Var jag värst idag?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Blev bara ca 60mil fre-sön.. Så går det när man kör med folk som vill stanna och snacka/fika precis hela tiden:D Trevligt det med iofs men ibland vill man bara sitta på sadeln och sluka goa mil:tummenupp

Ska jag kolla med dig nästa gång jag ska sluka goa mil? :hojbusa
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
År 1999 så körde jag 96 mil på en dag med min splitternya GSX-R 600 -99 ! Vi åkte bland annat till Bike i Trollhättan bara för att få provsitta Yamaha R7:tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
År 1999 så körde jag 96 mil på en dag med min splitternya GSX-R 600 -99 ! Vi åkte bland annat till Bike i Trollhättan bara för att få provsitta Yamaha R7:tummenupp

96 mil är en go tur! Jag gjorde en 80 mil'a tur förra året, och brukar ta mig en Norgetripp över dagen på en 60 mil ibland. I år tänkte jag dock köra en VMV-runt, om det är något jag hittat på själv eller om det faktiskt finns vet jag ej men det är alltså Vänern, Mälaren och Vätten runt på en dag, ca 120 mil. :banana
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Galningar, fram och tillbaka på bulten en vända sen är jag mätt :glömdet

Längsta jag kört på en dag är 46 mil lite oväntad repa. Men då ville jag aldrig mer sitta på en hoj igen. Men efter ett tag kom suget ändå.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Räknas gamla meriter helt plötsligt??;) Körde över 200mil för 6-7 år sedan inom ett dygn då jag var på väg till Spanien. Varav ca 180 mil i regn:huvet totalt blev det 312mil, Mölndal - Albacete varav ca 2mil var felkörning.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Räknas gamla meriter helt plötsligt??;) Körde över 200mil för 6-7 år sedan inom ett dygn då jag var på väg till Spanien. Varav ca 180 mil i regn:huvet totalt blev det 312mil, Mölndal - Albacete varav ca 2mil var felkörning.

Kungligt!
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Tycker personligen att allt över 60-70 mil på en dag börjar bli jobbigt, är det krokigt så börjar skallen bli sliten för att man skall hålla focus och hålla upp farten. Är det rakt så börjar ju ledan sätta in, alternativt så höjer man farten så mycket och då blir det också jobbigt att vara focuserad hela tiden.

200 mil inom ett dygn, visar ju i alla fall på både kraftigt pannben och tålig röv :tummenupp
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kallt på lördag morgon när jag startade

RIMG0226_zps7rjefyiw.jpg


Lika kallt söndag morgon när jag kom hem igen:

RIMG0254_zps6n2kvto4.jpg


En sväng Danmark-Tyskland vart det:

Spot_zpsn1rnyy32.png


266 mil på 26,5 tim.

RIMG0255_zpsvxo54t2l.jpg

Knappt några flygfän ute alls när det är så kallt.


Snart 20 år gammal snuthoj kan fortfarande ligga stadigt över 200-vallen...
019_zpsidd17hse.jpg



Helgen dessförinnan: 23-24 April

spot2_zpsiisafhjt.png


Start i Varberg, och via Danmark, Tyskland, shopping i Berlin, Polsk landsbygd i 25 grader samt avslutning i Stockholm.
330 mil, men då gick det åt 44 timmar också.

Nej, jag har ingen ambition att vara värst.
...med dom jag brukar köra finns ingen chans att vara "värst"

LocalRidingarea.jpg


och förövrigt spelar det ingen roll heller. Var och en kör det han eller hon tycker om och trivs med. Vissa gillar kurvor, andra gillar berg. En del vill ha både och, andra skyr bägge som pesten.

Jag gillar all MC-körning. Precis all MC-körning.
Grusväg eller bana, kurviga asfaltsvägar eller bergspass - lika glad.
Regn och kyla eller solsken och värme? Spelar roll, bara jag får köra.

600 mil på två helger.
Inte för att vara värst, utan för att det ger mig glädje och tillfredställelse.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hur gör du med sömn när du kör sånna här monsterresor?

Polenresan var inget speciellt med - start 03:00 och framme vid 19
Snack med några kompisar, snabb kvällsmat och bums i säng på hotellet mitt inne i Gdansk. ca 6 timmars sömn.
Ny start vid 4 på morgonen, sova middag på färjan mellan Rostock och Gedser som tar 2 timmar och sedan på det igen. Klar strax söder om Stockholm vid 10 på kvällen.
Det handlar om fokuserad körning, med alla bitar på plats och strukturerade stopp för soppa och mat.
Samt planering, planering, planering. Inte passera storstadsområden under rusningstimmar, samt utnyttja dygnets stilla timmar så effektivt som möjligt.

Man hinner se massor på en sådan här resa, men man hinner inte stanna överallt och sniffa på blommorna...
Det blir ett sorts mentalt registrerande av platser man vill titta närmare på under kommande resor. Just där och då är körningen viktigast.


Resan nu senaste helgen är något annat. Där finns inget utrymme för sömn. Den är tänkt att avverkas inom 24 timmar, och normalt sett så är man grymt koncentrerad och skärpt inför och under en sådan resa.
Skulle man man någon gång tappa fokus eller bli mosig så är det bara att avbryta, ta ett rum eller slagga på en rastplats. Ingen körning i världen är värd att betala det slutgiltiga priset för...
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tänkte köra den berömda Slingerbulten på lördag eftermiddag så om någon möter en vilt viftande snubbe på en vit motard så är det nog jag. Startar och slutar dock i Mariestad men det blir elvafika i Falun och runda Vätterns sydspets har jag också med på listan. :) Hoppas vi ses!
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Vågar man åka ner till kalmar -> vimmerby o sen hem igen på en 125a?
Japp.
-Kolla ut landsvägarna istf motorvägen
-Hitta din skönaste marschfart, 60-70-80-90
-Ta med nåt mys a'la termos kaffe och mackor med prickikorv
-Stanna vid några sjöar och glo (glöm inte att glo på sjön också, inte bara på hojen)
Så kan du komma att känna den där obevekliga kärleken till din hoj, ditt mc-körkort och till att leva livet överhuvudtaget!
 
Last edited:

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Japp.
-Kolla ut landsvägarna istf motorvägen
-Hitta din skönaste marschfart, 60-70-80-90
-Ta med nåt mys a'la termos kaffe och mackor med prickikorv
-Stanna vid några sjöar och glo (glöm inte att glo på sjön också, inte bara på hojen)
Så kan du komma att känna den där obevekliga kärleken till din hoj, ditt mc-körkort och till att leva livet överhuvudtaget!

Jo skippar nog motorvägar, inte jättekul o ligga i 110-120 med den :/

Men då kör vi på det då, kolla på hojjen och inte sjöarna samt göra en liten oljeservice innan jag åker iväg.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top