Vad pratar de för språk?

Dropdead

Guest
Jag har hört att ni är hjälpsamma på det här forumet, så jag tänkte be er om en tjänst... :)


Jag råkade ut för en hotfull händelse natten till lördags, när jag och en killkompis satt på spårvagnshållplatsen efter en krogrunda tidigare under kvällen.
När nästa nattvagn stannade till, kom ett gäng om fyra killar fram till oss, varpå den ena sätter sig ner och lade påträngande armen om mig. De andra killarna står och omringar oss. Det blir genast en hotfull stämning. Efter en stund säger en av killarna som står upp att jag ska suga honom, samtidigt som han drar ner gylfen i ansiktshöjd med mig och gräver efter något där innanför. Då reagerar min killkompis och lite ordbråk startar. Samtidigt sitter killen som lagt armen om mig och tjatar på mig, med frågor om vart jag bor och varför jag sitter där jag sitter osv.

Jag påtalar flera gånger efter en stund att jag tycker att dem ska gå, då jag tycker att det är obehagligt.

En av killarna i gänget var schysst nog att få med sig grabbarna därifrån, så det blev ingen stor grej av det.

Dock är detta inget okej beteende, så igår polisanmälde vi händelsen. Jag hade min digitalkamera med mig och hade tryckt på inspelningsknappen, så allt finns på film.

Nu till tjänsten jag skulle vilja ha hjälp med - det är så att på filmen (där man inte ser så mycket till en början) så mot slutet skriker en av killarna på något språk och jag är jävligt nyfiken på vad det är han skriker åt oss!

någon som kan lista ut det? :confused:

http://media.putfile.com/obehagligt
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
han säger kankse... "Jävla svenne h o r a komma här och se ut som ett luder och inte vilja suga min kuk!"
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ingen aning vilket språk de pratar. Men fy fan vad less man blir på sånt här. Inte konstigt att tjejer tycker det är kymigt att gå hem ensam nu för tiden.

Blir så less. :kocko
 

Dropdead

Guest
morlock skrev:
2298009 Ingen aning vilket språk de pratar. Men fy fan vad less man blir på sånt här. Inte konstigt att tjejer tycker det är kymigt att gå hem ensam nu för tiden.

Blir så less. :kocko

Ja, jag har råkat ut för en del bara den här våren/sommaren så nu börjar jag känna att det får räcka. Innan har jag aldrig varit rädd för att gå ensam hem mitt i natten, men nu känns det som att en kurs i självförsvar inte hade varit helt fel att gå...

Duckie: ja, jag gissar också att han svär något. Men det vore bara kul att veta. Om det är nån som kan översätta liksom. :p
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
om det är något jag är rädd för så är det ta mig fan att hamna i en sådan (liknande) situation.
ett gäng (minst 400% fler än antalet av en själv eller ens kompisar) med siktet inställt på att ens plånbok är deras och vid minsta motstånd så får man sig några sparkar, knytnävar och diverse trubbiga eller vassa föremål i/mot sig - samt den självklara sparken i ansiktet när man ligger där på asfalten medvetslös.

allt för att man var råkade gå så att dessa jävla individen fick syn på en...
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Dessa herrar pratar ett språk som hör hemma i det forna Jugoslavien och dom kommer således därifrån.

Men vad i HELVETE har dom för tröjor på sig? och så undrar man hur det kommer sig att "Italienare" har taskigt rykte. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet


Jävla pajasar hur kan man bete sig på ett liknande sätt?
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Dropdead skrev:
men nu känns det som att en kurs i självförsvar inte hade varit helt fel att gå...

Tror du kan glömma det. Smäller det så smäller det snabbt! Men du kan ju alltid vara riktigt jobbig och på tvären om det skulle gå riktigt illa.
Jag tror nämligen sånna killar gillar "svaga" cheyer som dom kan skrämma upp och trycka ned, gör klart att det inte funkar på dig så går dom vidare till någon annan.
Bättre att undvika att hamna i situationen öht.
 
Last edited:

Dropdead

Guest
Rocky skrev:
2298048 Dessa herrar pratar ett språk som hör hemma i det forna Jugoslavien och dom kommer således därifrån.

Kan du översätta vad som sägs också? :confused: :)

GeneralE - men det skulle kännas tryggare, kanske. Om man har en självförsvarskurs i bakryggen. Eller nåt. :gnissla
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Panajo skrev:
2298078
P.s Heter din kompis på filmen möjligtvis Sebastian? Jag hörde att du sa något namn men hajade aldrig vad det var för något? Tyckte jag kände igen han.

Nope, men det börjar på S :tungan
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Jag förstår inte riktigt, vad fyller sådana där för funktion i samhället?
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Tjet skrev:
2298107 Jag förstår inte riktigt, vad fyller sådana där för funktion i samhället?

Dom hjälper till med diverse förstörelse och ser till så att bidragen höjs. Sen sponsrar dom Mercedes och BMW i bilindustrin.
 

Maldiani

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
västra hamnen
Hoj
min hoj
Hoppas att jag kan avsluta tråden innan det leder till att folk slänger ur sig en massa saker...

Till att börja med så pratar de kosovoalbanska, inget annat!
För det andra beter dig sig väl inte mycket mer annorlunda än andra IDIOTER som ej hanterar alkohol gör!
Oavsett om de är utläningar eller svenskar..

Konstigt nog så är det ingen som har kommenterat att det bara är en som bråkar, de andra drar väl bara iväg honom.. De ber till och med om ursäkt för hans betende, vilket man hör tydligt.

Försvarar INTE deras beteende, men liknande trådar har bara lett till en sämre stämmning på Sporthoj.com! Troligen kommer detta bara att sporra en hel del användare på forumet att bara slänga ur sig en massa onödiga kommentarer.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top