Varning: BILRELATERAT

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hängt av sig rocken, tagit av sig skorna, lämnat in osv. Att han har dött menar han nog.
Btw, en 928 kan inte vara snygg jämfört med 911 som är en äkta porsche :) Men visst, vill man ha något billigare bil och något att göra så är det rätt bil.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Zana skrev:
Satt skorna?

Översättning please!!

edit: och vad är det man pumpar in pengar i? 100.000 på vad? Motorn? Ska den servas var 5´e mil eller vad?? Fattar inte vad ni menar med pengaslukare!!! Ähhhh...

Den är dyr i försäkring, service och framförallt reservdelar..

Blåser du motor eller växellåda är det billigare att köpa en ny för 60, 70 k än att laga.. En framskärm (stoor) i aluminium är inte heller så billig....

Alltså.. Allt är dyrt på en sådan bil..
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
äch! jag tycker att du ska köpa!!! skulle aldrig klara att se något stå och bli förstört sådär! :4skrika man får bara inte...... tänk om någon stält en blå R6 så.....eller ännu värre, en ford mustang........... :mad: ja hade fåttt gallfeber ju... skulle ringt å kollat!
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Miss_Orchidee skrev:
äch! jag tycker att du ska köpa!!! skulle aldrig klara att se något stå och bli förstört sådär! :4skrika man får bara inte...... tänk om någon stält en blå R6 så.....eller ännu värre, en ford mustang........... :mad: ja hade fåttt gallfeber ju... skulle ringt å kollat!

Ja, varför inte!? Jag försöker inte avråda honom utan vill bara att han skall vara medveten om att det kostar en del att ha en såndär så han slipper stå med sgägget i brevlådan när räkningen från verkstaden kommer..
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Biturbo skrev:
Ja, varför inte!? Jag försöker inte avråda honom utan vill bara att han skall vara medveten om att det kostar en del att ha en såndär så han slipper stå med sgägget i brevlådan när räkningen från verkstaden kommer..


man anlitar ju inte verkstad i fölrsta taget när det gäller gammla bilar.... men Ok :)
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Miss_Orchidee skrev:
man anlitar ju inte verkstad i fölrsta taget när det gäller gammla bilar.... men Ok :)

Sant.. Men det är ju inte direkt så det dräller av beg. delar á la Volvo b18 till en 928.. Det är mer så jag menar..

Även om det finns Porscheskrotar (Har själv drivit en)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bjud 20k (alla 92-modeller är prissatta löjligt högt). Släng sedan i någon motor och låda som du har råd med delar till och du kommer få en schysst åkmaskin med bra väghållning och Porscheemblem. :tummenupp
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Du lär ju berätta hur de har gått i denna tråd sen.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Biturbo skrev:
Även om det finns Porscheskrotar (Har själv drivit en)

Nej det ska gudarna veta, det finns alldrles för lite skrotar! och dom man hittar har ändå inte rätt delar......

om d krånglar så kan han ju alltid höra av sig till "Bosse Bildoktorn" :hihi :rofl :D
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
är det bara jag som tycker att 928 e ruskigt ful :tummenner ???

chifen har köpt en som han strajpat med budexpressen, bilen ska användas som reklam, och det funkar sådär,, folk ringer och söker jobb som aldrig för...

men d e inte därför jag e jag e här... bilen är ful och dyr... MEN med dem 300 hästarna under huven så är den sanslöst kul att köra,,, och V8 på 4.9 liter låter riktigt gott!! mmmmm :yoparty ... så om du får bra pris och kan skruva bra själv så e det ju givet att du ska göra affär!!!
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Esquire skrev:
Bjud 20k (alla 92-modeller är prissatta löjligt högt). Släng sedan i någon motor och låda som du har råd med delar till och du kommer få en schysst åkmaskin med bra väghållning och Porscheemblem. :tummenupp

Dyra?

Du får otroligt mycket bil för pengarna oavsett vilken gammal porsche du köper. En 83:ans 928S spöar i princip alla dagens BMW i både prestanda och komfort.
 

Totto

Slö, slapp och likgiltig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Husa Fs650e -03
Sundance Kid skrev:
är det bara jag som tycker att 928 e ruskigt ful :tummenner ???

Nej, den är fruktansvärt ful!! Det enda som talar till dess fördel är motorn..
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Biturbo skrev:
Dyra?

Du får otroligt mycket bil för pengarna oavsett vilken gammal porsche du köper. En 83:ans 928S spöar i princip alla dagens BMW i både prestanda och komfort.
:fatta!
En sliten 928 eller 928S spöar inte ens sin egen skugga, let alone en BMW i samma klass, varken i komfort eller "bang for the buck". Men jag såg att Du skrev "i princip" vilket är detsamma som "kanske" i det här fallet. Dessutom har BMW:s historia inom V8:eek:r gjorts ovanligt kort, då det inte är lönt att vålda ner en massa liter i gjutjärnsspisar. Däremot för långfärdsmodellerna (540, 840 osv, valde man att dunka i en 8:a under huven). Nyaste 8:an i BMW:s sortiment blir den nya M5:an som får en tjusig kolvbukett under locket, men det är kanske inte så intressant.
Porsches V8:eek:r är inte kända för något annat än haveri och knepiga reservdelar, med manuell låda blir den dock något "roligare" men det är strikt en tolkningsfråga på vad man upplever som roligt.

För övrigt;
En bil som stått på "sock" i så många år som denna uppenbarligen har gjort, kräver kanske inte så mycket motorrenovering då motorn i princip är konserverad, men bilen har ju hamnat där av någon anledning och en god sådan kan vara att den inte ens har en motor?
Är där något synligt oljespill under bilen?
Räkna dock med att få byta samtliga upphängningar runtom bilen och vid första provkörningen kan den vara livsfarlig!

Reservdelar i övrigt till Porsche är ganska överreklamerat; krockar man en skärm så knatar man ju inte iväg och köper nya aluplåtar! Nejfan, köp glasfiberdelar istället, kostar dryga tusenlappen för panelerna och sen blir bilen som ny. Finns gott om piratdelar som räddat privatekonomin på många stackare ute i vårt avlånga land.

Lägg ett bud och köp bilen om Du verkligen är förälskad, men tänk på att vita bilar är svårsålda, även om de är 928:eek:r !
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
RocketQueen skrev:
Du gubben är nog död!
Han kommer aldrig svara på sin telefon igen.
Av bilen att döma har han nog varit borta ett bra tag.
Men då måste nån ha ärvt dej, men hur kan han stå som ägare då?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
RocketQueen skrev:
Ingen kanske har hittat honom ännu. :brinnerup

Äh fasen ring igen!

Han kanske sitter i bilen! ;)

Skämt åsido.. Han kan iofs vara död och bilen bortglömd... Det låter otroligt men inte omöjligt. Något galet är det ivf.. Varför annars dumpa såpass mycket pengar i ett hörn i ett garage.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top