Var köpa batteri?

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
F650GS
Hej!

Mekonomen misstänker jag kan ha. Men var köper ni batterier till era mc?
Har en Hyosung GT 250 just nu...
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Fick hem det på ca en vecka när jag köpte från MDS senast, men det var något år sedan. Man hittar iofs oftast billigare och bättre på Ebay.

Biltema är valet om man vill hålla kostnad nere (dvs antagligen behöva byta batteri om inte allt för länge) och behöver sakerna snabbt. Förutsätter att Biltema har ett batteri som passar aktuell MC-modell.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fick hem det på ca en vecka när jag köpte från MDS senast, men det var något år sedan. Man hittar iofs oftast billigare och bättre på Ebay.

Biltema är valet om man vill hålla kostnad nere (dvs antagligen behöva byta batteri om inte allt för länge) och behöver sakerna snabbt. Förutsätter att Biltema har ett batteri som passar aktuell MC-modell.

Kört Biltema gel-batteri i två hojar utan problem. Det första satt i tre år och satt kvar och funkade lika bra när jag sålde hojen.
 

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Biiiiiiiilteeema! man kan hitta allt på biltema! du kan bygga din egen hoj på biltema! problemet är att dem sätter sina stickers på precis allt så din hoj skulle bli själslös :( lite som en yamaha!
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Biltema om det är bråttom, MDS Battery om man kan vänta. :)

http://www.mdsbattery.co.uk

Håller med Storfot. Köpte av mds i våras, fungera hur bra som helst. .Betala ca 600 kr inkl frakt för ett batteri som kostar ca 1800 kr här hemma (Bike)

Har haft otur(?) med mina Biltemabatterier då inga (fyra av fyra) inte fungerat särskilt bra. (Däremot aldrig några problem att lämna tillbaka dem.
 

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Finns bra och billiga AGM batterier på ebay som är både bättre och billigare än biltema så jag ser ingen anledning att handla nån annanstans (har inget emot Biltema, tycker att dom är skitbra överlag).
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top