slangen går upp på högersidan längst fram. dra den framför cylindern under avgasutblåsen och sätt kärlet på vänstersidan. bunta fast i ramen.
kan vara allt från en petflaska till egendesignad cnc-fräst behållare. funktionen är den samma.
kör inte ner dräneringsslangen från kylaren i samma bara. då skickar du vatten in i motorn om hojen skulle börja koka.
tänk oxå på att kärlet inte får vara helt tätt.
Tackar så mycket för svaren, med andra ord kommer slangen från vevhusvent på högersidan så det blir lättast att dra den till höger ramben framtill.
Har inte kollat på hojjen än så ja är inte 100 på vart slangen kommer från..
Funkar det att ha en lite längre slang som man stoppar i uppifrån med 1 mm för stort uppborrat hål som den kan ventilera genom?
Hittade inga kort men har haft min sittandes på vänster ramben fram, tror slangen kan gå bakom motorn men jag hade min framför på gamla bajken, sen får det väl eventuellt plats med nåt under förknasaren med...
under förgasaren blir nog trångt med 0.5l behållare.. men tackar för tipsen, ska kollas! =)
Va kör ni med för korrigeringsskydd i kylaren?
kör ni med nått eller tappar på glykol efter race?
helt ärligt så är fanimej motardåkarna och Superdukeåkarna de mest hjälpsamma på detta forum.. det är så jäkla skönt!
Tusen tackar!
nån som har koll på vart man kan köpa stålomspunna frambromsslangar till bra pris föresten?