Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Satte mig på min SX för första gången sedan jag köpte RDn, hade stramat upp gasen lite och spänt kedjan så ville ju känna att den betedde sig som folk fortfarande.
Jäääävlar vad smooth den känns efter att ha brännt runt på ett 28 år gammalt tvåtaktshärke. Fan nästan samma känsla som att hoppa upp på hojen efter vintern. :kär
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Detta hände för ca 1 vecka sen. När jag tittar till vänster ser jag dom 2 på bilden och en äldre dam säger: Ser du nåt du gillar? Det tyckte jag var rätt kul situation iaf:)

498738693.jpg

Jag tittade igen forumreglerna lite snabbt och kunde inte se nåt som direkt sa att jag gör fel som postar bilden. Om jag gjort det så kan väl nån påpeka det så tar jag bort bilden eller cencurerar den lite:p
Personerna på bilden hänvisar till att det hela är ett konstprojekt, källa: http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.2222067-de-vill-ifragasatta-normer-med-konst
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett gäng mil med bus tillsammas med ett gott gäng. Var ute i nästan 7 timmar. Nu sitter man här med ett glas rosé i handen och gumman min är borta en vecka. Vädret ser ut att bli bra i veckan och två hojar är körbara och hemma.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den där nordslingan som dök upp helt oanmält vid sidan av vägen ikväll...bara den känslan var värd den lätt bisarra resan ned på gixxern... :crash

Anar att det blir ett par smajl imorgon med..
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Men att gumman är borta en vecka får dig väl inte att le! ;) :brynad

Ömsom vin, ömsom vatten. Nu kan jag ta vilken av hojarna jag känner för och vilken typ av hojar gänget består av när det är dags för en sväng. Den ena är inte så lämplig att ha co-pilot på.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Detta hände för ca 1 vecka sen. När jag tittar till vänster ser jag dom 2 på bilden och en äldre dam säger: Ser du nåt du gillar? Det tyckte jag var rätt kul situation iaf:)

View attachment 388033

Jag tittade igen forumreglerna lite snabbt och kunde inte se nåt som direkt sa att jag gör fel som postar bilden. Om jag gjort det så kan väl nån påpeka det så tar jag bort bilden eller cencurerar den lite:p
Personerna på bilden hänvisar till att det hela är ett konstprojekt, källa: http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.2222067-de-vill-ifragasatta-normer-med-konst

Schyssta lökar på hon till vänster! Dom till höger ser lite ut som det växer hår på dom??
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag stod vid hojen efter jobbet idag och sambons dotter var i full färd med att dra på sig sitt hojställ kom en gammal dam på 80 fram och började småprata lite. Hon var rackarns trevlig, och efter en väldigt kort stund sa hon att hon brukade åka bakpå hojar förr, och att det var väldans trevligt. Hon var inte sugen på att åka med på en tur däremot, hon hade ont i benen. :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tre varv på nordschleife igår kväll. Allt annat bleknar i jämförelse.

Ikväll blir det fler. :panga

För er som går och funderar på ett besök - sluta. Gör't. DireCkt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tre varv på nordschleife igår kväll. Allt annat bleknar i jämförelse.

Ikväll blir det fler. :panga

För er som går och funderar på ett besök - sluta. Gör't. DireCkt.

(Posör)bilder, annars har det inte hänt. :7peta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Knäskrap genom Brünnchen...varje varv. :hihi Grymt parti på banan. :fakta Våldsamt snabb bana får man säga...fräckt med knäskrapsnedlägg i 200+...
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Knäskrap genom Brünnchen...varje varv. :hihi Grymt parti på banan. :fakta Våldsamt snabb bana får man säga...fräckt med knäskrapsnedlägg i 200+...

Ta det lugnt, många har avslutat sin karriär i räcket på den banan.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...och ändå så mycket mera säkert än any given bombrepa på gatan. :)

Jag kör kalkylerat, med marginaler nog att inte skrämma mig själv...vilket är ett bra sätt att ha skoj. Men det rör på sig ändå...och det är ju precis därför jag är här.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
...och ändå så mycket mera säkert än any given bombrepa på gatan. :)

Jag kör kalkylerat, med marginaler nog att inte skrämma mig själv...vilket är ett bra sätt att ha skoj. Men det rör på sig ändå...och det är ju precis därför jag är här.

Det som är säkrare är väl att man slipper mötande trafik, men det vägs ju upp lite av att det istället är fullt med muppar som inte kan köra som folk som gasar så in i helvete.

Ska själv ner dit och känna på banan snart. :banana
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Tre varv på nordschleife igår kväll. Allt annat bleknar i jämförelse.

Ikväll blir det fler. :panga

För er som går och funderar på ett besök - sluta. Gör't. DireCkt.
Visst är det en frän bana! Skitkul, lång och snabb :) Kör snyggt o om några dagar är internet påfyllt av bilder o leta reda på för dig. Själv åker jag om 2,5 vecka... längtar :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Heeeeeelsefyr så kul det var ikväll då! Tre varv till - börjar känna igen de trickigare partierna och vågar använda banbreddeb mer, med mer fart in i böj.

Sjuuuuukt kul.

Det här känns som det får bli något man gör varje år...

:metal

27-30 grader hel dagarna och knappt ett moln - klibbiga sportsmart. :D
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
...och ändå så mycket mera säkert än any given bombrepa på gatan. :)

Jag kör kalkylerat, med marginaler nog att inte skrämma mig själv...vilket är ett bra sätt att ha skoj. Men det rör på sig ändå...och det är ju precis därför jag är här.

Visst, men Ringen biter tillbaka. Jag har sett både riktigt dyra vurpor och otäcka olyckor därnere. Särskilt på hoj har man inte alltid kontroll på idioter i bil som tex fortsätter upp på det svarta med läckande kylare efter närkontakt med armcot. Köra så du trivs är skitviktigt men komma hem är ännu skitviktigare. Ut o panga nu! :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top