Välja familjebil, sjukt tråkigt!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Det är i sak samma motor med två extra cylindrar. Dessutom är effektuttaget mindre per cylinder vilket snarare talar för. Väl värt de extra kronorna på en cab, sett till förmodat mer eftertraktad som begagnad.
Barna uppskattar säkert cab. Om man kan leva med 4 sittplatser och 300 liter bagage i en familjebil så blir det väl denna allt annat än sjukt tråkigt. Själv tycker man att det fort blir trångt med plats till 800 liter bagage :näsblod
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Balkan är översvämmat med dem JUST för att de pajat i väst och exporterats som skrot... :)

Nä, just 1,9TDI är skottsäker.

Men jag skulle vara mindre bekymrad över CANBUS än över andra delar av elsystemet...
Är det den 1.9 TDI som går att få i Caravelle fram till ca 2009 som är skottsäker?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Barna uppskattar säkert cab. Om man kan leva med 4 sittplatser och 300 liter bagage i en familjebil så blir det väl denna allt annat än sjukt tråkigt. Själv tycker man att det fort blir trångt med plats till 800 liter bagage :näsblod
Finns en RAV4 i familjen också. Nog världens bästa tråkiga bil.

Tanken är att denna skall ersätta en 118 cab och en Alfa MiTo.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Är 440 lika skottsäker?

B58-B30A?
Och varför inte en Giulia 2,0 Veloce?

Köpte en BMW 118M när jag tänkte att jag skulle vara lite vuxen.... Ja, jävlars vad jag kände mig som en tjänstebilschaufför. BMW har fina bilar, med en upplevd hög kvalitet iaf men blir lite tråkig om man inte går på ngn M-bil. Sen blev det ju en Giulia för mig, underbar!

Vad jag förstått finns det inga direkta typfel på Giulian. Och med Veloce paketet blir den ju sanslöst snygg både inne och utvändigt.

Nu är ju Giulian såld men enbart pga att jag ville åka sportbil på riktigt.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Och varför inte en Giulia 2,0 Veloce?

Köpte en BMW 118M när jag tänkte att jag skulle vara lite vuxen.... Ja, jävlars vad jag kände mig som en tjänstebilschaufför. BMW har fina bilar, med en upplevd hög kvalitet iaf men blir lite tråkig om man inte går på ngn M-bil. Sen blev det ju en Giulia för mig, underbar!

Vad jag förstått finns det inga direkta typfel på Giulian. Och med Veloce paketet blir den ju sanslöst snygg både inne och utvändigt.

Nu är ju Giulian såld men enbart pga att jag ville åka sportbil på riktigt.
Hade Giulia funnits utan tak är jag övertygad om att Backtriple varit med sådan, redan :cool:
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Och varför inte en Giulia 2,0 Veloce?

Köpte en BMW 118M när jag tänkte att jag skulle vara lite vuxen.... Ja, jävlars vad jag kände mig som en tjänstebilschaufför. BMW har fina bilar, med en upplevd hög kvalitet iaf men blir lite tråkig om man inte går på ngn M-bil. Sen blev det ju en Giulia för mig, underbar!

Vad jag förstått finns det inga direkta typfel på Giulian. Och med Veloce paketet blir den ju sanslöst snygg både inne och utvändigt.

Nu är ju Giulian såld men enbart pga att jag ville åka sportbil på riktigt.
Jag har kört alfa i 25 år. Det brukar heta att man drabbats av alfaviruset. Är det så är min fru vaccinerad mot sagda alfavirus.
MiTon har jag haft i snart 10 år. En fantastisk bil, som jag vet att du också vet.

Vidare jobbar jag till sjöss och behöver inte bil halva året. När jag är hemma behöver jag inte bil var dag. Tre bilar är då en smula många när behovet är typ 1,4 bilar.

Har två barn som jag såklart är pappataxi åt när jag är hemma. Gillar att ta ner taket på BMW cabben. Cabben behöver således vara en 4-sits. Finns inte så överdrivet många sådana att välja på.

Var fram till att jag tänkte annorlunda helt inne på att gå från MiTo till Giulia. Till och med frun har provkört och tyckt att den var ok.

Kommer naturligtvis sakna att inte ha en Alfa om jag gör mig av med MiTon.

Menmen. Så är det.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hade Giulia funnits utan tak är jag övertygad om att Backtriple varit med sådan, redan :cool:
Ja, den hade varit nice.
Även Giulia sportwagon saknar vi.
6b68248286d59db6621176a60f31cd20.jpg
98a780fbcd263535884e91a92234e1f8.jpg
6512d8e1b685dea0e6ee7c114a9a9bfb.jpg
a2e55b3e9f29ea1d8b082c82bfb5023b.jpg
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Troligtvis på grund av en granne i barndomen förknippar jag Mercedes med gamla människor.

Fördomar at its finest.
Mercedes förknippas med zigenare!! Sagt av en gammal mercafantast jag träffade ett gäng gånger.
(speciellt gamla fd mercadieseltaxi's)
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jo. Svårt gebit. 911 cab spränger kanske budgeten. Och är väl kanske inte 4 sitsig om du inte har väldigt små passagerare

Denna tilltalade mig dock, mumsig motor och Dragrok.

Skjuter hejvilt här men Ford Mustang?

911 faller på baksätet. Min 14-åring är 175 cm. Han åker gärna häftiga bilar men jag betvivlar att han fälla ihop sig så mycket som det skulle behövas för att få plats i det nödbaksätet.

S5 cab är också najs. Cab med dragkrok känns nästan motsägelsefullt men är egentligen ganska logiskt.

Har nosat lite på mustangen men den känns inte lika vintersäker. Den känslan är helt subjektiv och saknar verkliga argument.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top