Usch! Idag var det kallt!

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Eftersom att min "käre" bror hade "turen" att bli förkyld idag så blev jag tvungen att ställa upp på att köra hans hoj till och från besiktningen. Hojen skulle vara där kl 11.50 och snön började falla kl 11.00, ungefär. Vi resonerade som så att eftersom att det inte är minusgrader i backen så tar det ju en bra stund innan det blir ett snötacke på vägen så han bestämde att jag skulle köra ändå. Jag var lite skraj att lägga omkull hans nyfixade och nylackade hoj må jag säga, han är både större och starkare än jag. (Och tjockare...) I början var det många som stirrade, jag såg det innan visiret immade igen i alla fall... Besiktningen gick, i mitt tycke, lite väl fort då jag gillade värmen de hade i lokalen. Körde tillbaka hojen till garaget och såg ut som en snögubbe när jag steg av... Så går det om man ställer upp för simulanter! Nu blir säkert JAG sjuk på riktigt... Jag trodde utslagen från att ha kört Suzuki skulle komma att börja klia nu på kvällen men känner faktiskt ingenting än. Det blir väl andningssvårigheter i natt istället så att jag dör i sömnen... Långsamt och smärtfullt.
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Mattias skrev:
Ävafansägeru? Suzuki regerar! Du är en riktig viking, du.

...är han viking för att han kört när det snöade lite ute?

Jag har minsann kört två vintrar i rad, minst varje vardag, men viking? Jag är väl snarare mer girly-girl än viking, om man nu måste jämföra (vill minnas att jag fick 75% på gay-testet :D) :fakta

...de flesta hojåkare är onödigt rädda för vintern. Vintern 2003/2004 kommer jag köra igen - utan att få betalt.
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
FY fan vad mycket snö det är ute...

Bilen e jo bortsnöad och usch..
bussen kommer åka i diket idag..

Trodde det skulle vara Vårväder i april och inte kännas som man går mot julafton

Go jul!!
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
tks skrev:
...är han viking för att han kört när det snöade lite ute?

Jag har minsann kört två vintrar i rad, minst varje vardag, men viking? Jag är väl snarare mer girly-girl än viking, om man nu måste jämföra (vill minnas att jag fick 75% på gay-testet :D) :fakta

...de flesta hojåkare är onödigt rädda för vintern. Vintern 2003/2004 kommer jag köra igen - utan att få betalt.

Fast du kör ju inte sporthoj. :p
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top