ventilerat skinn?

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
tjena boys and girls...

jag står i valet mellan två helställ...ett berik som inte är ventilerad och ett ness som är...

vad är erfarenheten hos er som kör med ventilerat? är det grymt skönt eller blir det kyligt?

blir ca 500 mil gata och ett par bandagar...

till saken hör att ness givetvis är 4000 dyrare... :)
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Jag slår ett slag för ventilerat.
Iaf om du ska köra bana, man blir ju lite ljummen då.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Skulle inte lägga 4k extra på ett ställ bara för att det är ventilerat.

Fast det är jag det (smålänning i mig)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Clover RC100 har jag, den ventilerade varianten.

_Mycket_ skönt på sommaren. Som att köra med AC. Tidig vår och sen höst får man ha underställ eller SH-tröja över om man nu har den böjelsen. Eller en "regnjacka" som tar farvinden vid bröstet.
 

sportbike

Guest
Kör med ventilerat,superskönt när det är varmt eller när man blir svettig på bana.
Vidrigt jävla kallt annars !
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ventilerat är skönt när det är varmt, särskilt på bana.
Men du MÅSTE ha ngt annat till de dagar då det inte är bra väder, bara att köra genom en dimmbank i ventilerat ställ gör dig till en ispinne på nolltid.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Det finns ju olika grader av helvete.
Mitt Halvarssonställ har stora perforeringar, kallt under 18 grader.
Spykestället har små perforeringar, funkar ner till 15 grader.

Köper troligen inte ett operforerat ställ när jag köper nytt.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Jo, mitt helventilerade Dainese Jack-F kräver verkligen strålande väder för att vara behagligt.

Funderar på att komplettera med ett oventilerat, vet bara inte hur jag ska motivera för regeringen att jag har två helställ, ett delat, en extra jacka samt ett textil. :D
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
jag har ju ett som inte är ventilert nu, ett 2 delat 5 år gammalt italienskt...så det går ju att dra på sig det om det blir kallt...är ju f.ö. vackert väderposör...

anledningen till att det är dyrare är att det är gjort i känguru...typiskt. berik har ju ett som sitter som en smäck och är ventilerat, men det är helvitt...går bort...

keep em coming!
 
Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hur ventilerat är ett ventilerat? Jag har ett alpinesställ med nåt år på nacken (som jag köpte för att det var så skitsnyggt:rolleyes: ) Det ser ut som en sil över axlarna och vid scrotum. Ärmar och ljumskar innehåller en del stretchmaterial.
Så till saken: jag vill rekommendera en snegling in i skidsportens värld, varifrån jag hämtat förstärkningsplagg som inte ser ut som skit eller en huvtröja. Praktiskt och (tycker jag) snyggt.
Länk
 

Bifogat

  • craftväst.jpg
    craftväst.jpg
    23.5 KB · Visningar: 63

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
dum fråga kanske, kör du den utanpå stället? och till nästa, är ditt ställ för kallt under, sig, plus 18?
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
dum fråga kanske, kör du den utanpå stället? och till nästa, är ditt ställ för kallt under, sig, plus 18?

Om det var mig du frågade. Vad jag menade med stora perforeringar så är det diametern på hålen. Halvarssonstället blåser det verkligen igenom.
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Tjo

Vill du frysa som en pick på sommarkvällarna då du kör så ska du köpa ett ventilerat. Själv har jag ett prexport H2 ventilerat och jag ångrar att jag köpte ett ventilerat. Hade nog köpt mig ett vanligt skinnställ och härdat ut vid bankörningen. Körde faktiskt igår för första ggr på min zx12r och frös som en idiot fast jag hade extra kläder innunder.....

mvh

Stewe
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
1.kör du den utanpå stället? och till nästa, 2.är ditt ställ för kallt under, sig, plus 18?

1. Japp, utanpå stället är det. Sitter tight och fladdrar inte nämnvärt. Kan vara värt att stänga fickorna ordentligt då fartvinden kan komma åt att öppna dragkedjorna. Förlorade en mobil, lösa sedlar och ett solglasögonfodral på det viset.:)

2. Nej det är inte för kallt vid 18 grader. TZ1 heter nog modellen, 2-delat i rött, svart och vitt. Jag vet faktiskt inte när det blir för kallt. Kyliga sommarkvällar känns ju förstås kalla, 10-15 grader kanske?:va
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Upp igen...

Någon som åker med ett Clover RS-100 här. Är lite små sugen på ett sådant. Är det strech eller textil i grenen på dem??? Och perforering på bröstet???


///Micke
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top