Vad är detta för fabrikat på laddaren?

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Hallå där

Har köpt en ny motorcykel, slut på batteri, tänkte att det inte skulle vara några konstigheter då jag tyckte mig se en CTEK koppling installerad till batteriet. Tar fram min CTEK laddare men märker att det inte går att ansluta pga att "portarna" är olika.

På den som är installerad på min harley så är det en pentagon formad och en cirkel formad ingång, se bild.
image1.jpeg


CTEK ser ut såhär.

image0.jpeg

Någon som vet vad det är för fabrikat på mc laddaren jag behöver införskaffa för att kunna använda snabbkopplingen? Alternativt så får jag väl byta snabbladdnings kontakten till en CTEK om det är som så att det inte är värt pengarna.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Det måste väl vara billigare att byta anslutningssladd`?

Här finns en för M6 skruv:

Mvh,
Ingvar
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den där färgen skriker Hamron, dvs Jula. Kolla deras laddare. Men att köpa en ny Ctek-koppling är ju billigast. Se till att du får en med rätt storlek på öglorna bara.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
+7 på att byta kabeln, inte för att det tillför nåt men det sätt en sån kabel på min Thruxton då jag köpte den. Vet inte till vilken laddare den är och den byttes ut till en Ctek kabel.

En sak jag dock reagerat på då det gäller Ctek kabeln är att den är osäkrad, så håll verkligen koll på kabeldragning så det inte råkas bli en brasa av hoj, garage och hus. Nojjig som jag är här jag monterat säkring på Ctek kablarna vid batteriet om det skulle bli nåt fel.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
En sak jag dock reagerat på då det gäller Ctek kabeln är att den är osäkrad, så håll verkligen koll på kabeldragning så det inte råkas bli en brasa av hoj, garage och hus. Nojjig som jag är här jag monterat säkring på Ctek kablarna vid batteriet om det skulle bli nåt fel.

Det finns kablar för CTEK med säkring också:

Mvh,
Ingvar
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
CTEK har väl haft olika kontakter också, jag har haft flera generationer laddare och fått byta någon, men det där var inte en av dom jag har sett..







och + något på att byta kabeln
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det kan möjligen vara till en laddare som OK säljer, sålde. Vi har laddare med nån liknande kontakt till ett elverk och tjänstesnöskotern på jobbet, ser ut liknande och är köpt på OK macken.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Varför kabelladdning är det en elhoj eller har alla hojar elfel nu mera, startade min i går för första gången sedan nyår den startade direkt med sitt biltema batteri.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Noco, men även clasohlsons ctek kopia har den kontakten.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
CTEK har väl haft olika kontakter också, jag har haft flera generationer laddare och fått byta någon, men det där var inte en av dom jag har sett..







och + något på att byta kabeln
Japp det har dom.

Av rena principskäl har jag löst problematiken med Morakniv istället för att köpa nya anslutningar till nya laddaren.
Det är så jävla snålt beteende av tillverkaren (speciellt eftersom den gamla modellen var bättre) att jag tvärvägrar att stöda det.

"Nya" laddaren är ärvd, nästa gång köper jag något annat märke.

Snåljävlar. :mad:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top