Vad har du tappat ur ryggsäcken då kör hoj?

Hur många gånger har du tappat något då du är ute och kör?


  • Antal röstningar
    0

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
lite väl klumpigt med tankväska? kanske om man ska toura?
annars blire ingen mer ryggsäck för mig vågar inte hittade aldrig min fina mobil o mina betydelsefulla nycklar(tur man har res)
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
dragkjedjan pajade i lundbytunneln en 2L cola en 2L sprite stutsade ut i tunneln 2chipspåsar och ett par strumpor :rofl
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Tappade en massa kläder och dylikt på E4an i somras. Inte alls populärt bland bakomvarande trafik. Ryggsäcken var stäng men öppnades av fartvinden.
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Inget ur ryggsäcken men när jag hade 125:a så hade jag den då ubermoderna bruna "adidasväskan" (på slutet av 80-talet var den helt rätt) hängandes över pakethållarn, hade precis haft gympa o skulle stila inför polarna som gick mellan idrottshuset o skolan. Jag drog upp hojen på bakhjulet o när jag slog ner framhjulet ca 100 m längre fram så flög en skolbok ur väskan o gled iväg framför hojen, stannade o klev av hojen, gick fram till boken, tar upp den o när jag vänder mig om ser jag en Polisspade viftandes av en civiliare som gåendes mot sin bil har mött mig på bakhjulet. Jag fick mig en avhyvling angående vårdslöshet i trafik, indraget körkort + andra diverse antikomplimanger :ajjabajja . Polarna stog på trottoaren o bara flinade. :D

/Jim
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
jag tappade min bygghjälm som satt på utsidan av ryggsäcken när jag körde lite för snabbt på motorvägen....
 

hally

Guest
tappade hela lilla väskan som fanns i ryggan... alla pengar o smink for.. men jag skaffa nytt smink o pank fick jag vara....
o hur jag lyckts med det var enkelt.. drog dragkjedjan åt nåt fel håll..typ...
hittade igen delar va mina prylar till slut hehe
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Hade en rygga surrad bakpå som lossnade och flög bakom hojen som en drake förmodligen runt två km. Åkte förbi en tjej som hoppade ner i diket. Funderade på hennes konstiga beteende och fattade varför när jag stannade och kände att väskan inte var kvar. Någon flaska sliskig vodka essens gick sönder och kletade ner allt innehåll i väskan.
 

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM
Tappade hela original skylthållare samt miniblinkers som satt monterade på den ur ryggan samma dag som jag gjort eget fäste. Samt en tröja.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
första gången: 1 par köngot + jeans. Hittade dock allt.
andra gången: postväxel på 40000:- + ägarbytespapper när jag sålde en hoj. Ägarbytespapperen gick ordna nya men postväxeln är fortfarande inte "dödad" efter snart 3 år, det ska upp i tingsrätten, mm, mm men nån gång i framtiden kanske jag får tillbaks pengarna.
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
första gången: 1 par köngot + jeans. Hittade dock allt.
andra gången: postväxel på 40000:- + ägarbytespapper när jag sålde en hoj. Ägarbytespapperen gick ordna nya men postväxeln är fortfarande inte "dödad" efter snart 3 år, det ska upp i tingsrätten, mm, mm men nån gång i framtiden kanske jag får tillbaks pengarna.

Ojsan känns ganska surt:näsblod
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
STOR påse med smutskläder lämnade pakethållaren och spred skitiga kläder över ett avsevärt område på motorvägen SV Örebro.
Jag kryssade mellan bilarna och plockade.
Alldeles självklart passerade två arbetskamrater som förstås spred budskapet om den galne kollegan...
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
inte ryggsäcken. men har tappat mobilen ur ett par shorts då jag skulle iväg en snabbis en sommarkväll. mobilen gick sönder ja.
 

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
sundsvall
Hoj
no one
Jag har inte tappat något... men syster yster tappade goretex jackan på autoban.
6 grabbar fick vända, den var inte vacker (hårt överkörd) när vi hitta igen den.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag och och en kompis med sin tjej bakpå var på väg hem till mig efter att ha spelat tennis. På Nynäsvägen, i svackan mellan Jordbro- och VH-avfarten låter jag Sebbe sjunga ut. Samtidigt som jag kör om min kompis åker ryggan upp och alla träningskläderna slits rakt upp i luften till hans och bilisternas stora förtjusning. De tackade så mycket för showen när vi småningom stannade.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top