var bänka bäst/billigast-din mc/honda mccenter?

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
tänkte snygga till kurvan med min nya pc3:a, men vart ska jag lämna in min
stackars retta-03

e d bara jag som inte grejar o jacka upp den på 3:an?:fyllisar
 

Dr.Bike

Guest
Bäst? Och billigast.
Ok de flesta härinne tycker (tror) inte att detta går hand i hand.
Men om nu dina kriterier ändå är så pass omöjliga som bäst OCH billigast i samma mening kan du ju surfa hit (klicka på länken):

Bäst & Billigast

Slå en signal, sen är dina bänkningsfunderingar lösta.
Finns även hämtservice att få nu vintertid för en liten slant.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kommer bli mkt reklam i denna tråd...

Kolla med kamikaze-kid eller andersson-turbo kanske hinner få klart sin bänk! Dvs om du vill ha andra(lite billigare?) alternativ!
 

Dr.Bike

Guest
Kommer bli mkt reklam i denna tråd...

Håller med! Kunde själv inte förstå hur jag skulle kunna svara, utan att s.a.s puffa lite för den ene eller den andre, så jag gjorde en länk.
Uppenbarligen bommade du den? :D För den går till EN av de du rekommenderade! ;)

Andersson är ännu inte helt klar med sin bänk. Kolla i turboforumet. Helst sjukt snyggt blir det iaf! :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Förutom redan nämnd bänk finns ju även Supertwin på Varuvägen 17 i Älvsjö.

08-641 24 18
/J
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
Bäst? Och billigast.
Ok de flesta härinne tycker (tror) inte att detta går hand i hand.
Men om nu dina kriterier ändå är så pass omöjliga som bäst OCH billigast i samma mening kan du ju surfa hit (klicka på länken):

Bäst & Billigast

Slå en signal, sen är dina bänkningsfunderingar lösta.
Finns även hämtservice att få nu vintertid för en liten slant.

ligger d här då? vat förvirrad av kartan:rolleyes:
såg väldigt seriöst ut, ok läs billigast=inte bli blåst trotts att man e rookie
i sammanhanget:hihi
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
:gnissla
Frågan e om man tar samma hoj å kör i alla bänkar som det kommer att göras reklam över här inne, kommer att ge samma resultat :confused: :confused: :confused: :confused:
Eller om bänkarna endast kan användas som jämförelse "före & efter" justering :confused:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:gnissla
Frågan e om man tar samma hoj å kör i alla bänkar som det kommer att göras reklam över här inne, kommer att ge samma resultat :confused: :confused: :confused: :confused:
Eller om bänkarna endast kan användas som jämförelse "före & efter" justering :confused:

Det sistnämda antagandet är mest sannolikt vet du väl? :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
ligger d här då? vat förvirrad av kartan:rolleyes:
såg väldigt seriöst ut, ok läs billigast=inte bli blåst trotts att man e rookie
i sammanhanget:hihi

Skulle hellre ta en kille som har en bänk hemma då dessa brukar vara bäst/serviceminded!

Tänk såhär: Vem brinner mest för att bänka hojar? Han som gör det 8h om dagen i en stor verkstad eller han som bygger en i sitt garage på sin fritid och sina egna pengar(som han aldrig kommer tjäna igen)!
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Det sistnämda antagandet är mest sannolikt vet du väl? :D

:D Jopp... de va nått ägarna till den bänk som fanns på jo-berg fältet, bike-weekend 1989 inte talade om vilket gjorde endel förbannade med rätta :D :D :D
Ibland får man skämmas för sin arbetsgivare :D :D
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
Skulle hellre ta en kille som har en bänk hemma då dessa brukar vara bäst/serviceminded!

Tänk såhär: Vem brinner mest för att bänka hojar? Han som gör det 8h om dagen i en stor verkstad eller han som bygger en i sitt garage på sin fritid och sina egna pengar(som han aldrig kommer tjäna igen)!

jvligt sant!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skulle hellre ta en kille som har en bänk hemma då dessa brukar vara bäst/serviceminded!

Tänk såhär: Vem brinner mest för att bänka hojar? Han som gör det 8h om dagen i en stor verkstad eller han som bygger en i sitt garage på sin fritid och sina egna pengar(som han aldrig kommer tjäna igen)!

Jag har ofta märkt samma sak, mindre firmor är jämnare i kvalitén.
Alla bänkar som nämts hittills i tråden är sådana verkstäder som till stor del har byggts upp och opereras av en person.

Det är väl iof bara Andersson som har bänken/verkstaden i samma byggnad som han bor.

:D Jopp... de va nått ägarna till den bänk som fanns på jo-berg fältet, bike-weekend 1989 inte talade om vilket gjorde endel förbannade med rätta :D :D :D
Ibland får man skämmas för sin arbetsgivare :D :D

OK:D
Jag menade att det (enligt min lilla erfarenhet) oftast skiljer någon/några hästkrafter mellan olika bänkar och olika dagar. Ska man hypotetisk tex jämföra två hojars toppeffekt måste man köra i samma bänk, samma dag.

En välsmort, oslitet drivpaket med rätt spänning och ett välpumpat bakdäck kan dessutom ofta ge ett par hästkrafter osv. Jag har aldrig åkt till en bänk med ngt annat huvudsyfte än att göra justeringar på motorn, eller prova två avgassystem eller luftburkar mot varann osv. Att bänka hojen på ett jippo är ju bara slitage på motorn tycker jag. Det mysiga är ju att kunna åka från bänken med mera effekt eller bättre register än man hade när man kom :D
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
OK:D
Jag menade att det (enligt min lilla erfarenhet) oftast skiljer någon/några hästkrafter mellan olika bänkar och olika dagar. Ska man hypotetisk tex jämföra två hojars toppeffekt måste man köra i samma bänk, samma dag.

En välsmort, oslitet drivpaket med rätt spänning och ett välpumpat bakdäck kan dessutom ofta ge ett par hästkrafter osv. Jag har aldrig åkt till en bänk med ngt annat huvudsyfte än att göra justeringar på motorn, eller prova två avgassystem eller luftburkar mot varann osv. Att bänka hojen på ett jippo är ju bara slitage på motorn tycker jag. Men visst är det maffigt att se att man får ut mer när man for än när man kom :D

Antalet hk är för mig mindre viktigt då det som du påpekar finns för variabler och olikheter mellan bänkar/hojar! Det som betyder något är att hojen går bra!

Jag har en polare som bänkade sin hoj och fick "drömsiffror" som säkert är 10hk över normalt och i min värld är detta oseriöst av handlaren! Önskebänkar tror jag är mkt vanligare än rättvisande då handlare vill få kunder!

Blev visst ännu ett argument för hemmabänkaren...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Antalet hk är för mig mindre viktigt då det som du påpekar finns för variabler och olikheter mellan bänkar/hojar! Det som betyder något är att hojen går bra!

Jag har en polare som bänkade sin hoj och fick "drömsiffror" som säkert är 10hk över normalt och i min värld är detta oseriöst av handlaren! Önskebänkar tror jag är mkt vanligare än rättvisande då handlare vill få kunder!

Blev visst ännu ett argument för hemmabänkaren...

Jo det blir ju alltid en knepig sits för den som både opererar en bänk och gör trimarbeten. Den som har sålt tex en portning och andra effekthöjande åtgärder till en kund har ju pressen på sig att visa resultat.

Därför bänkade jag ofta hos Henning förut, för han hade inte haft fingrarna i min motor. Hos honom gav den motorn fö ca 5 hk lägre än hos Motospeed.

Men det är ju förvisso inom felmarginalen på den motorn (som låg mellan 95-100hk)

Högt lufttryck den aktuella dagen verkar vara positivt för toppeffekten har jag märkt, viktigare än lufttempen.

Men jag kan inte ett dyft om hur man programmerar in alla korrektionsfaktorer mm. Har aldrig mixtrat med ett bänkprogram :gnissla

Det finns det ju dock många andra här som kan.

är man välkommen där med sin risraket:D

Han håller på mycket med radfyror också, värsta jag sett i den bänken var en suzuki Prostock dragbike. Den minsta en 50 cc racer.

Men du är lika välkommen hos Racerepairs, Patrik har ju tom bänkat HD han med! :D
 
Last edited:

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
Bäst? Och billigast.
Ok de flesta härinne tycker (tror) inte att detta går hand i hand.
Men om nu dina kriterier ändå är så pass omöjliga som bäst OCH billigast i samma mening kan du ju surfa hit (klicka på länken):

Bäst & Billigast

Slå en signal, sen är dina bänkningsfunderingar lösta.
Finns även hämtservice att få nu vintertid för en liten slant.

ok, låter bra, ligger i uppsala va? hobby el heltid?
kanske låta han fila lite oxo:tummenupp
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ligger d här då? vat förvirrad av kartan:rolleyes:
såg väldigt seriöst ut, ok läs billigast=inte bli blåst trotts att man e rookie
i sammanhanget:hihi

Nu ska kontakt sidan vara uppdaterad med åtminstone stad iaf.

Racerepairs är inte upplagt än på hitta.se såg jag och jag har pm'at patrik att
fixa detta pronto ; ) Han kör heltid med racerepairs nu.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
OK:D
Jag menade att det (enligt min lilla erfarenhet) oftast skiljer någon/några hästkrafter mellan olika bänkar och olika dagar. Ska man hypotetisk tex jämföra två hojars toppeffekt måste man köra i samma bänk, samma dag.

En välsmort, oslitet drivpaket med rätt spänning och ett välpumpat bakdäck kan dessutom ofta ge ett par hästkrafter osv. Jag har aldrig åkt till en bänk med ngt annat huvudsyfte än att göra justeringar på motorn, eller prova två avgassystem eller luftburkar mot varann osv. Att bänka hojen på ett jippo är ju bara slitage på motorn tycker jag. Det mysiga är ju att kunna åka från bänken med mera effekt eller bättre register än man hade när man kom :D

:D :D :D He-he.... jo självklart, de e bara ja som har svårt att låta bli å skicka in lite anektdoter från en svunnen tid :D

På nämda bänk så kunde ja konstatera en ökning på +8-vilda kaniner mellan ett vasse-hasse megafon+raceinsats mot ett Kerker morsvarande. Injusterat å klart... Intressant övning 1989 :tummenupp

Bänkjäveln käkade duplex-kedjor (opel CIH kamkejdetyp) :hihi
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top