Vattentät iPhonehållare för styre på kjell&co 99:-

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Tips. Köpte en idag, de har kampanj. Meckat dit den, verkar kunna hålla bra.
hållare1.jpghållare 2.jpg

Satte min på kåpstaget som synes.
//Fredrik

Bilderna hamnade snett...
 
Last edited:

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Grymt! Har letat länge efter en vettig lösning. Glider dit imorgon om dom har öppet, annars torsdag :tummenupp
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Införskaffa en idag. Ända funderingen jag har är hur man ska få in sladden för laddning utan att påverka just vädertåligheten. Fick du till det?
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Införskaffa en idag. Ända funderingen jag har är hur man ska få in sladden för laddning utan att påverka just vädertåligheten. Fick du till det?

funkar ju perfekt i hålet på nedersidan kommer nog inte in nåt vatten där så länge du inte lägger den i en hink med vatten =)Photo 2012-06-06 17 53 14.jpg
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag var till Kjell o Co idag och tänkte köpa den här efter att ha läst den här tråden...

Fruntimmret i butiken (som tyvärr inte var blond) kom ut med en hållare för bil med teleskoparm och som absolut inte var vattentät, detta efter att vi tillsammans kollade på datorn och tog fram vad jag ville ha.
Då går hon ut i butiken och pekar på ytterligare en pinal och säger att DÄR, där är den och det är den sista... jag pekar och säger jovisst, men den är för 3G/3GS och inte för 4/4S.
Då säger hon att de var slut lika bestämt som om påven sa att katolska präster inte våldför sig på barn. :död

Gör ett nytt försök i en annan butik imorrn, vore nice att ha den där för att köra Harrys Laptimer i nämligen. :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag var iväg och köpte en till trampcykeln och en till barnvagnen idag. Den är inte vattentät enligt de flestas definition iaf. Efter lite tester skulle jag säga att den är IP52-IP63 ungefär.
Fram och baksida är täta men den läcker runt hela kanterna både nersänkt och duschad. Regn ovanifrån lär gå bra men med lite fart kommer det tränga in. Jag skulle tro att om man inte cyklar för fort så ska det nog funka men på MC känns det värre.
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Jag var till Kjell o Co idag och tänkte köpa den här efter att ha läst den här tråden...

Fruntimmret i butiken (som tyvärr inte var blond) kom ut med en hållare för bil med teleskoparm och som absolut inte var vattentät, detta efter att vi tillsammans kollade på datorn och tog fram vad jag ville ha.
Då går hon ut i butiken och pekar på ytterligare en pinal och säger att DÄR, där är den och det är den sista... jag pekar och säger jovisst, men den är för 3G/3GS och inte för 4/4S.
Då säger hon att de var slut lika bestämt som om påven sa att katolska präster inte våldför sig på barn. :död

Gör ett nytt försök i en annan butik imorrn, vore nice att ha den där för att köra Harrys Laptimer i nämligen. :tummenupp

Det är samma för 3G/s och 4/s. Det är är två olika "former" som man placerar i skalet som gör att de passar toppen:)
 

stgus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
-06, Honda CBF1000A
Jag har haft denna på hojen ett tag nu och tycker den funkar klockrent, rejält byggd och i princip vattentät (men man bör nog undvika ösregn).

Nån som har någon bra idé på hur man kan få pekskärmen att funka med handskarna på? Har sett nån som sydde in koppartråd i handskens pekfinger men det borde väl finnas något enklare och smartare sätt?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag har haft denna på hojen ett tag nu och tycker den funkar klockrent, rejält byggd och i princip vattentät (men man bör nog undvika ösregn).

Nån som har någon bra idé på hur man kan få pekskärmen att funka med handskarna på? Har sett nån som sydde in koppartråd i handskens pekfinger men det borde väl finnas något enklare och smartare sätt?

Sug på fingret...
 

jojride

Medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Björklinge
Hoj
Yamaha TDM 850 91:a
Titta under tillbehörsdelen där finns tips om denna hållare och små knappar för att manövrera med handskar på!

Har en sån själv sedan en månad och är nöjd! Inte testat i ösregn och tänker nog undvika det oxå men den tål nog en del iaf.
Tyvärr skymmer den ögat som reglerar ljusstyrkan så dagtid lär man slå av ljussensorn under inställningar.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top