Vad är detta för båt jag köpt?

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Jaha,då blev det en båt inhandlad i helgen :) Frågan är bara vad det är för någon?Det står Veedo Shuttle på sidan som ni kan se,men om man söker på det så blir det inga träffar alls.Finns dock ett märke som stavas Weedo,så jag antar att det är felstavat på min?Så om det finns någon här som är jävlig på båtar så kan ni kanske bena ut vad det är man köpt :D .
Kan upplysa om att det ligger en Volvo B18 motor i den,och antar att båten är ifrån 70-talet någonting,men även det kan vara roligt att få bekräftat.Om det är till någon hjälp,den är 5x2 meter.
Tack på förhand.
 

Bifogat

  • sidan.jpg
    sidan.jpg
    37.2 KB · Visningar: 566
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En glastron g3 tror jag dom heter som sagt en weedo kopia, dock längre och utan vingar (weedon är 160 gånger 4,3 har jag för mig utan vingarna)

Får man fråga hur den är i sjön weedon är rolig som fan stutsar rätt lite för att vara 70 tals båt på 14 fot. dock lite ostabil närmare 50 knop :D
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Enligt initerade källor så kan det rör sig om ett avancerat hembygge,en Bahama.
E den byggt av plast eller trä?
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Tack för svaren,det gjorde inte saken lättare precis :) Ja den är gjord i plast iaf.Var kan den tänkas vara tillverkad någonstans?
Hur den är i sjön vete tusan,inte provat den,så det får jag återkomma med när premiärturen väl är gjord..
Tackar för svaren,får följa upp era tips.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är den tillverkad i plast/epoxyinbakad marinplywood?

Isf kan det vara en självbyggarbåt Bahama som ritades av Halvor Rosenbaum.
Jag skulle gissa på bahama nova 16.

Hilsen
Jörgen
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Har kollat runt lite,det närmasre jag kommer i likhet är Ockelbo T17 eller T17i. Fast det stämmer inte helt 100 ändå.Så mysteriet är ännu inte löst.
Tror inte det är en hemmagjord båt,den verkar vara alldeles för "fin" för att vara gjord "bakom ladan".Så fler tips mottages tacksamt :)

Är det inte dags att byta den där gamle avatarbilden?Du kan få låna Golfen så kan du få bättre foto:yoparty :tummenupp
 
Last edited:

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Jehöpp

Då var premiärturen avklarad,det gick över förväntan,var bara generatorn som pajjade :tungan .Båten planar snabbt,ligger bra i sjön,och är hyffsat rask,så det verkar vara ett bra köp vi gjort.
Dock är märke/modellgåtan inte löst ännu :va Så fortfarande tas alla tips emot med öppna armar.Slänger in lite mer bilder så kanske det kan hjälpa.
 

Bifogat

  • båten 013.jpg
    båten 013.jpg
    220.8 KB · Visningar: 323
  • båten 014.jpg
    båten 014.jpg
    223.3 KB · Visningar: 492
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top