Vad heter din hoj?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Trodde att detta med att döpa saker var en typisk tjejgrej, inte ens jag som döper det mesta har döpt min hoj. Den kan vid någon enstaka gång kallas svarta faran, den förra var den orange ( KTM). Men något namn har den inte.:yoparty

/Babe
Själv brukar jag inte döpa mina fordon. Oftast kallar jag dem bara efter modellnamn eller märke, kanske i nån form av förkortning. Har t ex en Peugeot som jag omnämner puggen. Hojen blir oftast bara trajjan (Triumph). Men i de fall något fordon krånglar kallar jag det "aset" ett tag.

En sak jag dock har tänkt på är att de flesta, när de inte säger "den", brukar kalla sina fordon för "hon" eller "henne", dvs i feminin form. Jag brukar däremot säga "han" om mina fordon. Vet inte varför, alltid sagt så.

Kan det vara att jag ser mina fordon som kompisar snarare än partners? :näsblod
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Själv brukar jag inte döpa mina fordon. Oftast kallar jag dem bara efter modellnamn eller märke, kanske i nån form av förkortning. Har t ex en Peugeot som jag omnämner puggen. Hojen blir oftast bara trajjan (Triumph). Men i de fall något fordon krånglar kallar jag det "aset" ett tag.

En sak jag dock har tänkt på är att de flesta, när de inte säger "den", brukar kalla sina fordon för "hon" eller "henne", dvs i feminin form. Jag brukar däremot säga "han" om mina fordon. Vet inte varför, alltid sagt så.

Kan det vara att jag ser mina fordon som kompisar snarare än partners? :näsblod

Jag har en han och en hon. Den bulliga med former är en hon och den slimmade busiga är en han. :)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Olika personer i bekantskapskretsen har döpt mina respektive till
* Evil Eyes
* Heinz
* Lille Skutt
* Den gamla ångmaskinen
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Min heter Lillduccen.

För att något ska få ett namn måste det först få kärlek...
Namnet brukar sedan vara självklart och oundvikligt.

Min segelbåt hade ett namn jag aldrig använde. Min första hoj var en BMWboxer med reg nr UNE så den borde ha fått namnet Rune. Men hade aldrig något namn. Inte heller hoj nummer två eller tre fick något namn. Sen mötte jag Lillduccen.

Med kort hjulbas och mycket mindre effekt än makens duccar så spelade det ingen roll att den har större kubik. Den är Lillduccen.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top