Versys

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hurric slipon

Vet inte om det är ok med riktad reklam i en tråd ;)

Har ett begagnat Hurric RAC1 slipon passande ER6 och Versys 2006-2008 tillsalu. Komplett med db-killer och fästskruvar. Mycket fint skick och låter mycket trevligt.

Hade tänkt mig 1900kr för det och köpare som kan hämta det hos mig i sthlm har förtur. Annars kan det skickas om köparen betalar frakten :tungan

Skicka PM vid intresse.

IMG_0471.jpg
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Hej alla blyga versysägare,:banana det blev 20 mil i helgen lite svalt men skönt.. Har nu beställt en pakethållare så jag kan handla på netto med den..Dax att byta bakdäck rätt kasst 350 mil är lite lite tycker jag,,,annars ser jag fram emot lite mer värme så men kan köra dagligen,,,,Ha en bra dag alla bröder,,,MICKE:banana
 

GreenVersys

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2012
Ort
Höör
Hoj
2008, Kawasaki Versys
Hej på er alla Versys riders:tummenupp Jag har en fråga ang. plastdetaljer. Har beställt Hugger och en framskärmförlängare för att slippa skita ner hojen så mycket. framskärmförlängaren monteras vanligtvist med skruv i framskärmen men undrar om det finns ngt bra lim på marknaden som man kunde montera med istället.
Det finns kanske någon här som redan har erfarenhet av detta.

Ha det gött:banana
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Tjena på er! Idag lyser solen här i Halmstadtrakten, och temperaturen ska bli hygglig! Så idag blir det första längre turen på min Versys!
Hoppas man möter mycket hojar ute på vägarna, våren är här på riktigt nu!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
350 mil låter hemskt lite på ett par däck! Hur lyckas man med det? Själv hoppas jag mina slits snabbt med, för jag är sugen på att slänga på ett par däck som är lite mer anpassade för grus!
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Är det någon som har provkört en Versys 1000 ännu och kan komma med ut utlåtande om hur den är i jämförelse med versys 650?

Jag har ju köpt den "lilla" versysen som min första hoj, men börjar efter ca 1000 mil känna att det hade varit trevligt med lite mer pulver i spisen, och kanske något som är lite mindre turbulent när man åker med passagerare på motorvägen.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ska man upp på stor äventyrstourer så tycker jag Triumphs nya Explorer 1200 verkar mera intressant!

På tal om nått annat så köpte jag den nya Shoei Neotec. Efter att idag fått köra med den för första gången så kan jag bara säga bra om den! Riktigt skön, bra med inbyggt solvisir, anpassad för att sätta in högtalare för headset och den bästa ventilationen jag haft på en hjälm! Rekomenderas om man vill ha en öppningsbar hjälm!
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Hej 350 mil normal körning inget vrålkörande inga häftiga inbromsningar. tom min scooter rullar längre på sina :D 10 tums däck.Det blir till att byta till bättre däck...MICKE :D
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Hej på er alla Versys riders:tummenupp Jag har en fråga ang. plastdetaljer. Har beställt Hugger och en framskärmförlängare för att slippa skita ner hojen så mycket. framskärmförlängaren monteras vanligtvist med skruv i framskärmen men undrar om det finns ngt bra lim på marknaden som man kunde montera med istället.
Det finns kanske någon här som redan har erfarenhet av detta.

Ha det gött:banana

PL400 heter ett lim jag använde till min kawa, funkade fin fint. Finns på Jula
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
hepp blvit ett par svängar i gävle trakten. Tankväska punka kit med mm inhandlat inför Norge. Dock så har värme hantagen lagt av!!
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Vet inte om det är ok med riktad reklam i en tråd ;)

Har ett begagnat Hurric RAC1 slipon passande ER6 och Versys 2006-2008 tillsalu. Komplett med db-killer och fästskruvar. Mycket fint skick och låter mycket trevligt.

Hade tänkt mig 1900kr för det och köpare som kan hämta det hos mig i sthlm har förtur. Annars kan det skickas om köparen betalar frakten :tungan

Skicka PM vid intresse.

View attachment 355220

Ingen som vill ha ett fint slip-on till sommaren?? :confused:
 

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
XT660R -05
Har äntligen bestämt mig, det blir till att försöka hitta en Versys. :banana
Eftersom jag för tillfället är arbetslös är min budget ngt begränsad och jag letar väl efter en -07 eller -08 (under 40000kr) Tänkte ställa några frågor till alla experter här på forumet, har skummat igenom alla sidor men inte riktigt hittat vad jag söker...
Kan man inte ha sidoväskor och topbox på samtidigt på de "äldre" modellerna?
Vad tror ni om att ev köpa en Versys som gått lite längre (några modellspecifika problem)?

Vill gärna ha lite tips på vad man ska titta på när man köper en beg Versys och gärna tips på ev Versys fynd :)
Missade tyvärr en bra affär (i min egen hemstad) häromdagen, -07, ca 1800mil, ny servad, fint skick 32000kr...

Tack på förhand.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej Peter,

Med Kawasakis originalhållare får man välja antingen topbox eller sidoväskor, tyvärr, det finns eftermarknadshållare som gör att man kan få på både och, dock osäker om originalsidoväskorna passar då.

Mig veterligen finns det inga direkta modellspecifika problem, bör alltså inte vara nån fara att köpa en hoj med lite fler mil på förutsatt att den är servad ordentligt.

Jag ska precis sälja min -07'a som bara gått 560 mil, ligger väl lite utanför din budget men med lite våld och vaselin kanske jag kan släppa den precis under 40k ;)

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_KLE650_Versys_560_mil_39453609.htm?ca=11&w=1 Faktiskt billigast på blocket just nu ser det ut som.

Förutom det som står i annonsen så är det väl värt att nämna att batteriet byttes förra året och att däcken är i hygglig bra skick samt att olja och filter är nybytt. Kan även slänga med ett ABUS skivbromslås om det är av intresse.

Hör gärna av dig via PM eller telefon om det låter intressant :)
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Som tur är det finns det andra hållare än originalen så att man kan få med hela bohaget ;-)
Eller så får man han en väska på passagerarplatsen.

Min Versys är också till salu och jag kan släppa den för en bra bit under 40 000:-. Språjlans däck, nyligen servad med olja, filter, stift, broms m.m. PC3 och Hurricslipon(pm:a vid intresse).

Fast jag började nästan vela lite nu då försäkringen på min 07:a blev snorbillig hos Svedea i år, men hojen stod still i princip hela förra året...
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
På morgnarna på väg till jobbet i Halmstad brukar jag möta en orange Versys på på väg 26, någon som håller till här?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Jag har en PC 5:a och Leo Vince Titan.
PC:n är bänkad och injusterad på en Versys 650

Någon som är intresserad av att köpa?
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
Är är problemet vid oljud efter ca 200 mil denna flik börjar vibrera vid lyset. Lätt att fixa med mer ludd tex eller nåt mjukt material


ImageUploadedByTapatalk1344107323.657742.jpg


ImageUploadedByTapatalk1344107340.416086.jpg


Så ska den sitta, så på med nåt bra material i mellan så får ni en ljud fri körn

ImageUploadedByTapatalk1344107368.545544.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top