Vad fick dig att le idag?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Ler man inte åt detta är man ju död...

Ska nog passera sjukan imorrn, verkar ha ådragit mig en släng av död... :näsblod

Dock fick kvällens träningspass mig att le, skönt att vara tillbaka på banan med träningen igen. Triceps och rygg/axlar blev det idag, imorrn hoppas jag på att hinna med ett löppass, onsdag rygg och mage för att slutligen klämma in bröst och biceps samtidigt som man flyttar till Kalmar. Det blir tight!! :yoparty
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Att äntligen fått träna igen oh därefter svullat i mig hamburgertallrik, korv och pommes med bea, donuts m.m, aaaaaah vad fint
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
02:00 idag blev jag väckt av att dom nyinflyttade tonårssnubbarna stod utanför porten med sina polare (brevid mitt sovrumsfönster) kedjerökte och konverserade, jaba, duba, dåba, viba, domba, sjuuuukt, feeett, helkeffjö! *tillgjort gapskratt*

Satte mig i vardagsrummet och precis då går ADHD-ungen snett ovanför på alla cylindrar, gallskriker, stampar i golvet, kastar lite prylar och misshandlar dörrar.

Började vid detta lag bli lite småirriterad på mina tattiga grannar.. Så kom jag på.. Jag flyttar ju i helgen! Då log jag mig nära på harmynt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
02:00 idag blev jag väckt av att dom nyinflyttade tonårssnubbarna stod utanför porten med sina polare (brevid mitt sovrumsfönster) kedjerökte och konverserade, jaba, duba, dåba, viba, domba, sjuuuukt, feeett, helkeffjö! *tillgjort gapskratt*

Satte mig i vardagsrummet och precis då går ADHD-ungen snett ovanför på alla cylindrar, gallskriker, stampar i golvet, kastar lite prylar och misshandlar dörrar.

Började vid detta lag bli lite småirriterad på mina tattiga grannar.. Så kom jag på.. Jag flyttar ju i helgen! Då log jag mig nära på harmynt.

Fick mig att le åt minnen från förra helgen.
Jag har fantastiska grannar på tillräckligt avstånd för att jag skulle stå ut med dåliga grannar om det behövs.
Största markägaren (bor inte här) är dock ett rövhål.
Han börjar bli gammal.
En mycket god vän till mig stär i begrepp att ta över alltihop (han nojjar lite över att låna 24 mille bara).
Vännen skulle ta med sina ungar och ett par hojjar och lära dem köra på skogsvägarna.
Jag hörde illvarvande motor - Men ljudet stämde inte.
Funderade på hur en knattehoj kunde låta så.
Omöjligt.
Åkte och kollade.
När jag kommer dit, så håller 4-5 unga killar på att plåga livet ur en skitbil ute på en åker.
Med flackande blickar och nervöst trampande fötter förväntar de sig tydligen en utskällning.
Jag ser ju ut som en tjurig bonngubbe.
Erbjöd dem att låna en riktig bil i stället.
Nästa gång skall Opeln få sladda lera.

Fy fan vad jag trivs med att bo på landet.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Fick mig att le åt minnen från förra helgen.
Jag har fantastiska grannar på tillräckligt avstånd för att jag skulle stå ut med dåliga grannar om det behövs.
Största markägaren (bor inte här) är dock ett rövhål.
Han börjar bli gammal.
En mycket god vän till mig stär i begrepp att ta över alltihop (han nojjar lite över att låna 24 mille bara).
Vännen skulle ta med sina ungar och ett par hojjar och lära dem köra på skogsvägarna.
Jag hörde illvarvande motor - Men ljudet stämde inte.
Funderade på hur en knattehoj kunde låta så.
Omöjligt.
Åkte och kollade.
När jag kommer dit, så håller 4-5 unga killar på att plåga livet ur en skitbil ute på en åker.
Med flackande blickar och nervöst trampande fötter förväntar de sig tydligen en utskällning.
Jag ser ju ut som en tjurig bonngubbe.
Erbjöd dem att låna en riktig bil i stället.
Nästa gång skall Opeln få sladda lera.

Fy fan vad jag trivs med att bo på landet.

Jag önskar jag kände någon som bodde på landet, så man verkligen kan känna på det.. Det lockar på nåt sätt!

Tror jag skulle känna mig ensam dock.. Bo själv på landet är kanske ingen höjdare
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Vad är skillnaden mot att bo själv i staden?

Sätter jag mig på balkongen försvinner den värsta av ensamkänslan när den tränger sig på.. Det är väl bara känslan att vara utanför civilisationen. Sen så känner man ju en hel del folk i närheten. Bara att promenixa till kompisarna liksom..
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sätter jag mig på balkongen försvinner den värsta av ensamkänslan när den tränger sig på.. Det är väl bara känslan att vara utanför civilisationen. Sen så känner man ju en hel del folk i närheten. Bara att promenixa till kompisarna liksom..

Man kan åka till civilisationen om man saknar folk.

Man är olika, helt enkelt.
Jag har bara bott i stad några månader.
Kände mig instängd.
Var tvungen att åka iväg så fort man skulle göra något (långt till jaktmarkerna, långt till MCförvaringen, räserbilen instängd i en lada långt bort) och transportfordonet var mest bekymmer att förvara.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Man kan åka till civilisationen om man saknar folk.

Man är olika, helt enkelt.
Jag har bara bott i stad några månader.
Kände mig instängd.
Var tvungen att åka iväg så fort man skulle göra något (långt till jaktmarkerna, långt till MCförvaringen, räserbilen instängd i en lada långt bort) och transportfordonet var mest bekymmer att förvara.

Japps. Just därför jag skulle vilja prova, för jag gillar tanken på många sätt :)
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
383970237.png
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Japps. Just därför jag skulle vilja prova, för jag gillar tanken på många sätt :)

Få du möjlighet så prova säger jag!

Jag skulle inte klara av att bo i en stor stad permanent. Inte kunna starta vinkelkapen 03,40 en onsdagmorgon, eller för den delen kunna hämta tidningen naken utan att någon bryr sig nämnvärt.

Nu ska jag kika på ett par lägenheter (under mitt eget tvång) eftersom huspriserna är helt jävla sjuka här.
Och då vänta lite till en bra kåk dyker upp istället för att hetsköpa något "bara-för-att".

Men alla är olika, och det är nog tur att inte alla vill bo på landet också. :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, jösses...:krama :D

Ja, just, dagens leende. Ställde upp svartviffern utanför jobbet när skoterföraren som börjat ställa upp sin pony bredvid min, rullade in.

Av kroppsspråket att döma var han väldigt självmedveten om att min svartviffer både var större, svartare och lät mer än hans kinaskoter. Ett avmätt "hej" blev det iaf.

Skoterförare är kul. :)

Du har helt fel. Han sa säkert hej åt dig i en nedlåtande ton.

På min parkering brukar en Triumph Rocket III parkera bredvid min sportiga BMW C1. Jag ser hur han slänger lystna villha-blickar mot min strömlinjeformade C1:a varenda gång. Ibland hälsar jag på honom med ett netlåtande hej. Han brukar svara, med nedböjt huvud.

Med detta sagt: Skoterföraren vet att du har liten pick :D
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Snorde ihop en liten ceviche att trösta mig med nu när det regnar... Då blir man glad igen:D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ska börja med gymandet efter ett längre uppehåll.

Skriver nog i ledsen-tråden med träningsvärk och krossat ego imorgon. :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top