Växelproblem GSXR 1000 -02

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Tjena har fått problem med hojjen, när jag gasar på 5:ans växel hugger den till precis som man snärttar till kopplingen, nån som har tips på vad Det kan vara? Händer endast på 5:an Mvh Christian
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Kan berätta snart, har en R6:a med samma problem fast på 2:an växel... håller på att riva..
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Exakt samma problem på min zx9r på 5an.
Har inte fått tummen ur att få det åtgärdat så matar på de fyra först växlarna och hoppar sedan över 5an när det ska touras på den sjätte ;)
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Okej hoppas du löser problemet :) har hört runt lite och fått tips om att 5:ans kugghjul ev gått sönder men tycker det låter lite märkligt för det är inte hela tiden det hugger utan endast vid lite högrefart och påfrestning :s, så du vågar dig på att köra finns det ingen risk att hela lådan rasar? Om nu det är några kugg som gått sönder så ligger väl det i motorn? Och kör man vispas det runt? :s mvh
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Precis som matte säger va det klackarna på R6:an som var sopslut, ser precis ut som det gör i länken i den hojen jag håller på med.
men jag hade ochså lite fel på kopplingskorgen och hubben.
 

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSXR1000k3 VTR1000 Firestorm
Min gixxer gjorde så på 2an, rev lådan o skicka den till Motospeed för att undercuttas/ slipas kosta 700 plus en ny shiftgaffel samt att den blev mycke mera lättväxlad! Dreven pressades isär pga slitna klackar o därav knäckte shiftgaffeln! Massa bös på magnetpluggen, inte bra o köra med! Nu efter slipning strävar dreven ihop vid belastning!
Mycket gott resultat!
Lycka till
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Hade isär lådan idag och det visade sig vara klackarna som var dåliga, hittade en begagnad låda som jag tänkt slänga i komplett men när jag fick den idag så var det inte samma utan till en 750 istället, är det ngt att ens fundera på att sätta i om det passar vill säga? Eller är det bara att beställa nya eller skicka lådan på "slipning", hur hade ni gjort? Håller 750 lådan?
// Christian
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top