Varför har Jag alltid den sämsta hojen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När Jag körde R1 så var den ett skämt i alla tidningars tester, gixxern och bladen var mycket bättre på allt.
När Jag hade min R1-04 så var det dåliga bromsar och den var svag i botten men sen bytte jag till en CBR1000 som för övrigt var slö som hell, då var minsann R1 04-05 den absolut bästa hojen! Fantastiska bromsar och gick som ett skott! Men bäst av alla hojar var så klart Gixxer1000 vilken Jag sedan, opåverkad av media införskaffade mig.

Tro på fan att den beskrevs som gammal och med oroligt chassie i tidningarna... Efter en uppdatering till K7, en hoj som var lovordad i alla tidningar och som var komplett men grymma bromsar, effekt, chassie, allt så blir man lagom trött när den på nytt beskrivs som gammal och ute:mad:

Jag skiter i ärlighetens namn vad tidningar skriver om hojen Jag äger för tillfället men det är ju lite roligt att det ska vara precis så.

Just den hojen JAG äger är sämst när Jag äger den. jevvla.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Är det du eller tidningen som ska åka på den ?
Dom skriver så mycket skit i tidningen ändå för att sälja några lösnummer. Kör med den hojen som du tycker är bra.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Stackars dig!

Låt mig tänka efter...du har alltså haft en R1:a, en CBR1000 och en Gixxer, alla i moderna tappningar, 2000-tal, hmmm... jag har kommit till ett beslut!

JAG TYCKER INTE SYND OM DIG !:D :D :D

Ha det bra! Ändå...:D
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Låt mig tänka efter...du har alltså haft en R1:a, en CBR1000 och en Gixxer, alla i moderna tappningar, 2000-tal, hmmm... jag har kommit till ett beslut!

JAG TYCKER INTE SYND OM DIG !:D :D :D

Ha det bra! Ändå...:D

Bättre än att köra italienskt när det kommer till reservdelar iaf :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Låt mig tänka efter...du har alltså haft en R1:a, en CBR1000 och en Gixxer, alla i moderna tappningar, 2000-tal, hmmm... jag har kommit till ett beslut!

JAG TYCKER INTE SYND OM DIG !:D :D :D

Ha det bra! Ändå...:D

2 R1, 1 CBR1000 och 3 GIXXER och alla har varit sämt i alla tidningar:mad:

Jag vet att det skitsamma vad som står i div tidningar men kan det inte bara för en gångs skull stå i en tidning när man sätter sig på porslinshästen för en ritt att just den hojen Jag har är jetebra! Då kunde man åtminstånne få dra på sig ett litet översittarsmile. Ånä, inte en sportmössa.


Då måste det vara nån Jag känner som mutar. Någon som inte avgudar mig. Kan ju vara vem som helst...
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Öhh, få se nu, skrev dom verkligen att dina modeller var kass?
Det var inte så att dom med väldigt liten marginal var näst bäst?

Du skulle behöva köra en 80-tals hoj ett år för att lära dig veta hut!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Öhh, få se nu, skrev dom verkligen att dina modeller var kass?
Det var inte så att dom med väldigt liten marginal var näst bäst?

Du skulle behöva köra en 80-tals hoj ett år för att lära dig veta hut!

Men, De listar ju aldrig "Hyijousunng hyasint korint sexförti" i de där tidningarna.

Kan det vara psykologiskt, alltså att man endast tar till sig det negativa som skrivs om hojen som en effekt av nåt barndomstrauma eller en väldigt mild form av SM?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Du är lite som Peter Jihde då? Vill man vara inne gör man tvärtemot vad han gör..
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Varje tidning som testar hojarna kommer ju fram till olika vinnare - köp den tidning vars test korade just den modell du för tillfället kör som vinnare.

Så kan du sova tryggt sedan!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Men snälla Teo.
Köper du verkligen en hoj för att en tidning säger att den är bäst?
För det första så finns det många aspekter att ta med här...
Tex hur lång? Hur sitter du på hojen? Hur myckdet du väger..
Vad det sitter för däck på hojen vid testtillfället?
Vad gillar testföraren för egenskaper hos en hoj?


Funderar lite tilllbaka i tiden här... när det gälller tester...
Olika hojar brukar vara bra på olika saker..
Gixxern har många gånger vunnit på grym motor.
Bladen på bra bromsar... osv osv...
Dessutom så är skillnaden hårfin.. och kan dessutom i de allra flesta fall justeras så¨man få fram de egenskaper man själv vill ha hos en hoj...

Sen så kommer då den största brasklappen...
Hur mycket av körningen sitter i hojen och hur mycket sitter hos den vanliga mc-föraren?
20% hoj 80% förare
Av de 20% hänger mer än 15% på chassit och mindre än 5% på motor.

Bland det många av oss gör när vi skaffat en ny hoj är att slänga på ett eftermarknadssystem som ska ge mer effekt..Samt bänkar hojen för att optimera motorn... Och hej vad mycket bättre den motorcykeln genast blev... host host...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Men, De listar ju aldrig "Hyijousunng hyasint korint sexförti" i de där tidningarna.

Kan det vara psykologiskt, alltså att man endast tar till sig det negativa som skrivs om hojen som en effekt av nåt barndomstrauma eller en väldigt mild form av SM?

Du kan väl vara snäll och skriva en rad här på forumet nästa gång du byter cykel? Så att vi andra inte köper samma skrot och bli lika ute som du då kommer att bli...:)

Eller ännu bättre, nästa gång du blir sugen på en viss hoj, köp det precis motsatta istället! Everybody loves an underdog!!!!:D
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Haha, tänk vad tokigt det kan bli! Du har helt enkelt kommit ur fas :D Om du byter hoj med annan peridicitet blir du bäst :yoparty
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ta hit skiten så kommer du ha den snabbaste sugmotor K7an någonsin och de värsta bromsarna och chassiet skådats norr om sydpolen.

Det är bara en prisfråga! :tummenupp
 

BaloOctane

CrashTestDummie
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
1988 Kawasaki GPX600R
Själv kör jag en Kawasaki GPX 600 R från -88. Den har en förgasarmotor på 85hk. Jag har klotat den på rullgrus så den är lite repig på höger sida...Före den hade jag en likadan fast svart...den levde inte länge...så jag förstår dig när du säger att du känner dig lite "UTE" med en hoj som inte är testvinnare. Det enda test min hoj vunnit är försäkrings testet. Helförsäkring för 2000/år inklusive en tilläggs försäkring för extra utgifter.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
2 R1, 1 CBR1000 och 3 GIXXER och alla har varit sämt i alla tidningar:mad:

Jag vet att det skitsamma vad som står i div tidningar men kan det inte bara för en gångs skull stå i en tidning när man sätter sig på porslinshästen för en ritt att just den hojen Jag har är jetebra! Då kunde man åtminstånne få dra på sig ett litet översittarsmile. Ånä, inte en sportmössa.

Skön läsning får jag erkänna!
Jag som alltid trott att Sportster hade rätt obra prestanda. :D

/J
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top