Vad för härdning ?

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Har precis köpt ett drevämne och fått veta att det finns olika grader av härdning !
Så är det någon som vet nåt om härdningar är jag tacksam för svar !
Drevet är till en CBR 1100 blackbird dimensionen är 530 !

Orsaken till att jag köpte ett ämne istället för orginal är att jag monterat enkelsving o inte kan hitta villken typ av drev som ska vara till den:huvet ,men om någon som vet vad det ska vara är jag tacksam för info,svingen heter Kruger&junnginger,tysk tillbehörssving !:tummenupp
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Inte för att jag begriper vad svingtillverkaren har med härdningen av drevet att göra.
Du säger olika grader av härdning.
Jag antar att drevet är seghärdat... pungt slut...
Stålets specifikation (legeringen) i drevet bestämmer härdbarheten och därmed den slutliga hårdheten. Det du kan göra är att mäta hårdheten på stålet i HRC eller HV och sen jämföra mot andras drev.... Jobbigt låter det. Tjöp ett "bra" drevämne och hoppas på att det är okej, annars reklamera skiten så får du ny kedja och framdrev om det skiter sig.

Om du hade läst inlägget innan den komentaren hade du fattat att ja undrade om det var någon som visste vad det ska vara för drev ORGINAL till den svingen,men jag förstår att det kan vara svårt o säga när jag inte uppget några dimensioner på drevet !men har kollat igenom duells katalog o gått igenom deras sortiment o kollat dom angivna dimensionerna utan framgång,har däremot dålig koll på ducatis drev och bmw´s likaså!
Jag antar även att drevet kommer ohärdat eftersom det ska bearbetas innan slutlig montering !
Så därför undrade jag vad för typ av härdning som man ska ha !
Men det stämmer säkert som du säger med seghärdningen!:tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top