Val av däck Honda cbr 929?

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
tja va ska man köra med för däck på en honda cbr 929a? är ju 190 bak nu har hört att de blir lättare att lägga den ner med 180 däck? man vill ju ha något blandning av ban-däck och gat-däck men som håller en stund.. någon som har tips+
 

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
jag kör för närvarande pilot road 3 , och jag är mycket nöjd so far.
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
någon annan som har tips? som vanligt.. ska hälst va bra grepp fast inte dö allt för fort.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sportsmart verkar vara ett säkert kort faktiskt, poppis bland många banåkare, och det sägs gå att få ut en hel del mil ur dem med utöver en bunt bandagar.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
någon annan som har tips? som vanligt.. ska hälst va bra grepp fast inte dö allt för fort.

Grepp och livslängd går AlDRIG hand i hand..jag hade cbr 929 och jag körde slut på ett par maxis presa sport och pilot power och Pirelli corsa. Dessa till till inspirerat gatåka, korttouring samt bankörning
Fungerade bra:tummenupp De flesta däcken har betydligt mer grepp för gatbruk än vad dödliga klarar av mästra(eller vågar), det är inte greppet i däcket som gör att folk kör av, även om det är det vanligaste "orsaken" till de som går ikull:rolleyes:99% kan stavas till förarmisstag iaf vid singelolyckor :fakta Om man inte har oturen att rulla över något skit eller något halt på asfalt, diesel, glykol etc.

Nu vet inte jag hur du kör, om du bränner järnet över allt, gillar att ligga på plus 200 på motorväg, om du kör mycket bana, kanske lugn tourar allt är relativt och vad som är hårt för dig kan vara lugnt för andra vice versa.
 
Last edited:

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
sportis: ne de som är "hårt" för mig räknas nog inte som det för dom som har kört ett tag och kan köra men kör ganska fort rakt fram men fegar i kurvor. tänkte testa bytta däck då minna va från 05 och va ganska slitna.. kul att testa me nya ostar om man törs hålla i mer i kurvor..
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
har bara åkt gata men planen e att testa bana så fort som möjligt.. behöver nog inga värsting grejer men kul att se så man inte köpper något skräp i onödan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
har bara åkt gata men planen e att testa bana så fort som möjligt.. behöver nog inga värsting grejer men kul att se så man inte köpper något skräp i onödan

Jag röstar för Streetsmart om grepp och bana är lite prio, men räkna inte med mycket mer än 5-600 mil ur bakdäcket. :) Så gillar du fikatouring och semestrar på hojen är det inte rätt däck.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
sportis: ne de som är "hårt" för mig räknas nog inte som det för dom som har kört ett tag och kan köra men kör ganska fort rakt fram men fegar i kurvor. tänkte testa bytta däck då minna va från 05 och va ganska slitna.. kul att testa me nya ostar om man törs hålla i mer i kurvor..

De flesta däck är bra, kom till Gröndal vettja den 26 Juni på hemmaplan för dig med några nya däck. Bra tips är att åka till Mark Jennings i Kvicksund som har "rulla in rulla ut" service för 400 kr per hjul med bra priser på däck så är det bekvämt att byta:tummenupp .

Pilot power däck har aldrig gjort mig besviken iaf oavsett vilken hoj jag haft! Jag provade ett 180 bakdäck en gång på min 929, som du nämde mer lättsvängt.

Det är härlig känsla med 2 nya puckar med, så lätt hojen svänger innan det blir lite touringplatta(pilot power håller sig runda bra!)
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag kör också 929 och har lyckats hitta något som passar mig riktigt bra. Jag är inne på andra uppsättning däck i följande kombination: fram=Pilot Power 2ct, bak=Pilot Road 2ct (190).

Hade Pilot Power bak innan men det håller inte alls många mil tyvärr.
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
ok..känns som att ja ska testa ett 180 däck bak. är ju kul att testa det.. lättman kommer te gröndal men har dom inte hällt dizel på danan där utte när dom stal alla kartar?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top