Vad är felet på min annons

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Nog inget större fel på den bara det att inte rätt köpare hittat den ännu... första anblicken så tänkte jag alldeles för högt pris men sedan läste man vidare & insåg att det är en rätt fet hoj du kör med! :yoparty

blir nog såld när du hittat rätt köpare! :tummenupp
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Inget fel tycker jag, fin hoj.
Folk kanske är lite "fundersamma" till alla modifieringar. Motorn rasar kanske?? Vad vet jag vad folk tänker....
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Ombyggda hojar är tyvärr ALDRIG värda lika mycket som ombyggnaden kostat...
Jag tror den skulle vara mer värd med enbart trimmet, i övrigt i orginalskick. Folk vill nog helst utforma hojen som de själv tycker är snyggt.

Just my 5 cents...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Som sagt tidigare, det är sällan man får igen pengarna för *extra utrustning* - om ens något.

Dessutom nöjer de flesta sig med ett par slipon och ser inget värde i annat *extra* - och slipon sitter ju på nästan alla hojjar...

Din hoj är helt enkelt väldigt "inviduell" och kräver således en köpare som är väldigt lik dig! ;-)
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
blir nog såld när du hittat rätt köpare! :tummenupp

Håller med! Hittar du en person som verkligen gillar den hojen och vill ha den rejält upphottad så får du den nog såld. Men många sporthojar har idag de hästarna (plus/minus) för mindre pengar och vill man inte ha kåpor kan man plocka bort dem, så..tyvärr kan det nog bli segt att sälja den men lycka till!
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Svårt att hitta en köpare till modifierade hojar men hittar du en är nog priset inte fel satt. Riktigt grym hoj :)
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
det där blir nog svårt. En XJR1300-köpare letar antagligen efter vanlig XJR1300 och inte en megatrimmad sådan. Är någon ute efter ca 180hk för 85.000kr skriver man förmodligen in tex r1 i sökrutan på blocket. jag tror som lucius skriver att du måste hitta en köpare väldigt lik dig själv.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
det där blir nog svårt. En XJR1300-köpare letar antagligen efter vanlig XJR1300 och inte en megatrimmad sådan. Är någon ute efter ca 180hk för 85.000kr skriver man förmodligen in tex r1 i sökrutan på blocket. jag tror som lucius skriver att du måste hitta en köpare väldigt lik dig själv.

precis el sänka priset till vad orginal kostar o lägga på nåra tusen kanske :)

kanske byta tillbaks till orginal lampa :va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hojtypen i sig lockar inga köpare som gillar stora modifikationer. Kundgruppen är någon som skulle kunna köpa en -81 lika gärna men vill att det ska funka utan klydd.

Annonsera i typ MCM eller ställ den hos en jänkehandlare som erbjuder avbet
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Extrapriser!

Ca priser varierar ju hela tiden, så varför inte skriva hur mycket du betalt!
Har du betalt dessa ca priser då är det väl extra-pris på hojen! Varför?

PS: Jobbar med att sätta priser imellanåt, och det är alltid ett dilemma med dessa CA-priser och Extrapriser. Ole Dole Doff eller!

När säljare och köpare är överens då är priset inget ca-pris längre!
När ingen svara på annonsen är nog felet priset. Sälja udda grejer kräver udda köpare, sånt tar tid. Tid är för vissa pengar. Bra när man ska pruta!

Lycka till Toyman
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Flera som sagt det, men... en unik hoj som kräver en unik köpare. Då blir det svårsålt till det pris du begär. Tipset här är tålamod, såvitt du inte vill sänka priset.

Eller som någon sade, ett annat forum än blocket. Den målgrupp du söker kommer inte att hitta den bland alla tusentals hojar på blocket, jag tror det är rätt få som aktivt försöker leta upp ombyggda XJR. Och söker någon på XJR så gallras den bort direkt, man tittar ju liksom på pris och årsmodell innan man läser mer eventuell text... inte för att det är fel på din annons, utan för att blocket och dess användare funkar som de gör.
 
Last edited:

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
precis el sänka priset till vad orginal kostar o lägga på nåra tusen kanske :)

kanske byta tillbaks till orginal lampa :va

Ja, den där lampgrejen som sitter på nu ser bara ut som billigt skräp nån satt på i hopp om att få en cool fighter.. Tror inte den lampan attraherar eventuella köpare till den typen av hoj..
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
Först priset. hallå hojen är 6år gammal.
steg 4 trimm = helt sönder trimma och går säkert sönder när som helst.
stötdämpare vadå hightech?? öhlins eller. isf skriver man det, men den vanliga kunden tänker bara bättre fjädring ja ja fjädring som fjädring

Sen lite nytt lul lul här och där samt flyttad reg skylt så blir det krångel vid besiktning.

sen får man en -05 för 74000kr som är 3år nyare vad tror du man väljer?
http://www.blocket.se/vi/16059999.htm?ca=9_s

tippar på att din hoj är värd 75000kr med ditt lul lul som pappa kallar det!:D

Nu var jag hård mot dig:pannkyss

Ja, den där lampgrejen som sitter på nu ser bara ut som billigt skräp nån satt på i hopp om att få en cool fighter.. Tror inte den lampan attraherar eventuella köpare till den typen av hoj..

ja en sån där lampa köper man på lelles för 800kr

http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/cross-08/cross-08.pdf
 
Last edited:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Jäkligt smakfullt modifierad:tummenupp
Dessvärre tror jag som ovanstående att trimmad motor gör att folk blir osäkra på hållbarhet & serviceintervall samt att original & gubbkörd/tjejkörd (inkl. stänklapp i bak) säljer som smör.

Hoppas att du hittar någon som vill ha just DIN hoj (isf kan jag tänka mig att priset är skäligt).
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Ta av trimmet och allt modiferat och sälj det separat, sen sätter du ut hojen orginal på något XJR1300 forum, blocket igen, traderamotor, sporthoj.com och kanske lite annonstidningar.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Dels är det priset, tror som dom andra att du inte är realistisk. Så hårt trimmat skulle jag säga sänker världet på hojen än ökar det.

Bilderna suger. Tagna på något som liknar en byggarbetsplats och i motljus. Som en kompis till mig sa när han sökte på nätet, vill dom inte ta bättre bilder så skiter jag i det. Finns tonvis med hojar och bilder som säger mer: KÖP MIG, jag är skitsnygg.

(inte min ägare har just köpt nybyggt hus och klarar inte av kostnaden för mig, han la ner 1min på att ta bilder på mig. typ om du förstår)

ta bättre bilder, men genomtänkt bakgrund och ljus. Ligg lågt och vänta, det finns köpare på din hoj. Men de är "nisch-köpare", dom har cash men kan säkert ligga och bevaka din hoj om priset ska gå ned osv.
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag tror att priset ligger något högt för att vara den modellen och årsmodellen.
Låt vara att du lagt ner ganska mycket pengar på den men det är tyvärr oerhört svårt att få igen ens några pengar alls för det man lagt ner på en bil eller motorcykel när man säljer. Undantaget är om du hittar en köpare som gärna vill ha dom moddarna/trimmen som du slängt på och inser att det är billigare med din hoj eller om han köper en i originalskick och grejar den själv.

Så med andra ord. Antingen sänka priset eller så har du lite is i magen och låter den ligga ute till försäljning och väntar på rätt köpare.
En moddad hoj har ju en lite mindre tänkbar köpgrupp än en original.

Personligen skulle jag nog kanske hålla på den ett tag till och hoppas på att rätt personer ser den. Någon som vill ha just en sådan hoj.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
har du verkligen lagt ner så mycket som du skriver på den tycker jag iallafall inte att priset är alltför högt. däremot blir nog många köpare skeptiska när de läser hur mycket du moddat hojen... original är värt mycket, av någorn anledning... folk blir väl rädda att hojen är sönderskruvad helt enkelt:) men som någon sa, en individuell hoj kräver en köpare som liknar den tidigare ägaren så ge du det lite tid så kommer nog rätt människa ska du se:tummenupp fet hoj för övrigt:tummenupp
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top