Uppkörning

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
tjooo!

Har uppkörning imorn i Uppsala, tänkte kolla ifall ni har några sköna tips och tricks som man ska tänka på inför uppkörningen :)

Tack på förhand!:banana
 

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Honda cb500f
Jag körde upp förra veckan i Uppsala (och klarade det puh)
Om du har åkt på deras bana så är du säkert redan van med den, om inte så är den rätt smal så ta ut svängarna när du krypkör :)
Annars i stan och landsväg är det som vanligt,håll bara avstånd från parkerade bilar (det är dom rätt hårda på) och ta god tid på dig.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag körde upp den 25 juni i katrineholm, men tänk extra mkt på placering i trafiken. Det är dom stenhårda med. Och även bromsberedskap vid skymd sikt, utfarter etc.. // Linus


Lycka till du fixar det! :yoparty
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Jag körde upp förra veckan i Uppsala (och klarade det puh)
Om du har åkt på deras bana så är du säkert redan van med den, om inte så är den rätt smal så ta ut svängarna när du krypkör :)
Annars i stan och landsväg är det som vanligt,håll bara avstånd från parkerade bilar (det är dom rätt hårda på) och ta god tid på dig.

Hur fick du köra? Åkte ni till flogsta? Åkte ni länge i trafik? Var dom schyssta?
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Manöverbanan i Uppsala lär ju tveklöst vara Sveriges sämsta, momentet "start i lutning" lär ju ingå i manöverprovet där hehe :brynad

Ska själv köra upp där om ett par veckor och de bästa tips jag, liksom många andra har fått är att man ska försöka intala sig själv att det är en vanlig lektion, kör med huvudet och inte med högerhanden :tummenupp
 

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Honda cb500f
Från banan körde jag till vänster ut mot österby (lite tightare landsväg många skymda kurvor tänk på placeringen) när vi senare kom ut på den större landsvägen (väg 72) som går in mot Uppsala igen så skulle jag göra en vänstersväng mot ströbylund (tror jag det hette?) direkt efter skulle jag vända och köra vidare mot stan.
Genom alla trafiklysen, förbi flogsta och vidare in mot centrum på luthagsesplanaden.
In på sibyllegatan och köra på mindre gator bland hus så tänk på hastigheten och att hålla rörlig blick (högerregeln!)
Upp på Ringgatan och vidare mot trafikverket där uppkörningen tog slut.
Min trafiklärare sa att han klockade rutten till 18 minuter vilket var väldigt kort men inspektören sa att dom hade tekniska problem med deras servrar, så om allt såg bra ut så tog det inte lång tid.

Vi fick även den bättre inspektören enligt min trafiklärare så om du ser en stor silvrig bmw glida in till uppkörningen så vet du att du har fått en schyst inspektör, är 90% säker på att han hette Micke skallig glad kille. Men eftersom jag var först ut av de tre att köra så utgick jag från banan, de andra utgår ifrån trafikverket men rutten innehåller såklart samma moment.

Mycket text hoppas att det hjälpte lite! :) stavfelen bjuder jag gärna på!
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Till TS: Klarar du inte uppkörningen får du inte skriva mer i forumet men känn absolut ingen press. Allvarligt talat, vad är det värsta som kan hända: Att du dör? Att trafikinspektören dör? Att du inte klarar det första gången? Och? Du lär få en andra chans, håll dig cool imorrn ska du se att går skitbra. Lycka till.
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Det var tur att jag klarade uppkörningen annars hade jag inte fått forsätta skriva här :p
Var grymt nervös, men lyckades fixa kortet så nu ska jag njuta resten av sommaren :rock
 

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Årsta
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Bara att gratulera!
Skoj som fan!!! =)
 

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Känns alltid bra att se folk lyckas med uppkörningen, grattis!
Ska köra upp för A2 i västerås den 29/8... Är redan nervös även fast man tog a1 förra året :p
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top