Varför bor du i Sverige?

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Själv hade jag nog fan flytt till Danmark.
Ta er en titt på danskarna, dom är feta och glada, har prostitution och älskar öl. Glada i maten så det står härliga till.
Dansken lever inte längst men säkerligen bäst.
Synd bara att danskan är så fruktansvärd att lyssna på och jag är väl egentligen lite för hemmakär för att dra nånstans. Det rullar på bra nu ändå liksom.

Annars är ju franska/italienska/österikiska alperna nåt som tilltalar mig.

Danskarna var väl (ganska oväntat) de folk som var lyckligast?
Innebär det att vi skåningar (halvdanskar) är näst lyckligast?:va:)
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Nu när värmen har kommit, solen skiner och rapsen blommar känns livet så mycket enklare. :)

Just att rapsen blommar är ju ett självklart argument för att bo kvar i Sverige...? :D

(Sen att raps luktar mög (skit) och är snorhalt om det letar sig upp på vägen är ju en bieffekt...:gnissla)

Nej, ni fick det sämsta av två världar. Dansk gröt och svenskt överförmynderi!

SÅ negativt ser vi nog inte på saken här nere dock...:D
 
Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Du får väl komma ut till oss på landet och festa lite, så ordnar det nog upp sig! :banana

Moi?

Landet är grejen. Själv uppvuxen lite på vischan och även fast jag bott i stan nu i många år så längtar jag tillbaka på nåt vis.
Stan har ju sina fördelar, verkligen och det har ju landet också..svårt det där.

Jag vill bo lite avsides för att tex kunna dra ut med enduron när jag vill och inte oroa mig över att störa nån o andra sidan gillar jag att ta en prommis ner på stan och dricka några pilsner.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Moi?

Landet är grejen. Själv uppvuxen lite på vischan och även fast jag bott i stan nu i många år så längtar jag tillbaka på nåt vis.
Stan har ju sina fördelar, verkligen och det har ju landet också..svårt det där.

Jag vill bo lite avsides för att tex kunna dra ut med enduron när jag vill och inte oroa mig över att störa nån o andra sidan gillar jag att ta en prommis ner på stan och dricka några pilsner.

:)precis så har jag det, det bästa av två världar. Är i storstan varje dag men samtidigt nära kinnekulle/landet och alla dess goa vägar häromkring, just love it :banana

Kom ta med swish o kom hit o festa istället :D :öl
 
Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
:)precis så har jag det, det bästa av två världar. Är i storstan varje dag men samtidigt nära kinnekulle/landet och alla dess goa vägar häromkring, just love it :banana

Behållningen med sundsvall är ju att det är en småstad så det är egentligen aldrig speciellt långt att åka om man vill komma ifrån en stund.

Finns ju såna som bor RIKTIGT på vischan som bara har tjugo minuter i bil in till centrum.:tummenupp


Värst vad det haglar in partyinvites!
Sporthoj är ett härligt ställe. Puss på er!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Behållningen med sundsvall är ju att det är en småstad så det är egentligen aldrig speciellt långt att åka om man vill komma ifrån en stund.

Finns ju såna som bor RIKTIGT på vischan som bara har tjugo minuter i bil in till centrum.:tummenupp

Bodde tidigare vid göta kanal...det var vischan:va...men så en dag kom det en massa båtar :brinnerup
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Moi?

Landet är grejen. Själv uppvuxen lite på vischan och även fast jag bott i stan nu i många år så längtar jag tillbaka på nåt vis.
Stan har ju sina fördelar, verkligen och det har ju landet också..svårt det där.

Jag vill bo lite avsides för att tex kunna dra ut med enduron när jag vill och inte oroa mig över att störa nån o andra sidan gillar jag att ta en prommis ner på stan och dricka några pilsner.

Allt har sina för - och nackdelar såklart. Jag bor så jag kan ta enduron rakt ut i bushen, och det tar 15 min till Lund med automobilen. Eftersom jag har häst är ju stan inget bra alternativ alls då.

Värst vad det haglar in partyinvites!
Sporthoj är ett härligt ställe. Puss på er!

Party är ju alltid skoj! =)
 
Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
En liten parantes bara:

Är ni här i krokarna nångång så passa på att åka Indalsleden mot östersund eller höga kusten. Och ta god tid på er.


..och ja. Kom förbi så drar vi på grillen och dricker pilsner.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ok, det är uppenbarligen skillnad på att vara lantis...och att vara lantis!:D

Ja, det är det nog! Lantis kan jag ta, men inte bonde, som vissa påstår. Man måste väl äga, och bruka, mark, för att vara bonde? :va:)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är skillnad på att vara bonde...och att vara "bonnig"...:D
(Som tex att gilla raps.... :tungan )

Ja men du vet, det är inte alla som förstår det...! :tungan
Och jag gillar bara att titta på den, om det nu gör någon skillnad? :D
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Min erfarenhet är att de som vill flytta från Sverige är de som aldrig spenderat en längre tid utomlands. De som faktiskt har bott utomlands är däremot i allmänhet nöjdare med Sverige.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Min erfarenhet är att de som vill flytta från Sverige är de som aldrig spenderat en längre tid utomlands. De som faktiskt har bott utomlands är däremot i allmänhet nöjdare med Sverige.

Är helt överens.

/Badger - f.d. utlandssvensk
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Nu överdriver du lite gubben

Jag skrev i princip.. Sponsorship via företag kan säkert funka, men det verkar krävas en hel del som jag skrev förut

Om du, med det du skrev, menar att man inte kan dyka upp vid konsulatet med en juste CV så har du helt rätt.

Min erfarenhet är att de som vill flytta från Sverige är de som aldrig spenderat en längre tid utomlands. De som faktiskt har bott utomlands är däremot i allmänhet nöjdare med Sverige.

Generellt kanske. Men mestadels tror jag att man är, av sossesverige, indoktrinerad trygghetsknarkare utan stake och därför trivs bäst här hemma där man bara kan följa med strömmen utan att ha något egenansvar.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top