Vad fick dig att le idag?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Tog hem GSen i dag. Har stått ute hela vintern med batteriet inkopplat (som vanligt). Startade på 5/100 sekund :banana .
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog igår av kapellet nere i Skåne. Frost på gräsmattan. Kondens under kapellet.Tog fram Voltmeter som ligger bland andra "Bra att ha" under passagerarsadeln. Satte in den i Ciggutaget vid styret för koll. Direkt 13,0 Volt men när jag fått fram mobilen 12,9 Volt, kallt laddat batteri har högre spänning än rumsvarmt laddat batteri, ca 12,7 Volt.
Och den går igång, direkt 14,5 Volt över batteriet
(regulatorn anpassar spänningen till temperaturen ?)
För efter en stund på tomgång stabiliserar sig batterispänningen på 14,2 Volt.
Originalbatteriet från 2007, still going strong.
Men så underhållsladdas det alltid i hemma i garaget enligt Yuasas / Tudors anvisningar....
Jag log, farhågorna om behov av batteriladdare dunstade bort.
 

Bifogat

  • 5-14k2VoltEfterNågra Minuter.jpg
    5-14k2VoltEfterNågra Minuter.jpg
    67.2 KB · Visningar: 14
  • 4-14k5VoltDirektEfterStart.jpg
    4-14k5VoltDirektEfterStart.jpg
    82.5 KB · Visningar: 15
  • 3-12k9VoltFöreStart.jpg
    3-12k9VoltFöreStart.jpg
    69.1 KB · Visningar: 17
  • 2-TaUtVoltmeternUnderSadeln.jpg
    2-TaUtVoltmeternUnderSadeln.jpg
    137.4 KB · Visningar: 17
  • 1-FrostPåMorgonen.jpg
    1-FrostPåMorgonen.jpg
    107.5 KB · Visningar: 17

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Körde efter en bil idag en silverfärgad Bmw över avgasröret fanns där en dekal (Fuck you Greta)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Firman jag vunnit emot hos ARN har äntligen kommit på bättre tankar och säger sig gå med på att låta oss få felen på bilen åtgärdade av en oberoende verkstad och stå för notan. Vore skönt att äntligen få ett avslut på detta skitet, det har överskuggat en alltför stor del av mitt liv under alltför lång tid och jag är så förbannat trött på det. Nu ska jag bara prata med verkstaden vi avser nyttja, på grund av att tvisten dragit ut på tiden så är deras kostnadsförslag utdaterat och jag hoppas att det inte tillkommit alltför stora kostnadspåslag för då är det inte alls säkert att firman godkänner räkningen längre... Men jag hoppas att detta äntligen ska få ett slut. Beskedet från firmans ombud gjorde i alla fall att det kändes som en vikt försvann ifrån mina axlar, även om det kan visa sig vara temporärt...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Frågade en leverantör vem som hade hand om reklamationer.
"It's Fuqing Chang"


Jo, jag är lättroad.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
2020-talets IT-floskler.
Citat: "Storbanken SEB: Våra kunder upplever just nu problem".

Istället för att skriva "Vi klantade till oss med torsdagskvällens uppdatering så nu kan inga kunder logga in".

När Citycloud förra veckan kom med samma jämra dravel om "upplevelse" skrev jag tillbaks på felanmälan "har ni också gått floskelkursen ;-)" när en av våra kunders server-instanser gick i backen, igen, för femtielfte gången de senaste fyra veckorna.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Knappt plus ute o jordgubbsstånd vajandes i vinden..?

..alltså någon stackare som redan försöker kränga jordgubbar längs vägen är det jag såg, inget med pansarpung eller vad någon nu kommer vilja associera till #borra. Strategiskt dåligt ställe var det också med medioker trafik alltid och några motorcyklare såg jag inte heller.. från bilen.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
1.) Loggade in på Sporthoj igår efter 8års frånvaro (@tEKLa & jag har en grabb som är 8år, go figure…??).

2.) Gemensamt beslut att ta upp hojåkandet igen, nu när grabben kan haka på där bak.

3.) Grannen frågar nu på morgonen om vi vill följa med till en Gårdsbutik ”för att handla lite ägg å sånt”. Kändes väl ”sådär” spännande ? tills jag fick adressen: Eldtomta Café & Butik. Skanssundetvägen. Dejavú. Big smile.

Ibland faller alla bitarna bara på plats.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
När ungdomarna i MC Donalds reklamen spår framtiden med orden
"det ska NOG gå bra ska ni se"
Känns tryggt att pensionen KANSKE är något man kan leva på, tur man är optimist.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top