Våffelträffen 2008!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Men hallå era knypplande mopedåkare.:va
Vet ni inte att det är bankörning hela helgen på Anderstorp för dom som åker motorcykel? :kär
Jag vet ju iofs inte om jag hinner få mina nya bromsskivor innan så jag kan köra.
Annars kommer jag gärna och pratar ner en voffla i halsen :tummenupp

om inte annat så får man spara på ekonomin lite och bara köra bana på söndagen (hemska tanke)
Kanske får önska regn då så kan man både köra bana och äta vofflor en annan dag (skojja bara :huvet )

Ja det blev lite illa planerat. Missade att FIVER hade bankörning. Anledningen att jag valde att lägga det nu är att v28 kommer getaryggen att få nytt underlag. Det innebär att det lär inte gå att köra hoj på typ 1 år där. Ska kolla upp en gång till när beläggningen skall på.... annars får vi hoppas på regn. :rolleyes:
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Men hallå era knypplande mopedåkare.:va
Vet ni inte att det är bankörning hela helgen på Anderstorp för dom som åker motorcykel? :kär
Jag vet ju iofs inte om jag hinner få mina nya bromsskivor innan så jag kan köra.
Annars kommer jag gärna och pratar ner en voffla i halsen :tummenupp

om inte annat så får man spara på ekonomin lite och bara köra bana på söndagen (hemska tanke)
Kanske får önska regn då så kan man både köra bana och äta vofflor en annan dag (skojja bara :huvet )

Jag ska både köra bana och äta vofflor enligt plan. Ska bara byta drivpaket däck och storserva hojen först. Efter det blir det nog nudlar i ett par månader :näsblod
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Hej gott folk!

Kartan är klar... vilka vägar vi ska köra, dock är jag lite skeptisk. Väldigt många har tackat återbud av diverse anledningar... reparationer, bandagar, kalas etc. Mycket tyder på att jag kommer blåsa av våffelträffen och återkomma med den i sommar.

Återkommer med slutgiltigt svar imorgon eller absolut senaste på torsdag!!
Den som väntar på något gott...

//KaliZ
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Hej gott folk!

Kartan är klar... vilka vägar vi ska köra, dock är jag lite skeptisk. Väldigt många har tackat återbud av diverse anledningar... reparationer, bandagar, kalas etc. Mycket tyder på att jag kommer blåsa av våffelträffen och återkomma med den i sommar.

Återkommer med slutgiltigt svar imorgon eller absolut senaste på torsdag!!
Den som väntar på något gott...

//KaliZ

Ha ha du vill med köra på bana juh
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Ha ha du vill med köra på bana juh

:rodnar... mjo.. dåligt planerat av mig. Men det är så mkt enklara att skylla ifrån sig på andra!! :pannkyss

Men tror inte att någon blir ledsen om vi skjuter på det. Jag hugger ett datum två veckor fram i tiden eller något sånt... så kör vi på det om regnet lyser med sin frånvaro!

//KaliZ
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Våffelträffen flyttad!!!!!!!!!

Japp, för er som missat det... så är våffelträffen inställd i helgen pga diverse bankörningar osv. Olyckligt att jag råkade välja just denna helgen.

Men Preliminärboka om två veckor, med andra ord 12 Juli... så gör vi ett nytt försök om vädret tillåter!!!

Vi ses!!!! :tummenupp
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Blir det någon bankörning för dig eller?
 

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Vad har folk för dåliga ursäkter för att inte äta våfflor??
Mina bromsskivor dök aldrig upp på posten så banåka e inget för mig.
Kan tyvärr inte den 12 juli då jag är på bröllop i Umeå,
Hoppas det kan bli en resa till Ör under semestern iaf.
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Jag är i Sthlm den 12:e så jag kan inte vara med. Men hojta till i spontanåkatråden om ni vill ut och åka. Fan va gott det är med semester :tummenupp
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Blir det någon bankörning för dig eller?
Ja... jag lånade ju en stol av dig... :pannkyss

Vad har folk för dåliga ursäkter för att inte äta våfflor??
Mina bromsskivor dök aldrig upp på posten så banåka e inget för mig.
Kan tyvärr inte den 12 juli då jag är på bröllop i Umeå,
Hoppas det kan bli en resa till Ör under semestern iaf.
Var på Anderstorp och körde bana... det är tillräcklig ursäkt.. eller hur!! :tungan

Jag är i Sthlm den 12:e så jag kan inte vara med. Men hojta till i spontanåkatråden om ni vill ut och åka. Fan va gott det är med semester :tummenupp

Okaj för att stilla alla.. så gäller inte datumet om två veckor heller.
Flertalet av vägarna som var tänkte att bombas.. har vägverket grusat! :mad: :mad: :mad: men jag återkommer... luter åt i slutet av semester nu.. måste reka vägarna först!! Ledsen gott folk!!!

//KaliZ
 
Last edited:

ntv

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
Lessebo kommun
Hoj
Honda NTV 650
länge sen jag var ute...men det låter ju nästan som att det vore lönt att byta till cross-hojar :)
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Våffelplanerna grusade!!!

Tjenna!!!

Idag började dem! Det man först trodde var en jätte-burnout visade sig vara ny beläggning!!! :huvet :mad:

Vi tar med andra ord våffelträffen i slutet av semestern ev skjuts den till och med till nästa år. Hemskt ledsen gott folk... Själv funderar man på att ställa av hojen. Har ingen stans att köra på hela sommaren... suck! :näsblod

//KaliZ
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    89.7 KB · Visningar: 64
  • 2.jpg
    2.jpg
    95.6 KB · Visningar: 73
  • 3.jpg
    3.jpg
    90.2 KB · Visningar: 70

RobRas

Guest
Jag fattar inte varför vägverket inte kan laga vägarna redigt med vanlig asfalt?? Oljegrus är livsfarligt! Dom har grusat ner vägarna runtomkring Norrhult-Klavreström och Braås också..
 

Jollen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Växjö
Hoj
-
Hade grusade vägar till jobbet för ett tag sedan, V30 mot lammhult och sedan hade grusat in mot Moheda-Torpsbruk.

Det hände visst 2 mc olyckor då på samma dag pga inte var så bra skyltat ang gruset.:va

Men nu har V30 bra fäste igen vill jag lova... i byarna lägger dom lite sirap och lösgrus och hoppas ingen kommer till skada..:confused:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag fattar inte varför vägverket inte kan laga vägarna redigt med vanlig asfalt?? Oljegrus är livsfarligt! Dom har grusat ner vägarna runtomkring Norrhult-Klavreström och Braås också..

Det är dyrt med asfalt...
 

ntv

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
Lessebo kommun
Hoj
Honda NTV 650
även grusat mot Tävelsås......10 km..tur att det var 4 hjul jag var på vägen med....undrar om de inte gör det med avsikt...framförallt där de bara lägger sporadisk grus framförallt i kurvorna....
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Det är dyrt med asfalt...

må hända att de är dyrt med asfalt men eftersom man betalar sååå lite skatt på allt så kan man juh tycka att en anständig omläggning av vägarna skulle kunna vara på platts! Och i annat fall så kanske en liten skyllt inte är för mycke o begära.
Men men vi sverige har juh viktigare saker att lägga pengarna på.:mad:


//FISHI
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Och i annat fall så kanske en liten skyllt inte är för mycke o begära.
Men men vi sverige har juh viktigare saker att lägga pengarna på.:mad:


//FISHI

Jo det ligger nog något i det, vi körde vägen mellan Braås och Rottne idag, den har ju inte varit specielt dåligt enligt mitt tycke, det tyckte dock vägverket som ansåg att man borde minsann grusa denna vägen då det ju kan bli halt nu i juli annars.
Näväl sagt och gjort, vägen från Braås mot Rottne över Drev är nygrusad, så kan ni undvika den gör det.

Joniz
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top