Uppsala Motard

NYSTA

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 1000rr -07, ktm 690 smc -11
kan vi inte typ åka imorgon onsdag om vädret håller i sig runt 1700 vid pumpen då

hur många kan vi få ihop :tummenupp

e nån ledig om dagarna så messa gärna så kan vi ju åka när alla andra jobbar kanske åka ner till enköping på gokart banan :D

Jag o skalis ska ut, skicka ett sms om vart ni ska, så kan vi kanske möta upp senare
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Nog för att Länsman har "nu-tar-vi-alla-som-kör-fort"-vecka så tycker jag på nåt vis det är fegt när dom ligger på broar och skjuter med lasern... Då är det ju ingen sport liksom...
 

Bifogat

  • liten.JPG
    liten.JPG
    137.8 KB · Visningar: 100
  • liten2.JPG
    liten2.JPG
    22.9 KB · Visningar: 134

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Nog för att Länsman har "nu-tar-vi-alla-som-kör-fort"-vecka så tycker jag på nåt vis det är fegt när dom ligger på broar och skjuter med lasern... Då är det ju ingen sport liksom...


Kan det där var godkännt?
Trodde att dom var tvungen att synas och ha fri sikt när dom skjuter med lasern.


Vad tor motardarna om körning på söndag då?
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Kan det där var godkännt?
Trodde att dom var tvungen att synas och ha fri sikt när dom skjuter med lasern.


Vad tor motardarna om körning på söndag då?

Tror han stod lite mer upp innan i alla fall och sköt genom nån större glugg...
Hur som, fegt.... :gnissla
Söndag kanske kan gå, ska bara jobba och bygga takstolar men i övrigt så! :yoparty
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Nog för att Länsman har "nu-tar-vi-alla-som-kör-fort"-vecka så tycker jag på nåt vis det är fegt när dom ligger på broar och skjuter med lasern... Då är det ju ingen sport liksom...

Så de va DE dom höll på med där... fick ju en kallsup nä ja kom dundrande med lastbilen där o såg att dom stod där med koner o allt, helt säker på att de var tunga gruppen..

Senare stog dom på ett liknande sätt som dina bilder o sköt från nya rondellen på almunge vägen ut mot e4:an... plockade fartdårar på löpande band... :rolleyes:


Ursäkta för totalt OT...
Återgå!!:tummenupp
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Idag har jag kört motard :)
Jag förstår vad det är som är så kul, även om jag körde med två hjul i backen.
Tog dock ett tag att vänja sig vid att det vibrerar så mycket under fötterna, tur att man inte är kitlig :hihi
 

payneswe

Game over MC
Gick med
7 Aug 2007
Ort
vittinge
Hoj
Honda fireblade 03
vad kul blir det en motard nu då

va du ut lite på nån kul grusväg då ;) kul när man kan åka varsomhelst utan o tänka på om skiten ska gå sönder hihi hoppa lite över nån grushög eller något :tummenupp
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
yjoho, råkade köpa xt660sm-06 idag av en polare i akut penganöd. Och eftersom man är så snäll så köpte jag den...... Var iofs inte i närheten av min gamla husa, men men, alltid något att puttra till skolan på så man slipper lukta tvåtakt,hehe! Får väl hänga med med "trakorn" när det blir körning nästa gång! Vi Ses //Erik med en svart traktor
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
yjoho, råkade köpa xt660sm-06 idag av en polare i akut penganöd. Och eftersom man är så snäll så köpte jag den...... Var iofs inte i närheten av min gamla husa, men men, alltid något att puttra till skolan på så man slipper lukta tvåtakt,hehe! Får väl hänga med med "trakorn" när det blir körning nästa gång! Vi Ses //Erik med en svart traktor

Hahaha lätt hänt! :D
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Blivit nått åka av i byn då boyz?? ;)
Själv drog man till ålandslägret för att stilla abstinensen!!
 

Bifogat

  • DSC06959.JPG
    DSC06959.JPG
    175.6 KB · Visningar: 79
  • DSC06935.JPG
    DSC06935.JPG
    212.7 KB · Visningar: 78
  • IMG_0686.jpg
    IMG_0686.jpg
    69.8 KB · Visningar: 70
  • IMG_0726.jpg
    IMG_0726.jpg
    70.6 KB · Visningar: 69
  • DSC06961.JPG
    DSC06961.JPG
    179.8 KB · Visningar: 72

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
MHMMM vissa har det bra med tanke på omständigheterna ;)

lägligt ålands resan kom för dig då Robe:yoparty

nja för mig har det inte blive så mkt åka....gjorde ett tappert försök igår,
men vädret tvärvände å börja regna åt alla håll å kanter:gnissla så mange å jag vart strandsatta vid nybrotjorren på
glass kaffe kaka kebabb tallrik:tungan

vi blev där ett tag :D

nu har jag iaf ett nytt bakdäck :yoparty MEN nu har batteriet pajat så jag får kicka igång knallen..... å det är inte skoj på denne fan:näsblod
 

Henken

Guest
Även jag har haft ett uppehåll. Körde lite idag men blev prejjad av en gubbe, en annan körde ut precis framför mig & sen blåste en plastbit eller påse in i framdäcket, knölade in sig i bromsoket (???) och jag blev av med all bromsverkan precis innan en kurva, fatta vilken panik innan jag hittade fotbromsen...
Sjukaste incidenten...fick slita loss plast & sen försiktigt nöta bort det som var kvar. :confused:

Då åkte jag hem, hade slut i "nära-ögat" behållaren.
 

payneswe

Game over MC
Gick med
7 Aug 2007
Ort
vittinge
Hoj
Honda fireblade 03
jag o mange renoverar hans motor o byter lager i hans hoj idag sen kommer vi vara ute varje dag känns det som spräckte den igår lägger upp lite bilder på lager bytet tänkte vi
 

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ1 N
Hallo!!!
Är de nån här som har länsförsäkringar???
Isåfall lär ni kolla eran försäkring fick nämligen påslag på den nu me 11,000 kr. Dom hadde tagit bort offroad försäkringen sa dom.Fick inte ut någe brev eller nånting. Bara så ni vet tänkte jag. MVH-Sahlen
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Ut på en sväng?

Någon som e sugen på att ta en sväng i morn (lördag) ?

12:00 Vid pumpen!?
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Var är alla motardåkare???

Var fasen håller alla motardägare hus? Varje gång man är ute och åker så sitter man helt själv och knattrar. I dag var jag ute i nästan 2 timmar och såg inte en enda motard. I och för sig så var klockan 19.00, men nån stackare till borde ju ha synts till.

Det är på tiden att vi träffas allihop och åker runt lite.

Förresten..... Har alla dom som har beställt hämtat sina Uppsala motardtröjor än? Själv har jag inte gjort det, men det börjar väl bli dags för det med.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Var fasen håller alla motardägare hus? Varje gång man är ute och åker så sitter man helt själv och knattrar. I dag var jag ute i nästan 2 timmar och såg inte en enda motard. I och för sig så var klockan 19.00, men nån stackare till borde ju ha synts till.

Det är på tiden att vi träffas allihop och åker runt lite.

Förresten..... Har alla dom som har beställt hämtat sina Uppsala motardtröjor än? Själv har jag inte gjort det, men det börjar väl bli dags för det med.

Några är på träninglägret på Åland och har det bra :)
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Jahaja, då har man sällat sig till Motard-sällskapet.
Triplen har hittat ny ägare och jag fick för mig att testa motard :)

Blidde en Husqvarna SM 570R, som dock var mer eller mindre barskarpad på saker man kan behöva för att åka lagligt på väg :rolleyes: Körförbud tills jag fixat lite...

Pillat hela dagen och nu lyser & blinkar det iaf som det skall!
(förutom baklampan som ramlade av vid första provturen ikväll, loctite nästa)

Kvar att göra innan besiktning: Hastighetsmätare, givare bromsljus både fram & bak, byta till originaldämpare & kränga på nytt bakdäck.. nån som har ett lagligt 170/50 eller 160/60 över? :D

ha de!
/Joël
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top