Vägtips!

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nu är jag så fruktansvärt less på, dels alla tråkiga vägar kring Sundsvall ( som man har kört 140.000 ggr )och dels all jävla knölig asfalt.

Bra vägtips någon?
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag tror alla upplever samma problem... Ska vi göra en gemensam insats och flytta Sundsvall med omnejd söderut.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jag tror alla upplever samma problem... Ska vi göra en gemensam insats och flytta Sundsvall med omnejd söderut.
haha, vetta fan om det hjälper. Ska vara att flytta grejerna till norge då i sånna fall....
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Mittsverigebanan ;)

Åkte en del i höga kusten (runt nordingrå) förra sommaren. Mycket backar, fina kurvor och grym natur såklart men tyvärr lite smala vägar.
 

rutberg

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
2004, Suzuki GSF600 Bandit
Nu är ju inte jag särskilt bekant med Sundsvall med omnejd, men en sträcka jag åkte med bil som fångat min intresse är ju vägarna söder kring Matfors. Nu när jag väl har hoj har jag planerat att ta en sväng där när vädret tillåter. Men det området kanske redan är ut tjatat?

Sen så tror jag att sträckan ånge-rätan-åsarna kommer vara fin mot slutet på säsongen förutsatt att VV blir klar med all asfaltering... Senast var det blandade känslor på den vägen...
 

Neanderthal

Senil bulimiker
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Timrå
Hoj
2008, Kawasaki, ER-6N
Om man har vägarna förbi Gnarp ner mot Hudik eller Söderhamn kan man passa på att svänga in vid Harmånger och åka mot Bergsjö. Den vägen var våldsamt rolig att köra. När ni kommer till Häggs Bildemont. så kan ni kör mot Bergsjö eller fortsätta tillbaka mot Hudik och E4:an igen. För att liva upp turen lite om man ska söderut.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Var och körde lite i Hudik igår; ut mot Höllick och upp mot Mellanfjärden! Fanns en hel del bra vägsnuttar där....
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Körde igår:

Sundsvall, Viforsen, Sörfors, Hassela, Gränsfors, Gnarp sen E4 hem igen, kan ju även ta den sk kustvägen till Njurunda sen Sundsvall igen. Lite dålig väg Sörfors - Hassela. ca 15 mil tror jag det är totalt på ett ungefär, längre såklart om man åker kustvägen.

Så går Kustvägen
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Har ni åkt över berget till Hassela?
Sist jag åkte den vägen var den hyfsad... var dock ca 6 år sedan!!
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Åkte en del i höga kusten (runt nordingrå) förra sommaren. Mycket backar, fina kurvor och grym natur såklart men tyvärr lite smala vägar.

Och tyvärr bitvis väldigt dålig vägbeläggning :( Men annars är det som sagt många fina vägar där :)

Förvisso är det en bit att åka dit, men Kalvstigen mellan Delsbo-Järvsö är riktigt schysst. Fast sist jag körde där(förra sommaren) började beläggningen bli sämre där också :(
 
Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Dessa ljusa kvällar, när människor och djur har lagt sig för att sova, kan jag rekomendera en lugn tur längs E14 :D
 
Gick med
20 Mar 2008
Ort
Timrå
Hoj
Z1000
Bland de finare här omkring tycker iaf jag är om man kör mot Laggaberg, sedan tar du väg 320, följder den vägen bara till Sandnäset camping där du kan ta en billigare fika (de tar ej kort) sedan kör du mot torpshammar om de nu har lagt om vägen där, det får jag veta imorgon sedan äre E14 hem :) ca 12 mil eller nå sånt.

Mvh
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top