strömqvist
Unregisted User
110/100 -18 crossdäck på TT orginal och 190/50 -17 på dom andra fälgarna, gsxr.
Funderar på att dreva om min gammla triumph tt600 lite, för mera busfaktor. Orginal är 14/42, och toppar väl runt strax under 250 med hemlängtan och nerförsbacke en bra dag (gissning). Det finns 13 framdrev, och som störst 47 bakdrev, vad jag kan hitta. Vad tror ni om den utväxlingen för gatåka? Blir de hysteriskt, för låg toppfart (skulle gissa lite över 200 bara), är det onödigt att ändra?
Vinner man något i form av bus på bakhjulet genom att ändra drevning, eller blir det bara att man tar upp den på 3:an istf. 2:an, men i samma fart, och får en ny lägsta växel såas?
Blir de lättare att ta upp hojen i högre fart eller drevar man bara om för att kunna köra långsamma stunt i lägre hastighet såas?
Som ni märker har jag inte riktigt fattat allt detta med olika drev
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!
Just nu är Allt om MC på et... |
|
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val
I den spännande världen av ... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |