Vad har du tappat ur ryggsäcken då kör hoj?

Hur många gånger har du tappat något då du är ute och kör?


  • Antal röstningar
    0

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
själv har jag aldrig tappat något, men kompisen tappade en lånad AGV hjälm från 70-80 talet mellan torslanda och hönöfärjan. vi upptäckte detta först när färjan kastat loss och vi var några meter ut i vattnet. det blev till att åka med första bästa färja tillbaka och spana i dikena längs vägen.

turligt nog hade någon sett hjälmen ligga på vägen och placerat den väl synligt på ett betongräcke. tråkigt bara att hjälmen var ganska skadad efter att ha rullat runt på asfalten.

//droopfy

Jo föresten... jag har tappat kedjan i 140 och till följd av detta ca 4 liter castrol GPS 15/50 på E20 utnaför mariestad...

fast den låg ju inte i ryggsäcken.

hursomhelst så blev det jävligt svårt att fortsätta

//droopfy
 
Last edited:

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
På väg in till skolan för ett tag sen så tappade jag min keps och ett par adidas skor någonstans på vägen. Jag märkte det inte förräns jag var framme och då kunde jag inte vända (Hade 4 mil enkel resa). Så det var bara att glida i 40km/h hem hela vägen för att leta. (Satte mig även på tanken för att få bättre utsikt) =) hittade dock kepsen men bara ena skon..
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
på resa genom norge med mina 2 polare, jag ligger sist o kör. polaren i mitten tappar sin börs som han pulat ner dåligt i fickan efter ett mackstopp. börsen studsar o sprutar sedlar, kort o ett simkort över hela vägen, jag inkluseive 3-4husvagnsekipaske kör över börs mm. jag den enda som märkt nåt stannar o hittar allt! även simkortet! :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Inget ur ryggsäcken men jag har tappat sadeln, visiret och diverse kåpdelar. sadeln va värst. tog en timme att hitta och det va för obekvämt att åka vidare utan.

Samma här. Tappade visiret eftersom en av pinnarna som höll fast det lossnat. Som tur var hade jag silvertejp med mig så det blev till att tejpa.

Väldigt varmt med ett icke öppningsbart visit i sommarvärmen!
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Körkort visakort och andra nödvändiga saker trillade ut när jag hade plånboken i facket under kutsen.

Lyckades hitta mitt körkort och spelkort under batteriet på hojjen för någon dag sedan, och tur va de för igår så bleb jag stoppad av polisen och fick visa körkortet.

V
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Samma här. Tappade visiret eftersom en av pinnarna som höll fast det lossnat. Som tur var hade jag silvertejp med mig så det blev till att tejpa.

Väldigt varmt med ett icke öppningsbart visit i sommarvärmen!


Förresten. I Sibirien tappades det en del grejjer. Skruvar, nån tappade en hel packväska, en annan sumpade sin nya ipod första dagen, jag tappade styrvikterna, framskärmen mm mm. Framskärmen var bara borta rätt som det var. Den ligger väl där ute i geggan nånstans! Haha.

Det skramlade ganska bra där vill jag lova!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Aldrig tappat nånting ur ryggsäcken, trots att den varit halvöppen några gånger när jag kommit hem från jobbet.

Däremot hade det ju varit bra om jag tappat dom två möss som smet in i ryggan en gång när jag var på jobbet. Dom smet ju ut igen hemma, och det tog ett tag innan jag fattade vad det var som levde om bakom bokhyllan. Då gick det upp ett ljus om varför dragkedjan var söndergnagd... Dom var väl ute efter mina lunchmackor.

Och jag jobbar inte på McDonalds om nån nu undrar.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Skönt att det var fler än jag som tappat saker. Lovat mig själv att aldrig tappa plånboken IGEN. Det är riktigt jobbigt utan visakort och körkort även om det bara är några dagar.
 

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Hornet
All olja efter ett härligt motorras. Det är väl det enda, fast inte så roligt...
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
14 tums TV som jag trodde jag surrat ordentligt på min moppe när jag var 15... det blev inget försäkringsärende, tyckte det var för skämmigt.. :näsblod

Eh jasså tappat ur ryggan, sorry :)
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har tappat 1 par skor som jag inte märkte förrän jag stannade, fick ta en runda tillbaka och jag har för mig att jag hittade dem igen, åtminstonde den ena:va

Hade nog fan glömt stänga blixtlåsen har jag för mig..
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag har tappat två stora feta råttor ur ryggsäcken en gång. De var i en papplåda som precis fick plats i ryggan, men på vägen hem glömde jag lixom bort dem för en stund. Åkte tillbaka några km och hittade dem igen, omtumlade men vid liv. Sen fick de spendera natten hos varsin pyton och sedan dess har jag inte sett till dem... :va
 

Bifogat

  • python2.jpg
    python2.jpg
    127.7 KB · Visningar: 79
  • python.jpg
    python.jpg
    118.4 KB · Visningar: 93

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag har tappat två stora feta råttor ur ryggsäcken en gång. De var i en papplåda som precis fick plats i ryggan, men på vägen hem glömde jag lixom bort dem för en stund. Åkte tillbaka några km och hittade dem igen, omtumlade men vid liv. Sen fick de spendera natten hos varsin pyton och sedan dess har jag inte sett till dem... :va

Lite twilight zone över det hela tycker jag, wierd minst sagt! :va
 

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Låg bakom en polare i ca 200km/h på E4an då hans flip-flop tofflor åker ur ryggsäken...:tummenner Glömde säkra dragkedjan innan färd vilket verkar vara ganska vanligt i denna tråden.

Fatta att man blir rädd när man får parera med huvudet för att inte få en toffla rätt i visiret...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sist jag var ute tappade jag ciggisarna och tändaren, då blir man förbannat röksugen.
På min förra hoj lossnade skjutsdynan och diverse prylar seglade ur kutsen (inget av värde) men i ivern att rädda vad som räddas kan la jag handen dynan och skulle sedan stanna vid vägkanten med en hand så stannade jag precis på asfaltskanten och ska bara sätta ner foten och där jag satte foten fanns ingen asfalt samt att det var en nivåskillnad utan för asfalten och när jag fått ner foten så lutar det lite för mycket för att jag ska kunna hålla hojen och jag lägger mig, rullar ner i ett djävla dike, när jag tittar upp ligger min hoj på vägkanten och bilist stannar och ler lite och frågar om jag slagit mig,,,,,,, såg nog ganska dråpligt ut.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
På årets Storsjön Runt (Bad Run?) var det en customkille som tappade ena packväskan så den drämde in i en mötande bil för att sedan studsa tillbaks på bikern som låg bakom. Resulterande i ett härligt benbrott och ambulansfärd...
 

AshT4

Va'e'dee??
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Svintrinnda
Hoj
Gsx-r 600 (såld), Er-6 n (Vardags moppe), Gsx-r 1000 (kan vara Filip Backlunds gammla racehoj :D)
Skinjackan till stället flög ur väskan på samma mannér som en av dom första skribenterna:huvet
Men jag hade åkt rätt långt då så det var ju dags för en bensträckarpromenad
ändå:)

//Ash
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag har bara tappat matlåda, strumpor å lite småskit..

Men jag kommer ihåg en historia där jag tror Maciej tappade en postväxel :va :rolleyes:
 

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
dragkedjan åkte upp en gång och jag tappade bara ut min kompis grejer (SEGER!). Plånbok med typ 1000kr, några hörlurset och lite småskräp på motorvägen ner till falkenberg.

precis när den öppnades drog jag på och han såg det men kom inte ikapp förren långt efter :D

vi fick vända och gå vid vägrenen och leta, hittade hälften av pengarna och en överkörd plånbok med alla kort trasiga.

Äntligen har han skaffat en egen väska, som han har vägrat innan och alltid skyllt på sin ryggpuckel~
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top