Var hitta Supermono hoj

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Jag googlar febrilt efter Supermono hojar i hopp om att hitta någon till salu, men det är lite magert. Hittar några i England, men det verkar bökigt. Någon som har nått tips? Verkar annars ont om Supermono här på SH tyvärr. Jag har nog däremot sett ljuset, jag tror nog att jag bara måste ha en =)
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Du har väl kollat på supermonos hemsida http://www.supermono.se/ förstås.

Det är inte så himla stort utbud av hojar utan många har byggt dem mer eller mindre själva.

Så England är nog rätt val ändå, i Tyskkland kan du nog hitta några hojar också. England är inte speciellt bökigt, förutom att de har högre tillåten ljudnivå (samt mäter väldigt mycket snällare) så du får nog byta ljuddmämpare.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Tackar Rolle! Jodå, Supermono.se hittade jag, mycket fina hojar men ingen till salu :eek:(
Vad ska man ha då? Svårt för en n00b att veta vad det är för skillnad mellan tex GRC och TigCraft chassie osv osv. Sällan begtester av Supermonohojar i Bike ;o)
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Går det inte bara att köpa en mito eller rs och slänga i en stånka i den?
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Tackar Rolle! Jodå, Supermono.se hittade jag, mycket fina hojar men ingen till salu :eek:(
Vad ska man ha då? Svårt för en n00b att veta vad det är för skillnad mellan tex GRC och TigCraft chassie osv osv. Sällan begtester av Supermonohojar i Bike ;o)

Har ingen bra koll på vad som skiljer chassina etc, men en del är byggda för en specifik motor och har du tänkt dig en annan rova kan det bli stora problem.

Är chassit byggt så du enkelt kan ändra gaffelvinkeln spelar nog märket mindre roll. Likadant att ett chassi gjort för en luftkyld motor kan få stora problem om du tänkt byta till vattenkyld.

Ett kit från de större är nog en bättre hoj en än gammal suzuki rgv som fått motorn bytt, men är det kulfaktorn kan rgv chassit kanske för mindre pengar fungera bättre.

Det har väl gjorts 2st gatgodkända supermonohojar, Ducati supermono samt Müz någonting.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
jaha så du blev sugen...., sök på Tigcraft. Han bygger ram efter vilken motor som du vill köra, sen passar honda rs 125 delar rakt av. På fatbaq finns beggade 125 delar till salu.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
jaha så du blev sugen...., sök på Tigcraft. Han bygger ram efter vilken motor som du vill köra, sen passar honda rs 125 delar rakt av. På fatbaq finns beggade 125 delar till salu.

Oh yeah! Verkar dock mer än lovligt bökigt att få tag i en om man är för okunnig för att bygga en egen. Blev mycket intresserad av en med 125 chassie då storleken på din var, öh, lagom på nåt sätt. 85 kilo racer känns kittlande. Får fortsätta leta en färdigbyggd.

Tack för alla svar!
 

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Bara att hoppas på att KTM faktiskt släpper RC4an (RR-hoj med enstånka på över 70 HK enligt ryktena)!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Kanske lättare att få tag på en i norge då det tävlas mer i sos där.
Vet tyvärr inga fler sidor än roadracing.no och där var det tunnt med hojar.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Har vart på en bandag i Linköping där jag va med en snubbe som hade yamaha 660 motor i ett rgv 250 chassie:yoparty. Fanns även en kille som hade en 450 motor i en honda 250 chassie, 80 kg vägde hojen, och fort gick den!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har vart på en bandag i Linköping där jag va med en snubbe som hade yamaha 660 motor i ett rgv 250 chassie:yoparty. Fanns även en kille som hade en 450 motor i en honda 250 chassie, 80 kg vägde hojen, och fort gick den!

Kanske om det var ett RS125-chassi men RS250 väger 100 kg original och den blir inte lättare av att ha en fläsktakt i sig.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top