varningslampa på speed triple -01

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
En lång historia kort...

Jag har kopplat ur batteriet mm för att plocka bort understänkan på min Speed Triple -01, och nu när jag stoppat tillbaka allt och kopplat in batteriet igen och startar hojen så slutar inte varningslampan för motorn lysa?!? Jag har dubbelkollat alla kontakter som jag pillat på och jag har försökt se efter om nåt annat kan ha lossnat men allt ser bra ut.

En granne tipsade om att datorn kanske måste göra nån slags diagnostiktest eftersom batteriet vart urkopplat?

Är det nån som känner igen det här? Jag har letat som fan, både här och övriga webben utan lycka.

/R
 

MaSa

Gula Faran
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph daytona t595 -98
Reefer skrev:
2244755 En lång historia kort...

Jag har kopplat ur batteriet mm för att plocka bort understänkan på min Speed Triple -01, och nu när jag stoppat tillbaka allt och kopplat in batteriet igen och startar hojen så slutar inte varningslampan för motorn lysa?!? Jag har dubbelkollat alla kontakter som jag pillat på och jag har försökt se efter om nåt annat kan ha lossnat men allt ser bra ut.

En granne tipsade om att datorn kanske måste göra nån slags diagnostiktest eftersom batteriet vart urkopplat?

Är det nån som känner igen det här? Jag har letat som fan, både här och övriga webben utan lycka.

/R


Kör den varm och låt kallna 3ggr så ska den slockna
 

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
MaSa skrev:
2252858 Kör den varm och låt kallna 3ggr så ska den slockna

Är det meningen att det ska vara så alltså? Faktum är att den slocknade i måndags när jag startade för att åka till jobbet.

Jag har skaplig koll på elektronik och mjukvara, men inte fordonselektronik med allt vad det innebär. Har du nån koll på varför den slocknar först efter tredje gången? Är det för att datorn ska kalibrera givare eller liknande?

/R
 

MaSa

Gula Faran
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph daytona t595 -98
Reefer skrev:
2252993 Är det meningen att det ska vara så alltså? Faktum är att den slocknade i måndags när jag startade för att åka till jobbet.

Jag har skaplig koll på elektronik och mjukvara, men inte fordonselektronik med allt vad det innebär. Har du nån koll på varför den slocknar först efter tredje gången? Är det för att datorn ska kalibrera givare eller liknande?

/R

Motorlampan tändes på kompisens när vi plockade bort relän för smörjning och det genererar antagligen lite felkoder.
Finns det inga fel kvar efter tre cykler så slocknar den, gör den inte det så är det bara koppla in Triumphs "gameboy" el. Tuneboy.....och kolla felkoder
 

Tie-Fighter

Moderator - Stulet
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 GS
Hej

Ja det ska vara så

3 varm/stopp cykler krävs för att lampan ska slockna om något större ingrepp gjorts på hojen..
 

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
Där ser man... Tack än en gång för hjälpen!

Ska kolla upp vad det kostar att fixa en gameboy/tuneboy... vore lite skoj att titta "in" i hojen :eek:)

/R
 

MaSa

Gula Faran
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph daytona t595 -98
Reefer skrev:
2253923 Där ser man... Tack än en gång för hjälpen!

Ska kolla upp vad det kostar att fixa en gameboy/tuneboy... vore lite skoj att titta "in" i hojen :eek:)

/R

Med tuneboy kan du göra det mesta, men "gameboy" är alltså triumphs egna instrument och den lär du inte hitta att köpa...
http://www.tuneboy.com.au/
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top