Vad äger ni för fordon? Mc, bil, båt osv...

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jag har en stor kuk! så jag behøver inte så många fordon...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Har ALDRIG tagit ett lån i mitt liv, har man inte råd ska man inte handla...inte svårare än så.

precis så det ska vara =)

Lån kan man ta på boende o på bil som man verkligen har bruksbehov av pga att man har 2 ungar o då inte kan köpa en nissan micra av förklarliga skäl eller så =)

Skryta med nyaste moppen o bilen som banken äger är no no...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Skryta med nyaste moppen o bilen som banken äger är no no...


Fast det förstår jag inte riktigt, får man en kick av att anonymt skryta inför anonyma så ser jag ingen skillnad på en fordonet är cashat eller belånat.

Är ju lika tufft/snyggt/snabbt ändå.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Fast det förstår jag inte riktigt, får man en kick av att anonymt skryta inför anonyma så ser jag ingen skillnad på en fordonet är cashat eller belånat.

Är ju lika tufft/snyggt/snabbt ändå.

Nej men det är lite småpatetiskt att låtsas om att man äger nåt man egentligen inte äger, lite som att ställa sig o ta kort framför nån snygg bil man sett på stan.

Hela denhär tråden är med andra ord rätt sugig.

Sen är det klart, har man utan problem råd att betala av ett lån o ändå leva ett ordentligt liv o inte leva på nudlar så javisst.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fast det förstår jag inte riktigt, får man en kick av att anonymt skryta inför anonyma så ser jag ingen skillnad på en fordonet är cashat eller belånat.

Är ju lika tufft/snyggt/snabbt ändå.

Precis, det är samma låga verkshöjd. Det enda som är värt att visa upp är sådana farkoster man byggt eller renoverat med egna händer.

jag håller med. jag vill ändra den till 'vad för fordon skulle du vilja äga?'

då är ju mitt svar klockrent en sån här liten grej:

Precis! Då kan man ju kombinera två roliga intressen, båtliv och dragracing.
Flygplanen kan man sälja.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej men det är lite småpatetiskt att låtsas om att man äger nåt man egentligen inte äger, lite som att ställa sig o ta kort framför nån snygg bil man sett på stan.

Hela denhär tråden är med andra ord rätt sugig.

Sen är det klart, har man utan problem råd att betala av ett lån o ändå leva ett ordentligt liv o inte leva på nudlar så javisst.

Äh, kamma dig, är det du som sätter dig bakom styret / ratten är den din PUNGCKT
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nej men det är lite småpatetiskt att låtsas om att man äger nåt man egentligen inte äger, lite som att ställa sig o ta kort framför nån snygg bil man sett på stan.

Så du menar att om jag köper en hoj på avbetalning så är den lika lite min som vilken hoj som helst på en parkering? Ja det va ju bra tänkt.. :va Spelar ingen roll hur man väljer att betala.. allt på en gång eller lite i taget!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Antar att du har lån på allt du äger :D..

Sitta i en soffa man köpt med hjälp av banken, framför datorn man köpt på kredit o snacka om hojen man inte ens hade råd med handpenning på utan att låna, oh yeah :tummenupp

Okey, din inställning till lån är skum ok?, dessutom kläcker du plötsligt ur dig att "det är ok" OM MAN HAR RÅD, och vem drar den gränsen då? Du?

Jag blir lika impad av en värsting porsche oavsett ägandeförhållanderna.

Och ditt antagande är givetvis fel, ingen är förvånad, men jag har givetvis ett fett huslån precis som alla andra som inte vill bo hemma eller i en hyrestvåa, thats it!
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
QUOTE=AndreasNo;3796850]...[/QUOTE]

Är du så fattig att du inte har råd med ränta? ;)
Har man inte lust att spara ett par år innan köp så varför ska man?
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Så du menar att om jag köper en hoj på avbetalning så är den lika lite min som vilken hoj som helst på en parkering? Ja det va ju bra tänkt.. :va Spelar ingen roll hur man väljer att betala.. allt på en gång eller lite i taget!


Visst har han en härlig teori:confused:
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Så du menar att om jag köper en hoj på avbetalning så är den lika lite min som vilken hoj som helst på en parkering? Ja det va ju bra tänkt.. :va Spelar ingen roll hur man väljer att betala.. allt på en gång eller lite i taget!

Nej, men låna ihop till nånting o sen leva på vatten o nudlar o sen skryta om sitt fordon på nätet e väl lite sisådär.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej, men låna ihop till nånting o sen leva på vatten o nudlar o sen skryta om sitt fordon på nätet e väl lite sisådär.


Eller snarare fullständigt normalt? Han kan ju knappast skryta på ett matlagningsforum om sina kökskulinariska färdigheter eller hur?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nej, men låna ihop till nånting o sen leva på vatten o nudlar o sen skryta om sitt fordon på nätet e väl lite sisådär.

Nja, det handlar väl om prioriteringar? nån som sliter som ett djur och lever på nudlar för att få ha en fin hoj har ju förtjänat den mer än nån som bara går och hämtar ut den och låter pappa betala t ex..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top