Biturbo skrev:
Dyra?
Du får otroligt mycket bil för pengarna oavsett vilken gammal porsche du köper. En 83:ans 928S spöar i princip alla dagens BMW i både prestanda och komfort.
En sliten 928 eller 928S spöar inte ens sin egen skugga, let alone en BMW i samma klass, varken i komfort eller "bang for the buck". Men jag såg att Du skrev "i princip" vilket är detsamma som "kanske" i det här fallet. Dessutom har BMW:s historia inom V8
r gjorts ovanligt kort, då det inte är lönt att vålda ner en massa liter i gjutjärnsspisar. Däremot för långfärdsmodellerna (540, 840 osv, valde man att dunka i en 8:a under huven). Nyaste 8:an i BMW:s sortiment blir den nya M5:an som får en tjusig kolvbukett under locket, men det är kanske inte så intressant.
Porsches V8
r är inte kända för något annat än haveri och knepiga reservdelar, med manuell låda blir den dock något "roligare" men det är strikt en tolkningsfråga på vad man upplever som roligt.
För övrigt;
En bil som stått på "sock" i så många år som denna uppenbarligen har gjort, kräver kanske inte så mycket motorrenovering då motorn i princip är konserverad, men bilen har ju hamnat där av någon anledning och en god sådan kan vara att den inte ens har en motor?
Är där något synligt oljespill under bilen?
Räkna dock med att få byta samtliga upphängningar runtom bilen och vid första provkörningen kan den vara livsfarlig!
Reservdelar i övrigt till Porsche är ganska överreklamerat; krockar man en skärm så knatar man ju inte iväg och köper nya aluplåtar! Nejfan, köp glasfiberdelar istället, kostar dryga tusenlappen för panelerna och sen blir bilen som ny. Finns gott om piratdelar som räddat privatekonomin på många stackare ute i vårt avlånga land.
Lägg ett bud och köp bilen om Du verkligen är förälskad, men tänk på att vita bilar är svårsålda, även om de är 928
r !