Utslag av nickel

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Är precis hemkommen från semester där jag köpte en väldigt fin klocka som var gjord av nickel. Tråkigt nog så tålde jag inte nickel så jag får utslag på handlederna.
Jag var iväg på apoteket o frågade om dem hade något för detta men de hade dem inte.
Jag vill gärna kunna ha klockan på mig så har ni något tips hur man kan få bort nicklet på något vis? Jag har hört om lacka den lite och även genomskinlig nagelack, är det något som verkligen fungerar?

MVH
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Jag hade samma problem tidigare, och jag satte silvertejp på baksidan av klockan. Det hjälpte för mig iaf.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Genomskinligt nagel lack :) funkar klockrent :hihi

Vanlig klarlack funkar med men kanske inte på en länkad klocka då,, brukade spraya mina smycken när jag jobbade på "Glitter" då de höll bättre då :)
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag hade samma problem tidigare, och jag satte silvertejp på baksidan av klockan. Det hjälpte för mig iaf.

Men det inte själva klockuret som ger mig utslag utan länken så isåfall får jag sätta nytt silvertejp varje gång jag ska använda det.


Genomskinligt nagel lack :) funkar klockrent :hihi

Vanlig klarlack funkar med men kanske inte på en länkad klocka då,, brukade spraya mina smycken när jag jobbade på "Glitter" då de höll bättre då :)

Ok, ska testa detta. Men vad använde du för något spray när du spraya dina smycken??
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men det inte själva klockuret som ger mig utslag utan länken så isåfall får jag sätta nytt silvertejp varje gång jag ska använda det.




Ok, ska testa detta. Men vad använde du för något spray när du spraya dina smycken??

Byt armband då?
Eller är det ett väldigt speciellt armband som passar väldigt bra till klockan?
ISF skulle jag rekomendera att klarlacka den flera varv, och bara använda den enstaka tillfällen.

Nickelallergi är inte att leka med, blir den värre kommer du inte att kunna hantera mynt, kaffeskedar, jeansknappar, vissa dörrhandtag osv...
Jag står i kassa och har en kund som heldre lämmnar 9:- i driks än tar mynt i retur, nu betalar den kunden nästan alltid med kort så det är inget stort problem, bara på ställen där dom inte tar kort.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Nickelallergi är inte att leka med, blir den värre kommer du inte att kunna hantera mynt, kaffeskedar, jeansknappar, vissa dörrhandtag osv...
Jag står i kassa och har en kund som heldre lämmnar 9:- i driks än tar mynt i retur, nu betalar den kunden nästan alltid med kort så det är inget stort problem, bara på ställen där dom inte tar kort.

Det visste jag dessvärre inte om, men jag ska göra ett försök med att antingen klarlacka den eller använda någon sorts genomskinlig nagellack. Fortsätter det då att komma så får jag helt enkelt köpa ett nytt armband.

Tack för tipsen.
 

Dominator-Rocks

Guest
Det visste jag dessvärre inte om, men jag ska göra ett försök med att antingen klarlacka den eller använda någon sorts genomskinlig nagellack. Fortsätter det då att komma så får jag helt enkelt köpa ett nytt armband.

Tack för tipsen.

Om du är lite pysslig av dig så kan du säkert skära till och limma dit nån sorts filttyg på insidan av armbandet.

Se till att tvätta ordentligt innan bara så limmet fäster ordentligt! ( Aceton Thinner)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
3068435 Men det inte själva klockuret som ger mig utslag utan länken så isåfall får jag sätta nytt silvertejp varje gång jag ska använda det.




Ok, ska testa detta. Men vad använde du för något spray när du spraya dina smycken??
Använde vanlig biltema klarlack, det är ju inte ett undrens kvalisort, men sprayar man några lager så funkar det kanon!

Är det ett armband med flertalet länkar är nog nagelack dock ett bättre allternativ då man har mer kontroll och kan pilla med penseln emellan länkarna och böja och ha sig.
klarlacken stelnar ju och blir hårt så böjer du länkarna kommer det spricka i så fall, och då förlorar det ju lite effekten :3freak
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mitt tips är att handla smycken i 925 karat (silver) eller guld så slipper du det:)
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag har fått tag på genomskinligt nagellack nu som jag provat med, har klockan på armen just nu så det återstår och se ifall det hjälper men det var en sak jag kom att tänka på ifall det räcker med att jag penslar över den ytan som är innåt som alltså ligger mot handleden? Det borde väll vara det som ger mig utslag på något vis eller jag måste pensla över hela länken??

MVH
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Klart nagellack funkar inte för mig iaf, och då penslade jag ändå på säkert 2 liter.
Enda som funkar för mig är att hålla mig jävligt långt ifrån nickel helt enkelt :(
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Klart nagellack funkar inte för mig iaf, och då penslade jag ändå på säkert 2 liter.
Enda som funkar för mig är att hålla mig jävligt långt ifrån nickel helt enkelt :(

Ok, men det fungerade faktiskt på mig, verkar det som :gnissla man kanske inte ska säga för mycket....
men jag hade klockan på mig under gårdagen och de syns inga tecken så jag får hoppas på att de hela fungerade.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kan aldrig tänka mig att det är bra att utsätta sig för nickel om man är allergisk. Köp allt i 925 karat silver eller guld så slipper ni utslag. Eller så kan man ju skippa smycken.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top