lite problem med är vindrutan, justerat den upp och ner men verkar helt enkelt vara för liten för att det skall bli bra.

Bytte precis bakdäck (från Dunlop original till Bridgestone BT023) efter cirka 1000 mil och då var det helt slut.

Som sagt, inte varit några problem med hojen, men blivit lite småfix: monterat värmehandtag, eluttag för laddare, tvättat luftfilter, oljebyte mm.

Det som jag ev. funderar på att göra ytterligare är främst: stålomspunna bromsslangar, större vindruta, miniblinkers, annat luftfilter. Även funderat lite på hur det vore att sänka den, men det blir nog ett senare projekt beroende på vilken typ av körning jag tror det främst kommer bli framöver.

Hur är det med er andra, vad har ni gjort med era Versysar?

Ni med äldre årsmodeller, har ni kört service på verkstad enligt serviceboken? Jag har inte lämnat in den på 800 mils servicen, men gjort en del arbete själv. Utgår från att jag kommer ha den några år och då kommer den mest troligt ha 3-4000 mil på mätaren, så en ev. "förlust" för att den inte gått på verkstadsservice bör vara rätt begränsad.

Ha det fint!
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
Hej har samma probs med rutan. Oljud oljud = vind turbulens .Jag är 160 och upplevde nu på senaste norge svängen att det blev mindre oljud med rutan längst ner. Kompisen har en 11 och den där höga rutan man kunde beställa och det ser ut att hjälpa. Men sen är han 180 så för mig skulle den nog ev funka kanon..
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Min jättegulliga, söta, fina Versys. Hon heter Alice och jag älskar henne jättemycket! :kär

Vi var ute och körde ikväll, Eskilsby/Sörtorpsvägen och Jonseredsvägen och det var verkligen en jättehärlig åktur.

Men ... Det hade ju faktiskt varit roligt med lite mera pulver i spisen ibland :D ... Men Alice är ju så bra både på pendling i stadstrafik och när vägen svänger, så jag vill egentligen inte byta hoj. :(

Är det någon här som har bytt luftfilter/tändstift/skorsten och slängt på en PC och mappat om? Hur blev resultatet och vad kostade det? :confused:
 

cumber

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
2011, Kawasaki Versys 650
Hej, ny här på forumet. Dock inte ny med en Versys. Jag hade en -08 tidigare. Samma härliga färg som bacon4ever har på sin Alice :tummenupp
Bytte bort den mot en Moto Guzzi Breva 1100. Så här i efterhand så har jag svårt att komma ihåg varför.
Efter ett par säsonger på en bra mc, men dock lite tråkig, så insåg jag att det måste bli en Versys igen.
Nu står det en imperial red 2011 i garaget. Och jag njuter av varende körd kilometer igen. :D
 

cumber

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
2011, Kawasaki Versys 650
Saknade gummiband

Är det någon med årsmodell 2010-2011 (och ev 2012) som fick med alla 3 gummibanden som ska finnas under sadeln? Det enda jag har är det som håller verktygspåsen. :(
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Hellu!
Ska efter alla år på "supersport" hojar testa lite lugnare framfart. Ska skaffa mig en Versys 2010 eller nyare så snart jag blir av med min R6:a.
Ni som äger och kör dessa, hur är det med dagsturer på sv 70-90 väg med passagerare bakpå? Borde väl funka bra?Vibrerar hojen mycket i fotpinnarna/handtagen?

Tacksam för svar :tummenupp

Tkbhenke
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Än så länge så känner jag inte av något? Jag trodde att det skulle vara lite skak, men icke :)

Jag tycker min går vibrationsfritt och bra. Däremot upplever jag en del "vattenhinks-effekt" när jag ligger på 3000rpm sedan det monterades ett slipon...
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
Jepp har precis köpt 2st Givi v35 i stålande skick för endast en tusenlapp. söker nu fäste <plex< verys.
 

Allan K

Medlem
Gick med
6 Apr 2013
Ort
Åland
Hoj
2012, Kawasaki Versys ABS
Hej!

Jag köpte nyligen en Versys 650 ABS 2012 som gått 300 mil. Jag tycker växellåda/transmission har mycket ljud. Hur låter era Versysar? Jag är antagligen bara känslig :confused:

Allan
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top