Vår! Mc+häst=samförstånd

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Låt mig då bjuda på 10 minuter av hänsyn, hejande, skrattande, tackande och "You're welcome" som kontrast.


Småvägar och greenlaning - varför skulle inte samma beteende funka här?
Där var ju grusvägar o ängar. Där ska väl inte va motorfordon!
Eller va säger du, Bushido

Tack, notrightrider :D

Spillt på internet.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Nu menade jag motsvarande för hästar, dvs att de antingen borde vistas på häststråk eller, om de måste vara på vägen, vägkanten/vägrenen :)

Som sagt, jag ifrågasätter inte att det vistas hästar på vägarna. Jag förstår att man behöver rida på vägarna om man vill ta sig någonstans ;) Det jag ifrågasätter är vissa ryttares attityd till att det vistas bilar också på dessa vägar, något som verkar komma som en överraskning för vissa... Jag kör inte bil på häststråk, och hade jag gjort det hade jag antagligen inte bemötts med respekt och hänsyn. Så när jag föregår med gott exempel och visar respekt och hänsyn gentemot ryttare på "bilvägarna", då vill jag helst inte bli bemött med flygande stenar :hihi

- - - Updated - - -



Hästar springer snabbare än jag, jag skulle aldrig hinna ikapp :hihi

Ja, det förstår jag och det beteendet tycker jag är lika idiotiskt, så jag tänker liksom inte komma med motargument. ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Där var ju grusvägar o ängar. Där ska väl inte va motorfordon!
Eller va säger du, Bushido

Tack, notrightrider :D

Spillt på internet.

Jag vill inte köra grusväg med min hoj iallafall, där kan hestfolket härja bäst fan de vill om du frågar mig :D Men skulle jag mot förmodan någon gång tvingas in på en grusväg för att jag behöver ta mig från en asfaltsväg till en annan så förväntar jag mig att alla ryttare på grusvägen håller avstånd och rider lugnt och tyst förbi min hoj, annars ska jag fan kasta sten efter dem!! :fatta! :dummer :huvet ;)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag hade precis blivit kastad sten på, efter att ha agerat på vad jag trodde var ett alldeles föredömligt sätt. Det hade fan behövts 2k-epoxi för att det leendet skulle fastna... :gnissla

Öga för öga, sten för sten! Du skulle ha stannat och kastat sten tillbaka på hästarna. Då kanske de lär sig att inte göra mot andra så som de själva inte vill bli behandlade.

Alternativt dragit in kopplingen och varvat motorn lite, effekten på hästarna torde vara densamma som när de blir träffade av en sten.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Öga för öga, sten för sten! Du skulle ha stannat och kastat sten tillbaka på hästarna. Då kanske de lär sig att inte göra mot andra så som de själva inte vill bli behandlade.

Alternativt dragit in kopplingen och varvat motorn lite, effekten på hästarna torde vara densamma som när de blir träffade av en sten.

Ja, det hade nog gjort att han fått mycket bättre bemötande i fortsättningen!

Jag har mött idioter i bil när jag suttit till häst, ändå har jag aldrig känt något behov av att själv bete mig som en idiot tillbaka, vad skulle jag tjäna på det?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Öga för öga, sten för sten! Du skulle ha stannat och kastat sten tillbaka på hästarna. Då kanske de lär sig att inte göra mot andra så som de själva inte vill bli behandlade.

Alternativt dragit in kopplingen och varvat motorn lite, effekten på hästarna torde vara densamma som när de blir träffade av en sten.

Låter onödigt att sänka mig till deras nivå och ge idioterna rätt. Då tar jag hellre en sten då och då :)
 

Arnim

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2016
Ort
Ramlösa
Hoj
MT-09
Respekt till hästkörare, det är en av få hobbies som faktiskt är farligare än att köra hoj...:banana
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top