Varför så svårt att bli av med hojen?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Herregud hur svårt skall det vara.
Vill ingen köpa, priset = för högt.

Förstår det måste vara svårt att räkna ut det...
 

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
-08 Kawasaki Z750
Sist men inte minst så har bästa sälj-säsongen inte riktigt börjat ännu. Den börjar ungefär samtidigt med dom korta kjolarna.
Haha WORD! :D


För övrigt tycker jag att TS får onödigt mycket smörj i den här tråden så jag ska vara lite human, Mattsvart är ju phett.. not! :(
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Den blir nog såld ska du se.
Antar att priset alltid är förhandlingsbart. Jag sålde en förra året och prutning får man räkna med som säljare.
Har min hoj på blocket nu och det prutas redan via mail på osedd hoj.
Därför antar jag att man sätter lite högre pris än vad man är beredd att släppa den för eller tänker jag fel?
Ingen som vill byta sin cbr 600rr -06 mot en motard?
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Händer inte mkt på min heller trots jag sänkte priset med 5000:- nyligen. Folk har väl inte pengar antagligen...
 

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Lackera om den !

Svart :glömdet

I bland måste man vänta på rätt köpare, annars så får man dumpa priset. Finns många som tycker om mattsvart ala spöket, men oxå många som tror att du har krachat. Ta bort texten : you broke you buy. Man säger det i telefonen om spekulanten vill komma, och då säger man inte på det sättet. Man säger att man vill ha 10.000 i deposition, en summa som täcker dina kostnader för självrisken om någonting händer. Ännu har ingen haft invändningar mot det när jag har sålt.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
I bland måste man vänta på rätt köpare, annars så får man dumpa priset. Finns många som tycker om mattsvart ala spöket, men oxå många som tror att du har krachat. Ta bort texten : you broke you buy. Man säger det i telefonen om spekulanten vill komma, och då säger man inte på det sättet. Man säger att man vill ha 10.000 i deposition, en summa som täcker dina kostnader för självrisken om någonting händer. Ännu har ingen haft invändningar mot det när jag har sålt.

Sålde min R1 -02 för 53.000. 1923mil. Tyckte att det känndes rimlig både för mig och köparen. Vill inte påstå att den var i mintcondition, men den var väldigt fin i det stora hela.

Kolla om den här killen är intresserad! :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=200408&highlight=varf%F6r+954

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27186
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag sålde nyligen mitt Monster RS och fick det pris jag begärt. Inga problem. Ingen provkörning.
 

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Ort
Ångermanland
Hoj
En cross
En gnutta ot såhär på kvällskvisten, jag förstår inte hur alla kan tycka att sina gammjävla dynghojar som är 10-15 år gamla är värda 30 papp? Och dom verkar bara bli dyrare ju äldre de blir.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag skulle inte vara orolig, förr eller senare får man hojen såld. Men har man bråttom är det bara att sänka priset.

Jag har min på annons, inte så många som har hört av sig... men då vet jag att hojen ligger ute lite högt i pris, men jag antar att folk har mål i mun och kan pruta. Jag håller med Two Stroke Man, den bästa säsongen har inte börjat än.
 

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Honda CBR 900RR 92-99 10-20 000:-

Honda CBR 929RR 00-01 20-30 000:-

Honda CBR 954RR 02-03 30-40 000:-

Honda CBR 1000RR 04- 40 000:- och uppåt.

Sådär borde begagnat marknaden se ut för just CBRen men eftersom det finns nötter som betalar det säljarna vill ha så kommer det nog ta 10-20 år till innan marknaden ser ut som jag har beskrivit. Och då är det ointressant med ovanstående priser.

Drömmen om att inte förlora en spänn på hojen man har haft i ett eller flera år följer ju ingen annan begagnat marknad. Köper du, låt oss säga en flång ny SAAB för 300 000:- och äger den ett-två år så har du förlorat nästan en tredjedel av nypriset vid försäljning. Om inte mer.

OBS! Detta är vad JAG tycker.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Honda CBR 900RR 92-99 10-20 000:-

Honda CBR 929RR 00-01 20-30 000:-

Honda CBR 954RR 02-03 30-40 000:-

Honda CBR 1000RR 04- 40 000:- och uppåt.

Sådär borde begagnat marknaden se ut för just CBRen ...

Kanske i dina drömmar :rofl

Visst känns det som att 954orna borde vara billigare än dom är nu då det skedde ett tekniksprång 04 (dock mindre skillnad än för dom andra märkena) men att en 04-blade skulle ha tappat 70% av sitt nyvärde efter fem år om man har servat och bytt sliltdelar skulle jag nog ändå se som just drömmar. Om folk är beredda att betala över 50 papp för en 954a så är det där makrnadspriset ligger, är dom inte det så är det lägre. Men det är klart, marknaden har fel och du har rätt :yoparty

Men å andra sidan, du kanske säljer din 98 Blade för 10 papp? Är den i fint skick kanske man borde slå till... :tungan
 
Last edited:

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Kanske i dina drömmar :rofl

Visst känns det som att 954orna borde vara billigare än dom är nu då det skedde ett tekniksprång 04 (dock mindre skillnad än för dom andra märkena) men att en 04-blade skulle ha tappat 70% av sitt nyvärde efter fem år om man har servat och bytt sliltdelar skulle jag nog ändå se som just drömmar. Om folk är beredda att betala över 50 papp för en 954a så är det där makrnadspriset ligger, är dom inte det så är det lägre. Men det är klart, marknaden har fel och du har rätt :yoparty

Men å andra sidan, du kanske säljer din 98 Blade för 10 papp? Är den i fint skick kanske man borde slå till... :tungan

Säger inte att marknaden har fel, bara att den är trög i huvvet :) Man ser ju en ganska kraftig förändring på nypriset i år om man jämför med förra året. Hade inte begagnat marknaden legat så högt så tror jag inte skillnaden hade varit lika stor. Spekulationer från min sida men ändå.

Ja du min hoj är i grymt bra skick.

I motorn iaf. Utseendet är under konstruktion "as we speak". Ska på en 1000rr röv utanpå en ny bakram. Streetfighterstyle med fatbar och magkåpa med hål för nytt utblås, lite lackning osv sen ska det bli åka av så någon affär blir det inte. :)

Men kan höra av mig när det blir aktuellt med försäljning. Max 15 000 :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Säger inte att marknaden har fel, bara att den är trög i huvvet :) Man ser ju en ganska kraftig förändring på nypriset i år om man jämför med förra året. Hade inte begagnat marknaden legat så högt så tror jag inte skillnaden hade varit lika stor. Spekulationer från min sida men ändå.

Hört talas om valutadifferens?
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
En annan aspekt på det här med omlackeringen på TS's hoj (säger inget om valet av mattvart, då det kan vara snyggt på vissa cyklar) är ju att det verkar som att lackningen är gjord utan kvitton (annars skulle jag vilja se vad det står som betalning på det kvittot :D ) och då skulle jag som ev. köpare känna lite olust inför köp, för vad gör jag om lacken börjar lossna och på annat sätt bli kass några månader efter köp?

Omlackering, vare sig man gör det för man måste eller bara för att man vill göra den snyggare, sänker väl i princip alltid värdet på en motorcykel, vet inte om din prisidé är riktigt justerad för detta.
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
sänkte priset på den o antagligen blir den såld i morron till en herre från gbg. Fick helt plötsligt massa svar från folk som ville ha den :S. Det var nog sista gången jag lackar om en hoj för att jag inte är helt dökär i färgerna.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Grattis, sänkte priset på min med 5k såld igår.. priset har betydelse. Har man rätt pris slipper man dryga prutare, snabba affärer utan krångel :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top