Vattentät iPhonehållare för styre på kjell&co 99:-

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Har du lite mer detaljer på hur du fixade denna lösning? är inte så sugen på att pilla med expanderbulten.

Som någon har nämnt tidigare så ska den klickas fast men man måste ta i mer än vad man tror och då känns den väldigt stabil.


Tog ett stag från en rondo hållare (en sån man har under en 1-sits soffa så den kan snurra), som var överbliven. Sruvade fast den med samma skruv som håller i frambroms handtaget som syns på bild. Har inge styre jag kan skruva fast den på så jag fick använda fantasin:rolleyes:.

Klicka fast? Så den ska kunna fästas med ett lås typ?
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Om ni kollar i den här tråden så får ni se lite fler tips.

1. hur man monterar den och säkrar den
2. hur man sedan styr telefonen med handskar på

Man kan ju köra en scala G4/G9 också för röststyring. Fungerar skitbra om man har färdiga spellistor.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...s-styr-den-UTAN-att-ta-av-handsken&highlight=

Digitsarna fungerar svinbra när man väl fattade att den skall sitta på knogen. Det är 8st i en förpackning. så man kan lugnt dela ett kit på flera åkare. Då blir det också fånigt billigt.

//K
 
Last edited:

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Antingen så går du in på typ DesignTorget och köper tråd som sagt och syr på, dock måste det gå igenom handsken på ett bra sätt så det leder. Annars så ser du kanske till och hoppar in på Teknikmagasinet och köper en pekpenna? Borde funka bra med och sen behöver du inte oroa dig för att de inte funkar om du inte har rätt hanskar eller sånt:)


http://www.sporthoj.com/forum/showt...s-styr-den-UTAN-att-ta-av-handsken&highlight=

Såg att de sänkte priset:
http://www.litesmartare.se/143-digits.html
 

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
En mobiltelefon på styret !!!.Nä fy fan.Bli hemma och ring istället om det är roligare än hojkörningen.Trodde man körde hoj för att slippa sådant skit. :fatta!

Nu snackar vi inte om efter jobbet turer utan jag monterade min för att jag ska köra 70 mil med spotify o kunna byta låtar osv. smidigt o bra mycket säkrare än börja plocka upp luren under färden. Kanske kunna använda den som gps oxå om jag skulle behöva det nångång:tummenupp
 

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Björklinge
Hoj
Yamaha TDM 850 91:a
Har nu kört vätternrundan som Marshall med ~1mil i spöregn o 40km/h, sedan åkt hem till Uppsala idag med allt mellan uppehåll o spöregn! Idag blev hållaren ordentligt blöt och det låg vatten på rutan till o från.

Min ajFån 4S var helt torr när jag plockade ut den ur fodralet hemma efter 30mil! Klart godkänt!!

Var lite nervös men tänkte - vaf**n jag har ju försäkring på den :)
 

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Har nu kört vätternrundan som Marshall med ~1mil i spöregn o 40km/h, sedan åkt hem till Uppsala idag med allt mellan uppehåll o spöregn! Idag blev hållaren ordentligt blöt och det låg vatten på rutan till o från.

Min ajFån 4S var helt torr när jag plockade ut den ur fodralet hemma efter 30mil! Klart godkänt!!

Var lite nervös men tänkte - vaf**n jag har ju försäkring på den :)


Låter bra det. Mitt eldprov blir på onsdag när jag ska köra 66 mil norrut och med min otur så får iphonen nog ett regntest.
Har du fäst din med extra skruvar eller hade du din enbart fast av hållaren. Tycker den känns som den skulle lätt kunna glida av?
 

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Björklinge
Hoj
Yamaha TDM 850 91:a
Min sitter med fästet som följer med. Enda mod är att jag superlimmat "slide-fästet" då jag tyckte det räckte med snäppfäste.
Kör med laddkabel i så jag räknar med att den håller i hållaren om det skulle släppa men jag har inte haft några tendenser på de 150mil jag kört hittills.
Den sitter på en TDM så den får ingen fartvind att tala om iofs.
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Min sitter på en 1125 Buell CR, och fartvind är inga problem.

Den vibrerar inte ens, även fast hoj och motor vibrerar ganska bra.

Tror det blir bättre ju längre in på styret man sätter den.

//K
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag har nu skruvat ihop slidehållaren med snäpphållaren (borrade två små hål, gamla självgängande små dataskruvar), stabilt. Att tänka på är skruven centralt i hållaren, min rostade direkt. Kladdade en liten dutt propelleraxelfett där. Kladdar inte ner hållaren. Borde nog bytas till en rostfri på sikt...
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nu har jag monterat min på min R1a. Har även dragit laddning till den ifall batteriet skulle behöva laddas.
Testade den på golfvagnen i 6 timmars regn, inte en droppe innanför skalet, så tummen upp för denna produkt. Priset = snuskigt billigt!ImageUploadedByTapatalk1342008904.772359.jpg
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Köpte en liknande på ebay till mn samsung. Blir till att montera den på styret på Multin. Passar bra ihop med blåtandsheadsetet jag har i min Schuberth C3
 

R..

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2002, KTM, 640 lc4 PRESTIGE
Sånt här vill jag inte läsa! Köpte min för 2 år sedan för 500:-.....
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Testade den på golfvagnen i 6 timmars regn, inte en droppe innanför skalet, så tummen upp för denna produkt.

Golfrunda på 6 timmar :skrämd
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Testade den på golfvagnen i 6 timmars regn, inte en droppe innanför skalet, så tummen upp för denna produkt.

Golfrunda på 6 timmar :skrämd

Hmmm, jag sa inte att jag var bra på golf, hehehe. :)

Måste tillägga att jag använder Harrys Laptimer Pro till min iPhone & iPad. Jäkligt nöjd även med den appen.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ImageUploadedByTapatalk1342029998.857687.jpg
Kontakten omsluts jättebra av gummit på insidan av höljet.

ImageUploadedByTapatalk1342030073.929539.jpg
Har rensat bort själva styrhållaren, under var ett hål som jag har skruven igenom.

ImageUploadedByTapatalk1342030174.694483.jpg

Insidan av hållaren, denna klickar man fast höljet på. Använde bricka som passade bra till runda kanten inne i hållaren.

ImageUploadedByTapatalk1342030245.343276.jpg

Undersidan av hållaren så tog jag en sådan här distans. Hittade den bland mina lådor med Yamahaskruv.

ImageUploadedByTapatalk1342030291.636121.jpg

Monteras åt detta hållet för att få lite höjd på höljet då det gärna tar i styrstångsmuttern annars.

ImageUploadedByTapatalk1342030349.490280.jpg

Hållaren uupochnervänd för att illustrera hurbdet ser ut.

ImageUploadedByTapatalk1342030381.852435.jpg

Plattan av aluminium som jag fixade. Märk att den behöver sneskäras vid fästet för bromsoljekoppen så den passar exakt med fästets linjer.

ImageUploadedByTapatalk1342030508.122379.jpg

Så här ser det ut när distansen sitter på undersidan, perfekt med frigång till styrkronemuttern.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top