Värde på en Suzuki GSX-r750 1985:a?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Så bra då! Det kändes annars som om att du skulle kunna få detta hårt i skallen av säljaren... Du skrev att säljaren vill att någon skulle ta hand om den, låta den leva vidare. Inte lägga ut den till försäljning med ett påslag över 10 lappar.

Fast om alla är glada skall inte jag lägga mig i mer! :)
 
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Där är du helt ute och cyklar min vän.
Alternativet är att cykeln hade fått stå kvar och ruttna.

Känner säljaren rätt bra, och dom hade allvarliga funderingar på att låta den gå till skroten om inte jag hade räddat den. Dom har ingen som helst koll på varken värde eller hur man skulle bli av med skiten, då dom knappt vet vad som är fram och bak på den. Den såldes med orden "det är en chansning, då den inte har varit startad på nästan tio år", så värdet "där och då" var egentligen inte speciellt högt. Det fanns ingen som helst garanti för att motorn ens gick runt. Det kunde lika gärna varit så att hojen var helt skrotfärdig.

Det jag har gjort är att omsätta en hög okänt, oanvändbart skrot till en besiktad hoj som faktiskt fungerar, och det tjänar alla på. Säljare som är glad att skiten är väck från garaget, jag som tjänar en slant och hojfolket generellt som får en klassiker på vägarna.

Alla lyckliga och glada, som sig bör.

Hej !

Jag har 2 st sådana 85:eek:r. jag kan vara intresserad. om du nu inte sålt redan.

Men hur går den nu då, fick du ordning på högvarvs problemen ?
jag hade samma på en av mina. fick göra ultraljudstvätt och gå igenom hela tändningen innan den började gå bra igen.

mvh
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Hmmm, läser man hela tråden då ändras ju synen lite på dig. Hoppas du får sålt den, du är inte värdig att ha kvar den.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nyss var den värd 35, nu får han skit för att han släpper den för 19.:va

Bara på SH.:rofl
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja det är ju rent förjävligt att någon lyckas göra EN bra hojaffär en gång i livet...
Herregud... :glömdet
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Nyss var den värd 35, nu får han skit för att han släpper den för 19.:va

Bara på SH.:rofl

Släpper den för 19... Den är ju inte sålt än, och om den inte går rent på höga varv då är jag tveksam till att han får 19
 

plutoorjan

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Stigtomta / Nyköping
Hoj
Honda VFR800FI 2001
Intressant utveckling på den här tråden med mycket dömande till höger och vänster.
Sålde hojen som igår, och fick väldigt bra kontakt med köparen.

Jag hade ju gjort rent förgasarna, men utan större resultat, och när vi nu provkörde den igen
så blå/svartrök den hel del del i samband med bluddret vid gaspådrag. Troligtvis så är det olja som förbräns och som då är en del av "bluddret", dvs att den släppte in olja i cylindern.

Inte helt otroligt att någon packning osv. torkat ihop i motorn, med tanke på att den hade stått hur många år som helst. Med tanke på detta så släppte jag hojen för 11000:-. Alla nöjda och glada som sagt!

Jag är glad att ha tjänat ett par tusen för besväret med att åka 20mil med kärra och hämta den etc. + att jag har fått insikt och ökat mitt kunnande om Gsxr och äldre hojar generellt, och köparen är nöjd att kommit över en, till det yttre, hyfsat fin Gsxr, även om det i värsta fall innebär en totalrenovering av motorn.

Kanske att det räcker med att välja en tjockare olja... vem vet... isåfall lär köpare bli ännu gladera och då är det bara att gratulera till en bra affär!

Att sitta här och gnälla på upplägget som sådant är ju för övrigt bara fånigt, då alla skulle ha gjort precis detsamma. Svensk avundsjuka i ett nötskal. ;) :död
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top