[VEIDEC-Anderstorp] REGN!!! Fy fan va gôtt!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Regn är ju underbart!!! Härligt! Toppen! Åtminstonde idag och på Anderstorp. Så himla gott det var…
Det började på fredag. I Transiten på vägen dit så bestämde jag mig; Nu skiter jag i det här! Nu får det vara slut på förhoppningar om drömtider och pallplaceringar. Nu ska jag åka BARA för att det är kul. Kör någon om mig; Fint… Kör många om mig; Fint det med! Då får man ju många att hänga på.
Å se det hjälpte! Kom ner på 1.43,7 vilket var ungefär vad jag gjort tidigare. Det var en hel drös där på höga 42:eek:r och 43 or. Det blir nog bra det här. På kvällen plockade vi fram Eriks nya Power Commander och mappade om hans hoj. Fille Backlunds mek Niklas kom över och visade på alla finesser och det slutade med att vi mappade om min hoj också. Kul. Å Tack Niklas.
Lördag och friska däck. Allt kändes fint! Knappt ett släpp, stabilt som fan helt enkelt… Kanske lite för stabilt rent utav. Har lite svårt att utforska den spännande zonen. Blev glad att jag kunde sänka en sekund; 1.42,7. Äntligen går det snabbare än i fjol!
På andra passet regnade det. Allt gick fint; igen så var det stabilt och ganska snabbt. 12:e tid! Helt OK.

Söndagen var hemsk! Warm-up i regn gick fint; 11:e tid och inga konstigheter. Men sen… Omväxlande torrt och regnskurar. Asfalten var halvtorr mest hela tiden. Tack och lov tog regnet i fram mot racestart så till slut var det ingen diskussion vilka mackor som skulle sitta på. Regn!
Starten var sådär, tappade nog ett par placeringar. Första krök gick bra och jag tog mig förbi ett par man. Jorpes framför men inte länge; bromsade snyggt om i slutet på rakan. Kristoffer rosenlund och Ove Zelin ligger före och jag orkar/vågar inte hänga med i deras tempo. Hansenkurvan är lerig med saneringsmedel och oljeflagg visas både där och i högern efter rakan. Kul. Ligger och kör och börjar bli lite oinspirerad när plötsligt Jim Funk dyker upp på innern i Hansen!! Allvarligt! Han går lite brett i sörjan så jag dyker innanför och kan på yttern stänga dörren in i karusellen. Sen hör jag honom morra bort i bak hela tiden och han var nog om en eller två gånger till men jag kunde slå tillbaka. Att det var tätt i mitt kölvatten behövde jag inte tveka på; när jag gick ut på startrakan så var det ett helt gäng depåskyltar som hängdes ut. Ökade!
Tyvärr inte tillräckligt… Erik av alla människor kom smygande upp på innern i depåkurvan. Svor långa ramsor och bara min feghet gjorde att jag inte bromsade om efter långa rakan. Jag är ju en bättre bromsare än Erik! Egentligen! In i karusellen för sista gången. Försökte komma om på yttern men Erik hörde mig komma och svarade och körde snålt (fegis!!!!) in i sista kröken. Slagen med en tiondel!!!!! Men, vad gör man inte för att hålla grabben på gott humör?
13:eek:nde man imål !!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ NÖJD! Det var ju underbart att köra regn idag. Precis som i torrt fast lite långsammare… lite mysigare liksom: Inte så hetsigt…
Årets roligaste race!Fet kubbning racet igenom. Erik, jag, Jim och Pelle imål på en sekund. Kanon. Erik får på nöten i Karlskoga om två veckor.
Absolut!!
 
Last edited:

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Du är brutal! :tummenupp

Var kan man köpa Mozz-prylar? Kepsar, tröjor, muggar, pennskrin, kalsonger etc?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RRacer skrev:
2374071 Du är brutal! :tummenupp

Var kan man köpa Mozz-prylar? Kepsar, tröjor, muggar, pennskrin, kalsonger etc?
Ett äkta Mozzberk-fan hade ju såklart vetat var kalsongerna inhandlas. DU är avslöjad. :tungan
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Gustav O skrev:
2374091 Ett äkta Mozzberk-fan hade ju såklart vetat var kalsongerna inhandlas. DU är avslöjad. :tungan

Klart jag vet! :smasha Vill bara öka intresset inför öppningen av webshopen!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
RRacer skrev:
2374071 Du är brutal! :tummenupp

Var kan man köpa Mozz-prylar? Kepsar, tröjor, muggar, pennskrin, kalsonger etc?

Eftersom webbshopen inte är igång än så får du komma hem till mig. Tröjor ha jag; osignerade för 200 kr och signerade för 100.
Kalsong får du hämta i tvättkorgen där den ligger. Kalsongen är signerad i brunt där bak. Är dock osäker på om den är till salu... den är mitt enda par juh!
Muggar och pennskrin kan du komma hit med. Jag signerar gärna och betalar 5 spänn per påskrift.
När ses vi?

och så måste jag passa på att ge Alx Lind ett plus för SNABB körning i regnet!
och Ove Zelin!!!! 10:a!!! Vart fan kom du ifrån? :tummenupp
å Jimmy Linden! 1.39 på lördagen....:tummenupp
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
magnus_moss skrev:
2375233 Tröjor ha jag; osignerade för 200 kr och signerade för 100.
Kalsong får du hämta i tvättkorgen där den ligger. Kalsongen är signerad i brunt där bak. Är dock osäker på om den är till salu... den är mitt enda par juh!
Muggar och pennskrin kan du komma hit med. Jag signerar gärna och betalar 5 spänn per påskrift.
:rofl
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
magnus_moss skrev:
2374055 13:eek:nde man imål !!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ NÖJD! Det var ju underbart att köra regn idag. Precis som i torrt fast lite långsammare… lite mysigare liksom: Inte så hetsigt…
Årets roligaste race!Fet kubbning racet igenom. Erik, jag, Jim och Pelle imål på en sekund. Kanon. Erik får på nöten i Karlskoga om två veckor.
Absolut!!
Jaså Jorpes slog dig iaf, men du är och förblir min största hjälte Mozz :pannkyss
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
magnus_moss skrev:
2375285 Släppte om honom... han blir så lätt sur och grinig annars. Jag var snabbare än han till slut iaf...:fakta
:D

Jag körde enkelt om Mozzberk. Hade god marginal in i mål.
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
och så måste jag passa på att ge Alx Lind ett plus för SNABB körning i regnet!
och Ove Zelin!!!! 10:a!!! Vart fan kom du ifrån? :tummenupp
å Jimmy Linden! 1.39 på lördagen....:tummenupp[/QUOTE]

Mina inre röster sa åt mig att nu j-vlar e de dags o gasa. Fick till en kanonstart som jag planerade kvällen innan (målet var att ta två startled) sen tyckte jag det var kul att köra i regn, första gången i mitt raceliv som jag gillat regn.

Auf widesen (eller hur det nu stavas) ses på Gåsen för ny battalj.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
blade00 skrev:
2375569 och så måste jag passa på att ge Alx Lind ett plus för SNABB körning i regnet!
och Ove Zelin!!!! 10:a!!! Vart fan kom du ifrån? :tummenupp
å Jimmy Linden! 1.39 på lördagen....:tummenupp

Mina inre röster sa åt mig att nu j-vlar e de dags o gasa. Fick till en kanonstart som jag planerade kvällen innan (målet var att ta två startled) sen tyckte jag det var kul att köra i regn, första gången i mitt raceliv som jag gillat regn.

Auf widesen (eller hur det nu stavas) ses på Gåsen för ny battalj.[/QUOTE]

Ja... Du skall ha Cred för en kanonkörning!!!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top