Varför är jag så trött?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Har du inte sett Orio´s reklam, (vrid) slicka o :doppa......kex är gott!


:rofl

Brukar bara doppa dIrEcKt, sen blir kexet fett surt för att hon har en massa mjölk i fejjan. :död

Förövrigt; i Oreos reklam säger de: "Vrid, slicka doppa - Samlar hela familjen!" hahaha :rofl
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Brukar bara doppa dIrEcKt, sen blir kexet fett surt för att hon har en massa mjölk i fejjan. :död

Förövrigt; i Oreos reklam säger de: "Vrid, slicka doppa - Samlar hela familjen!" hahaha :rofl

Tycker ditt kex ska kolla reklamen, och använda sig av vrid om du är olydig. ;) Finns inget tråkigare än med ego killar. :7peta
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Mycket stress under lång tid? Din hästs vara eller icke vara kan mycket väl vara en bidragande orsak.

Tror oxå det är en bakomliggande orsak. Marie, du har haft mycket upp o ner senaste tiden med pållen och jobbet du hade innan. Kan även vara stressande att hela tiden ha haft något att göra för att sen inte ha något att göra. Kroppen har svårt att varva ner, tar mycket energi.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Du har redan gett svaret själv = hästen snubbla så du rör för lite på dig.

Ut o motionera, spring, cykla, spinning, rasta kompisens häst eller vad som passar. I början kommer det ge motsatt effekt men du somnar i.a.f. av mer fysisk trötthet än innan, sen vänder det.
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Konstigt nog brukar det hjälpa att tvinga sig själv att sova färre timmar per natt om det är så att man lider av lite för ytlig sömn av olika anledningar, börja på fem timmar och öka med en kvart veckovis. På det sättet tvingar man in kroppen i djupsömn snabbt, jävligt jobbigt första veckorna men jag vet av erfarenhet att det funkar!
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Sömnapnè? Kolla det. då vaknar man i stort sätt hela tiden, så den sammansatta sömnen blir bara någon timme per natt. Annars stress eller depression som redan nämnts.
Jag har samma problem med trötthet, men jag vet att jag snarkar och slutar att andas flera gånger per natt
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är du blodgivare?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Swish jag väntar fortfarande på att få besök häruppe i Småland ;)

Skulle faktiskt åkt ner till Lund på söndag men blev dissad av min kompis där så nu har jag en vecka ledigt heelt utan planer :(

Och ang ditt problem så tror jag också på just dålig sömn. Iaf det som ligger närmast till hand om allt annat verkar okej.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men jag vill ju inte vara trött mer? Jag vill bli pigg! :tungan

Men hörru du, är det nåt ni blir pigga av så är det väl en laddning proteiner i dosan? Efteråt vill ju en karl bara sova men fruntimmer pladdrar på som om det inte fanns en morgondag. BLA BLA BLA.........:mad:
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
"Citat Ursprungligen postat av Blanco Visa inlägg
Är det inte så att kvinnor blir trötta av järnbrist?"

QUOTE=Money;5634803]Jo det stämmer, men det hade dom sett när Marie gav blod för ett tag sen. Plus att man är svimfärdig och yr i bollen.[/QUOTE]

Men hörru du, är det nåt ni blir pigga av så är det väl en laddning proteiner i dosan? Efteråt vill ju en karl bara sova men fruntimmer pladdrar på som om det inte fanns en morgondag. BLA BLA BLA.........:mad:
Jamen DÅSÅ SWISH jag vet lösning nu efter så många bra Ideer

Du behöver ett ordentligt Järn, Samt Lite "Mys" ( se upp för "Mysresterna" bara) aka "Borra"

En passande låt i detta läge borde vara http://www.youtube.com/watch?v=78yw9BplF48

Lycka till:tummenupp

( Nu Bor Du i Nordtyskland , Annars hadde Jag Givetvis ställt upp "som den Goda SH Medborgare jag är"
Allt för en Hoj br...Ehh Syster i Nöd! ):brynad

PS Du kanske vill komma upp till civiliserade trakter?:crash
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
brukar ta frugan förbi en skoffär med reaskyltar..det brukar göra susen...
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
brukar ta frugan förbi en skoffär med reaskyltar..det brukar göra susen...

Mohahaha.. funkar det för dig med??? Skönt att det finns fruntimmer som är lika i sitt beteende. Trodde bara det var min. :yoparty
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Mohahaha.. funkar det för dig med??? Skönt att det finns fruntimmer som är lika i sitt beteende. Trodde bara det var min. :yoparty

bästa av allt är ju hur pigg hon blir när vi bara går förbi...som att svinga en blodig oxfilé framför en utsvulten schäfer..:rofl :rofl :rofl
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Har själv lite problem med att vara ständigt trött.
men det beror på att jag småvaknar under natten pga smärta i muskler efter klotningen förra året.

Jag försökerr se till att få två bra nätter per vecka genom att anngen tycka i mig en treo innan sovdags eller 1öl o en wirre (dvs mysfredag :D )
Det gör att jag orkar hyffsat iaf.
Man vill ju inte fastna i varken medicin eller alkohol beroende, annars hade man tryckt i sig sånna saker betydligt oftre.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Har aldrig sovit så bra som sedan jag gick all-in på tempuravdelningen...

Minskade sömnbehovet med sisådär 2tim/natt tror jag.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu vart det så många att svara, så jag försöker komma ihåg och svarar här.

Jag sover som en klubbad säl om nätterna, vaknar inte ens om det ringer.

Ja, jag är blodgivare, jag har inte järnbrist för då hade jag haft dåligt blodvärde, väl?

Ja, hästen har varit ett orosmoment deluxe, men han är ju friskförklarad nu, så då borde jag väl ha släppt det?

Även om jag inte rider min häst längre så rider jag en annan (häst) 2 dagar/vecka, samt åker inlines 3-4 ggr/vecka, så jag är fortfarande hyffsat igång.

Det jag äter om dagarna är oftast mackor på morgonen, fullkornsbröd, alternativt omelett. Lunch är någon form av husmanskost, och middagen med. Mellanmålen varierar, men oftast mackor eller frukt, alt. morötter.

Har jag glömt något?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har hört att man kan bli trött av blodgivning kombinerat med träning, oavsett blodvärden. Tänkte mer att det ju kanske kan vara något sånt... För du verkar ju vara hyfsat aktiv.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top