Vad ska jag välja?

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tjena!

Det är så mycket som så att jag har grymt med beslutsångest. Det är förvisso inget som ska träda i kraft inom snaraste men jag har verkligen skitsvårt för vad jag ska göra om just den saken.

Det är som så att jag är sugen på att eventuellt äga antingen en BMW z3 coupe 2.8/3.0 eller Audi TT quattro 225hk eller vänta ännu en sommar till då jag kommer vara fylld 21år för att då ta MC-körkort och köpa en fin hoj att köra med på sommaren och då ha min lite äldre mazda som jag kör med i regn och rusk.
Så därför skriver jag här hos er där det förmodligen finns flest som kan förklara vad man bör göra och kanske har ägt någon "sportbil" och motorcykel som kan beskriva lite grann om hur ni upplever körglädjen på sakerna, bortsett då ifrån att hojen går så mycket snabbare.

Tacksam för alla svar men helst inte några eller någon som är hel kåt på sin motorcykel och har därmed inte ägd en snabbare/roligare bil än en ford fiesta -88 (jo jag har nämnligen ägt en sån pärla och känner mycket väl till den gryma bilen) utan gärna ett ordentligt svar.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Tjena - länge sen sist hehe. Vid kärnan och fullt krig var det va?

Köp dig en bil - den du vill ha. Med il kan du alltid ta dig dit du vill utan att tänka på regn och oväder. Du sitter tryggt och är torr&varm bakom ratten en kall vinterdag när det haglar ute.

Båge kommer sen och den kan du njuta av de 9 dagar det verkligen är körväder här i Sverige(jag var ute i söndags hehe, 9 grader och solsken).

Du får ut mer med bilen och kan säkert alltid lura med dig en fjortis hem från Sundspärlan. Det kan du inte med båge för hon måste ha hjälm o skyddskläder och kommer med stor sannolikhet att vägra hoppa på din ZZR1400 ;)

Köp bil - köp sen hoj om du känner att du har 100tusen över bara sådär.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Mavve skrev:
2621458 Tjena - länge sen sist hehe. Vid kärnan och fullt krig var det va?

Köp dig en bil - den du vill ha. Med il kan du alltid ta dig dit du vill utan att tänka på regn och oväder. Du sitter tryggt och är torr&varm bakom ratten en kall vinterdag när det haglar ute.

Båge kommer sen och den kan du njuta av de 9 dagar det verkligen är körväder här i Sverige(jag var ute i söndags hehe, 9 grader och solsken).

Du får ut mer med bilen och kan säkert alltid lura med dig en fjortis hem från Sundspärlan. Det kan du inte med båge för hon måste ha hjälm o skyddskläder och kommer med stor sannolikhet att vägra hoppa på din ZZR1400 ;)

Köp bil - köp sen hoj om du känner att du har 100tusen över bara sådär.

Tjenamos! jo det var ett bra tag sen... så länge sen som så att jag säkert har gått förbi dig utan o hälsa :tuttar
Jo men saken är den att jag i sånna fall skulle ha kvar min nuvarande bil (mazda 626 -94) som jag fick så billigt så jag inte ens har försäkring på den, bara trafikförsäkring så därför är det i princip bara bensinkostnaderna som kostar mig. vilket jag får det mesta ifrån av jobbet.
Och, lite såndär nybörjarfråga när du väl kom in på alla fjortisar som springer i stan så bör hoj var snäppet mer imponerande såvida man inte ligger och kör i någon fet porsche.....? (det var i och för sig inte det som var tanken bakom det hela heller)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Bil kör man för att ta sig från en punkt till en annan, hoj kör man för att det är kul. Jag tycker det är så roligt att köra bil att jag helt sket i att ta B-kort... :näsblod

En fet bil kan vara skoj men det slår aldrig en hoj i körglädje...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
haha jag har väll ingen sportbil, har en gubb s80 t6 me 272 ponnysar.

Går inte ens att jämföra motarden mot den!
Vet hur jag ska förklara men motarden e väll ca 100 ggr roligare lr nått sånt.

Aja hade jag fått välja nått hade det blivit mc och så hade jag cyklat lr gått hela vintern utan problem!
 

Groover

bensinist
Gick med
8 May 2006
Ort
Falun
Hoj
Tuono R-06
Impreza eller Evo om du är ute efter bilar med prestanda , körglädje och användbarhet. Måste faktiskt erkänna att man får en leksak som går att njuta av både sommar som vinter - till skillnad från hojen .

// WRX och Ducce = alltid kul oavsett årstid
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Z3:an är ju faktiskt en hel del körglädje det också, inte som en hoj men ändå..
Saknar faktiskt min gamla bil ibland (-99, 2,8, coupe).

En bil är mer praktiskt när det regnar men hoj är en annan frihetskänsla.

Kolla med Lill- & Stortryne här på forumet, har för mig att de har både z3:a och hojar.
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Eller så köper du min audi a4... snabbare än både z3 å TT och billigare, quattro som e sketkul på vinter!! tjöp!!!
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
imaster skrev:
2621744 Bil kör man för att ta sig från en punkt till en annan, hoj kör man för att det är kul. Jag tycker det är så roligt att köra bil att jag helt sket i att ta B-kort... :näsblod

En fet bil kan vara skoj men det slår aldrig en hoj i körglädje...

Sant.
Sen är en fet bill 4-5 ggr dyrare än en fet motorcykel....
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Okej, jag är tacksam för alla svar ni har gett mig.
angåenden TTn så är där mycket snack om att det är en frisörbil och det kan jag hålla med om lite grann men tanken var att jag ska köpa respektive bil och sen satsa på den ett par år. Ännu bättre presanda och även utseende mässigt, framför allt på TTn som är utmärkt bil att snygga till ännu mer i mina ögon.
Så att.... känns som så att slutsatsen blir att köpa bil då och vänta ett tag till med att ta MC-kort när man har en ännu bättre inkomst (fullbetald) också får vi se vad känslan säger när man har provkört dem båda bilarna.

Fast saken är bara den med provkörningen att eftersom det som sagt kommer bli ett köp till nästa sommar så känns det dumt att springa till privatpersoner och provköra deras bilar eftersom det är så få bilfirmor här i närheten som har dem bilarna, då har dem privatpersonerna förhoppningar på att få sålt bilen just den dagen då jag har en helt annan tanke. :va
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Quaya skrev:
2622882 Okej, jag är tacksam för alla svar ni har gett mig.
angåenden TTn så är där mycket snack om att det är en frisörbil och det kan jag hålla med om lite grann men tanken var att jag ska köpa respektive bil och sen satsa på den ett par år. Ännu bättre presanda och även utseende mässigt, framför allt på TTn som är utmärkt bil att snygga till ännu mer i mina ögon.
Så att.... känns som så att slutsatsen blir att köpa bil då och vänta ett tag till med att ta MC-kort när man har en ännu bättre inkomst (fullbetald) också får vi se vad känslan säger när man har provkört dem båda bilarna.

Fast saken är bara den med provkörningen att eftersom det som sagt kommer bli ett köp till nästa sommar så känns det dumt att springa till privatpersoner och provköra deras bilar eftersom det är så få bilfirmor här i närheten som har dem bilarna, då har dem privatpersonerna förhoppningar på att få sålt bilen just den dagen då jag har en helt annan tanke. :va

Sluta med sånna streetraceskittankar, barnsligt ju.

Köp istället ett hus för alla pengar du ska lägga på bilen. Om 40 år har du igen dem med råge hehe ;)

Styla inte bilen för vad du än gör - snälla. Var normal istället.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Mavve skrev:
2623089 Sluta med sånna streetraceskittankar, barnsligt ju.

Köp istället ett hus för alla pengar du ska lägga på bilen. Om 40 år har du igen dem med råge hehe ;)

Styla inte bilen för vad du än gör - snälla. Var normal istället.

mavve du missuppfattar mig.
Jag kommer aldrig köra på streetrace eller styla någon bil som helst bil för att sticka dit och försöka imponera på någon och slita däck för en massa bonläppar med volvo keps som står och tittar på samtidigt som dem onnanerar för det är ingenting jag dras till över huvud taget och mitt bilintresse ligger inte åt de hållet.
Så det hela handlade om audi TT i sig som orginal så skulle jag vilja ändra lite på bilen för att göra den ännu snyggare i mina ögon dels för även jag tycker den är lite frisörbil eller någon annan kostympersons bil och att den kanske inte är riktigt lika snygg orginal som vad man kan göra den till utan att lägga väldigt många tusenlappar på bilen i styling. Men däremot BMWn som jag pratade om så är den asläcker så som den är.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top