Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Så du ser inget scenario där massflykt från muslimska länder till Europa faktiskt kan påverka oss negativt?

Du kanske inte bryr dig men jag har ett par töser som jag vill ska få växa upp i ett demokratiskt samhälle där dom har samma möjligheter som män att utvecklas, att fylla på landet med människor som är av en helt annan uppfattning om detta är helt åt helvete galet om du frågar mig.
Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.

Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.

Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...

Sunni eller Shia? Eller är de mer åt kristna hållet. Det tenderar att ha viss inverkan på hur en företar sig?
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Alla som kommer hit är inte läkare, advokater osv. Finns en hel del analfabeter och getherdar ochså.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tvåbarnsmamman Seve Saleh som bott i Husby i 13 år berättar för mig hur Husby allt mer liknar Afghanistan.
Islamister och fundamentalister säger till ungdomarna här att de måste beslöja sig, att svensk mat är "Haram" (smutsig), och att de måste läsa Koranen.
Muslimska kvinnor med andra livsstilar än islamisterna får ständigt synpunkter på hur de lever - till och med på vilken mataffär de handlar från.
Och i skolan tillrättavisas Seves barn av fundamentalisternas.
Situationen är likadan i andra förorter som Tensta, Rinkeby, Alby, Fittja, Rosengård, Bergsjön, Angered och så vidare.

En annan kvinna, Helin Gül, berättar om hur männen med långa skägg och i vita klänningar tittar nedlåtande på kvinnor utan slöja eller i klänning med bara armar.
Förra veckan blev en av hennes väninnor som inte bär slöja tillsagd på jobbet med orden att den som inte följer Allahs lagar förtjänar att dö.
Kvinnoförtrycket i Husby och många stadsdelar i Järvaområdet är allt mer kvävande, det finns ingen frihet här längre.
De flesta är oroliga för att fler kan rekryteras till jihadrörelsen Daeash/IS, men tycker att engagemanget är litet från myndigheterna.
Numera odlar våra manliga enklaver i förorterna inte bara hederskulturer som diskriminerar tusentals kvinnor, homosexuella och ungdomar utan de odlar förtryckarkulturer som kan skapa fler jihadkrigare, krigare mot demokrati och för en manlig diktatur, i guds namn dessutom.

Vi saknar modiga makthavare som åtgärdar könssegregationskulturernas pågående utbredning. De bara pratar och oroar sig - år efter år.


-Expressen

Antar att det är helt främmande berättelser från Sverige, som är en total nyhet för Bonny.

Men det går säkert att vifta bort med att "så var detminsann i Sverige innan också, med bröder som styrde sina systrar".

Säkert, så varför inte återuppta ett bortutvecklat beteende. :freak

Läkare måste va nån form av allmänbildning i Afghanistan, Irak. Syrien mfl. Minst 11 på dussinet är ju det om jag förstår en del påståenden rätt. Måste samtidigt innebära att det är väldigt få som egentligen krigar, men framgångsrika då all denna enorma mängd av mänsklighetens tjänare inte lyckas hålla dem stångna. Gobsmacked!
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
"På flykt från krigets fasor" är modeordet bildsatt med småbarnsfamiljer. De unga männen har börjat dölja sina ansikten för fotograferna av någon anledning. Krigare på väg?
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Är det krig i Danmark, man börjar undra då syrier "flyr" från danmark till sverige?.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.

Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...

Ja, i mina ögon kan barn som växer upp i segregerade förortsghetton tillsammans med sin släkt som uteslutande pratar sitt hemspråk och aldrig umgås med etniska svenskar inte anses vara svenskar.

Mina medmänniskor är i första hand min familj, i andra hand mina grannar och vänner, tredje hand mina landsmän och i allra sista hand folk från andra sidan jorden som jag inte delar en enda grundläggande värdering med.

Att min syn på medmänniskor skiljer sig från din ser jag som ett friskhetstecken hos undertecknad.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Självklart begriper jag det!
Skriken om kulturens kollaps är ju knappast nya utan har alltid förekommit. Anledningarna har varierat med allt från hårdrockens utbredning via judars hemliga ambitioner till invandring Det enda vi vet om det är ju att de alltid har varit fel. Kulturen har alltid överlevt och rört sig mot ett på de flesta plan mot ett bättre samhälle, däremot har de överlevande kulturerna aldrig varit statiska. Det som är intressant är varför du menar att de skulle vara mer korrekta denna gång.

Är väl rätt få som skriker om öppna gränser och vi talar dessutom om flyktingar som flyr från ett krig som dödar deras nära och kära. Man skulle ju kunna jämföra storleken på ditt eventuella framtida upplevda problem med flyktingarnas konkreta.

Så vi gissar båda två vad som kommer att hända i framtiden och våra gissningar säger ju lite om hur vi ser på våra medmänniskor.

Nu ska du få höra från en som inte är av samma åsikt som dig. Ska försöka dela upp det tydligt.:)

Att våra åsikter skiljer sig så extremt beror i grund och botten i att du (enligt mig) förnekar existensen av det svenska folket, det som tidigare även var uppdelat i ännu fler mer eller mindre distinkta grupper. Svenskar är en del av den germanska folkgruppen som har haft sitt hem i norden under tusentals år.

Jag som sann vän av mångfald har även ett intresse att se svenskarna, precis som alla andra grupper, existera i framtiden. Den som har svårt att ta till sig detta och istället ser svensken som en social konstruktion borde verkligen ta sig en funderare. Mina åsikter är naturliga. Alla levande varelser lever efter denna verklighet.

Det värsta är att du jämför detta med hårdrock (eller något annat obetydligt människor vill identifiera sig med).


Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.

Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...

Enligt mig kommer alla dessa flyktingars barn och barnbarn i första hand identifiera sig med sin egen familj, sitt eget folk och sin egen historia. Invandringen går idag i så extrem takt att jag själv kommer uppleva mitt eget folk, svenskarna, bli minoritet under min livstid. Inte kommer de nya bosättarna identifiera sig med en annan folks kultur, en kultur som dessutom kommer bli allt mer obetydlig och till sist försvinna nuvarande ordning får verka.

Det som sker är ett befolkningsutbyte. Det är lika debatterbart som att jorden är rund. Ska man vara helt korrekt fungerar även ordet folkmord. Det är inte på något sätt att förminska de hemska och våldsamma folkmord som tidigare skett.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmord

I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.


Förresten, det är inte särskilt intelligent att du dra paralleller med dina utländska välfungerande kollegor. Sila mygg och svälja kameler...

Självklart kommer inte något att övertyga dig eller någon annan ideologiskt övertygad godhetsapostel. Nu är vardagen för bekväm att ta viktiga beslut. Jag tror även inte att svenskarnas existens är hotad. För verkligheten kommer att hinna ifatt.

Det är dags att komma in i matchen och skaka av dig alla osunda övertygelser du lärt dig över åren. Det som sker i världen är hemskt. Men att rasera för dig själv och dina medmänniskor här hemma gör inte situationen bättre för någon i längden. För vi måste planera för framtiden om vi ska ha ett stabilt samhälle med någon som helst gemenskap och trygghet.:tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Varför röstar folk på sverigedemokraterna?

Ett exempel, humanitära skäl:
Förra året avsatte regeringen 37 000 miljoner kronor på att hjälpa människor på flykt. Det är inte illa och verkligen inget fel med det, MEN;


320 av dessa gick till Syrienkrisen, där ca tio miljoner flyktingar finns.

34 000 miljoner gick till de drygt 100 000 flyktingar som tog sig hela vägen hit till Sverige...

(och totalt har vi ungefär 60 miljoner flyktingar i världen)

Vad är det för jävla fördelning egentligen? :brinnerup
Hur kan man vara stolt eller nöjd över det?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bra skrivet swlabr, uppfriskande att få läsa annat än bara floskler och trams från en "meningsmotståndare" i ämnet.:tummenupp

Håller med, skönt att det finns folk som tycker annorlunda utan att ta till den sedan länge uttjatade pöbelmentaliteten och skränigheten vi fått alldeles för mycket av, inte minst på sporthoj.

Han började dock hyfsat offensivt med att insinuera att jag kanske inte är människa, men i ljuset av att jag kanske inte tydliggjort hur jävla dåligt även undertecknad tycker det är med drunknade barn så fick jag nog bit ihop och svälja den. :(
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det krig i Danmark, man börjar undra då syrier "flyr" från danmark till sverige?.

Det är fullständigt horribelt, och belyser med all önskvärd tydlighet att flyktingarna söker inte skydd, d söker PUT och bidrag. Allt annat är ren förbannad lögn som den som påstår det borde få förklara.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag undrar för övrigt hur många intressanta debattinlägg och insändare som fastnar i dagstidningarnas PK-filter, det vore minst sagt spännande att få praoa en dag hos personen som sitter och sorterar fram vad dom vill ska synas i kommentarsfälten.

I lokaltidningen idag skrev en av "stammisarna" en insändare om att kommunen och företag borde ge tiggare förtur till arbeten oavsett om dom är kvalificerade för jobbet eller inte, jag kunde inte låta bli att plita ner en kommentar i morse och tro det eller ej så ligger den fortfarande i väntan på godkännande. :rolleyes:



Jag blir mest förvånad att dom inte bara raderat den direkt som dom i vanliga fall brukar göra med kommentarer som i god ton sakligt kritiserar galenskaperna som skrivs...
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top