Var köpa ett dörrlås med kod? (pallar inte med nyckeln längre)

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Var köpa? ska vara inomhus så det behöver inte tåla vatten mvh Kleiv.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Vore det helt galet att föreslå en låssmed? :va


Du har rätt men där är dom så jäkla dyra då det är värsta seriösa grejerna. Det jag söker är något billigt som ska användas till en dörr som står olåst och således behövs ingen större säkerhet.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Vad ska du då med nyckeln till om det är olåst :va Kolla ELFA, om jag inte har helt jävla fel så hade de en sån där koppling för fingeravtryck mm, vore ju rätt soft att slippa kort mm.

Ja man kan ju tycka att om dörren står olåst så borde det inte vara så hemskt jobbigt att "palla med nyckel". Nu får du förklara dig kleiv! Ska du låsa in porren när du ha dambesök? :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kolla ELFA, om jag inte har helt jävla fel så hade de en sån där koppling för fingeravtryck mm, vore ju rätt soft att slippa kort mm.
Du råkade inte se Mythbusters då de testade fingeravtryckslås? :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
SOm sagt elfa har kodlås. ett het tips om säkerhet inte är viktigt är att ha den normaly open så den öppnar ifall av sabbotage, strömavbrott.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Ja man kan ju tycka att om dörren står olåst så borde det inte vara så hemskt jobbigt att "palla med nyckel". Nu får du förklara dig kleiv! Ska du låsa in porren när du ha dambesök? :va



Nja det är inte värre än att jag alltid låter en dörr vara öppen och min kärring alltid gnäller så med ett kodlås så slipper jag gnäll och dörren är låst samt att det faktiskt blir lite säkrare :D
 

IronMike

Guest
Nja det är inte värre än att jag alltid låter en dörr vara öppen och min kärring alltid gnäller så med ett kodlås så slipper jag gnäll och dörren är låst samt att det faktiskt blir lite säkrare :D
inomhusdörr säkrare? :va så att inte mamma kommer in å ertappar er med okristliga (nattliga) aktiviteter eller vad

:3freak
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top